جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 1, 1400
  • 5:12 ب.ظ

چگونه انرژی مثبت داشته باشیم؟

چگونه انرژی مثبت داشته باشیم؟

همه ما به طور طبیعی فرق بین مثبت و منفی را تشخیص می‌دهیم، در حقیقت مثبت و منفی مانند فرق بین سیاه و سفید است، تفاوتی که ما به طور طبیعی در بین آن دو سفید را انتخاب می‌کنیم. ما انسان ها به طور طبیعی و بدون آنکه از قبل آن را یاد بگیریم به سمت خوبی ها می‌رویم اما گاهی اوقات اتفاقات و مشکلات زندگی تعادل آن ها را برهم می‌زنند و مسیر زندگی‌مان را عوض می‌کنند و متاسفانه غالبا به سمت سیاه ماجرا کشیده می‌شویم. اما یک زندگی مثبت چگونه است؟ یک زندگی مثبت چه معیار هایی دارد؟ در حقیقت چنین چیزی فراتر از شغل و خانواده و کسب کار موفق است و مفهوم عمیق‌تری دارد. در ادامه با جالب فا همراه شوید تا به صورتی دقیق‌تر و عمیق‌تر این قضیه را بررسی کنیم و پس از آن راهکار های ایجاد انرژی مثبت در زندگی را معرفی کنیم.

به طور کلی آنچه به عنوان انرژی مثبت در زندگی شناخته شده است کمی پیچیده است و بیشتر به صورت یک مفهوم معنی پیدا می‌کند، نه مجموعه‌ای از اهداف و موفقیت ها. سعی کنید به عنوان یک تغییر درونی به آن نگاه کنید، تغییری که باعث می‌شود دیگر منفی نباشید و زندگی‌تان را به شکلی مثبت جلو ببرید. این همان چیزی است که تحت عنوان چگونه یک زندگی مثبت داشته باشیم تعریف می‌شود.

ایجاد انرژی مثبت با کنترل تفکرات درونی

how to live a positive life 43565467 - چگونه انرژی مثبت داشته باشیم؟

آیا می‌دانستید که اغلب رفتار ها و کارهایمان از روی عادت است؟ بیایید آن را با یک مثال بررسی کنیم.

برای مثال هنگامی که صبح زود با صدای ساعت بیدار می‌شوید ممکن است کمی عصبانی شوید و واکنشی منفی نسبت به زنگ ساعت باشید. اما دلیل چنین اتفاقی چیست؟ به خاطر اینکه صبح زود بیدار شدن در ذهن شما به عنوان یک چیز منفی شناخته شده است به همین دلیل زنگ ساعت هم یادآور به عنوان نشانه‌ای منفی عمل می‌کند و شما را آزار می‌دهد.

صبح زود بیدار شدن و داشتن چنین رفتاری به دلیل زنگ ساعت، تنها مثالی کوچک است زیرا ما هر روزی با چنین مواردی روبه‌رو می‌شوم و دوباره همان واکنش های منفی را تکرار می‌کنیم.اما سعی کنید از یک دیدگاه دیگر به موضوع نگاه کنید،در حقیقت بسیاری از ما در چنین موقعیت هایی، رفتار و واکنش های منفی خود را توجیه می‌کنیم و اغلب آن را به عنوان یک فرایند ناخودآگاه در نظر می‌گیریم در حالی که این چنین نیست، زیرا آنچه به عنوان ناخودآگاه در ذهن ما وجود دارد یک بخش مستقل نیست بلکه بخشی دیگر از ذهن‌مان است که تحت تاثیر عقاید و افکار ما قرار دارد و همچنین بسیار تاثیر پذیر و قابل تغییر است.

پس اگر تفکرات غالب درونی قابل تغییر باشند پس ماهم قادر خواهیم بود تا دیگاهمان را نسبت به مسائل عوض کنیم و حتی می‌توانیم از رفتار ها و واکنش های منفی هم جلوگیری کنیم. این بار سعی کنید قضیه زنگ ساعت را کمی متفاوت‌تر ببینید، نه به عنوان یک زنگ هشدار برای سرکار رفتن بلکه به عنوان نشانه‌ای از آغاز روز جدید. بدین ترتیب خود به خود واکنش های منفی شما به زنگ ساعت از بین خواهد رفت و دیگر آزار دهنده نخواهد بود. می‌توانید برای کنترل بهتر گفتار یا تفکرات درونی منفی به اینجا مراجعه کنید.

انرژی مثبت با تکرار کلمات مثبت در زندگی

how to live a positive life 546575443 - چگونه انرژی مثبت داشته باشیم؟

حفظ کردن مجموعه‌ای از کلمات مثبت و خوب کار آسانی است اما همزمان سعی کنید مغزتان را مجبور کنید تا بیشتر از آن ها استفاده کند. اکنون به همین روش می‌توانید دایره لغات‌تان را هم بهتر کنید. کلمات و لغاتی که معمولا از آن ها استفاده می‌کنید را بنویسید و آن هایی که احساس می‌کنید منفی هستند را حذف کنید و کلماتی بهتر را جایگزین کنید. بدین ترتیب کم کم با تغییر کلمات تفکرات درونی هم تغییر می‌کنند و درنهایت تفییرات به وجود آمده منجر به عوض شدن دیدگاهتان نسبت به موقیعت ها و اتفاقات اطراف خواهد شد.

جایگزین کردن کلمات بد و خوب در اصل کوچک‌ترین بخش ماجرا است زیرا پس از جایگزین کردن آن ها کم کم رفتار و عقاید افراد هم تغییر خواهد کرد و در نهایت منجر به ایجاد تغییرات بزرگ‌تر هم خواهد شد. در واقع تغییری که درون اشخاص اتفاق می‌افتد تنها مختص به آن ها نیست بلکه در مقیاسی بزرگ‌تر منجر به ایجاد تغییرات در اطرافیان هم خواهد شد زیرا زمانی که یک نفر مثبت اندیش باشد و زندگی خود را بهبود ببخشد کم کم بر اطرافیان هم تاثیر خواهد گذاشت. برای مثال خندیدن همیشه افراد را خوشحال خواهد کرد و اگر متوجه خنده کسی شوید شما هم خود به خود خواهید خندید. پس به همین دلیل می‌توان گفت که تغییرات مثبت به نحوی مسری بوده و در نهایت اطرافیان را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انرژی مثبت با ارزش‌گذاری صحیح امور

how to live a positive life 5465768768 - چگونه انرژی مثبت داشته باشیم؟

نکته‌ای که باید آن را بدانید این است که در زندگی همیشه چیز های مثبت و منفی زیادی وجود دارند اما تاثیرگذار بودن آن ها کاملا به شما بستگی دارد. باید یاد بگیرید که به چه چیزی اهمیت بدهید و چه چیزی را رها کنید. به گذشته‌تان نگاه کنید و ببینید که تا به حال چند بار انرژی‌تان را برای چیز های بیهوده هدر داده‌اید!

سعی کنید قبل از اینکه بخواهید با موضوعی درگیر شوید آن را ارزیابی کنید و ببینید که آیا اصلا ارزش زمان و انرژی شما را دارد؟ برای مثال نیازی نیست به نظرات دیگران در مورد شبکه های اجتماعی‌تان اهیمت دهید یا حتی توجه کردن به حرف هایی که همکارتان پشت سرتان می‌گوید، تمامی آن ها بیهوده هستند و توجه نشان دادن به آن ها فقط وقت تلف کردن است. در نهایت هیچ فردی نمی‌تواند در تمامی جنبه های زندگی‌اش موفق باشد و چنین چیزی هم ممکن نیست زیرا باید انرژی و تمرکز زیادی را برای هر یک از آن ها در تظر گرفت چیزی که به هیچ وجه عملی نیست. بهترین کاری که می‌تواندی بکنید اولویت بندی اتفاقات و موضوعات است، پس از انجام اولویت بندی خود به خود موضوعات بی اهمیت را کنار خواهید گذاشت.

ایجاد انرژی مثبت در زندگی با توانایی گفتن کلمه ” نه “

how to live a positive life 547568768 - چگونه انرژی مثبت داشته باشیم؟

برای بعضی از افراد نه گفتن بسیار سخت‌تر از آنچه تصور می‌کنید است زیرا برای آن ها “نه” به معنی از دست رفتن فرصت ها و موقعیت ها است. برخلاف تصور عموم کلمه “نه” کلمه‌ای منفی نیست. چیزی که مردم به آن توجه نمی‌کنند این است که شما نمی‌توانید به هرکاری “بله” بگویید زیرا در عین حالی که در حال بله گفتن به کاری هستید در نقطه مقابل آن مجبور هستید به چیز دیگری نه بگوید برای مثال شاید رئیستان از شما درخواست کند که تا دیر وقت سر کار باشید در حالی که به بچه هایتان هم قول داده‌اید که آن ها را بیرون ببرید بدین ترتیب مجبور هستید یکی از کار ها را انجام دهید و دیگری را از دست دهید.

باید نه گفتن را یاد بگیرید و غیر از آن باید تشخیص دهید که چه کاری را می‌خواهید انجام دهید. از این به بعد اگر به کسی یا کاری نه بگویید دیگر برای شما نگرانی به دنبال نخواهد داشت زیرا شما از قبل خودتان را برای کار دیگری آماده کرده‌اید و باید آن را انجام دهید. در صورتی که با گفتن کلمه “نه” مشکل دارید و نمی‌توانید افراد مزاحم را هم از خود دور کنید، بهترین نکات مربوط به این مشکل را می‌توانید در مقاله چگونه با افراد مزاحم برخورد کنیم پیدا کنید.

اکنون با دانستن نکات بالا درکی تقریبی از یک زندگی مثبت را به دست آورده‌اید سعی کنید کم کم آن ها را به کار ببرید هرچند که آسان نیست اما به هرحال برای داشتن یک زندگی مثبت باید از یک جایی شروع کرد.

دیدگاه ها 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دید گاه ها 2