جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 19, 1400
  • 10:32 ق.ظ

چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم؟

همه می‌خواهند پول پس انداز کنند چون با این کار پول بیشتری خواهند داشت اما این کار به وقت و برنامه‌ریزی زیادی نیاز دارد. همراه جالب فا باشید تا در این مقاله با روش ها و فرمول های پس انداز سریع پول آشنا شویم و ببینیم که چگونه می‌توان آن‌ها را عملی کرد.

چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانیم پس انداز کردن را شروع کنیم باید بیشتر به جزئیات پیرامون خود دقت نماییم؛ حتی باید جزئی‌ترین مخارج را هم در نظر بگیریم تا بتوانیم پس انداز خوبی داشته باشیم. خرید کردن، هزینه حمل نقل و حتی پولی که برای سرگرمی و یا مقاصد دیگر خرج می‌شود، همگی بخشی از پروسه پس انداز کردن به حساب می‌آیند. همانطور که گفته شد پس انداز کردن از توجه به جزئیات شروع خواهد شد پس اولین قانون فرمول پس انداز سریع توجه به ریز مخارج است. مخصوصا اگر بخواهید آن را سریع‌تر از قبل هم انجام دهید بهتر است با دقت بیشتری هزینه ها را بررسی کنید. در مطلب چگونه پول پس انداز کنیم به موثرترین روش‌های پس انداز پول اشاره شده است.

فرمول پس انداز پول در خانه

how to save money fast unplug 435435435 - چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم؟

خاموش کردن وسایل الکتریکی هنگام ترک خانه

اگر می‌خواهید برای یک مسافرت طولانی خانه را ترک کنید بهتر است تمامی وسایل الکترونیکی را از برق جدا کنید. وقتی که به آن ها نیازی ندارید بهتر است خاموش باشند چون بدین صورت می‌توان پول نسبتا مناسبی را پس انداز کرد. پس از فول شارژ شدن گوشی، شارژر آن را از برق بکشید.

خاموش کردن سیستم گرمایشی

اگر احساس سرما می‌کنید سعی کنید لباس های بیشتری بپوشید و یا اگر فضای منزلتان گرم است به جای استفاده از کولر، پنجره ها را باز کنید. با این کار هوای تازه وارد خانه شده و از هدر رفتن پول جلوگیری می‌شود.

صرفه جویی در اسباب و وسایل منزل

how to save money fast furniture 423434324233 - چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم؟

معمولا همه ما دوست داریم وسایل و لوازم منزل را تازه کنیم اما باید قبول کنید که این کارها به شدن هزینه بر هستند. به همین دلیل بهتر است قبل از انجام آن کمی در موردش فکر کنید. برای مثال می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین وسایل دست دوم مراجعه کرده و با هزینه‌ای مناسب موارد مورد نیاز خود را تهیه کنید. مطمئنا با کمی جستجو در این فروشگاه‌ها می‌توان وسایل نسبتا تمیزی پیدا کرد.

  • اگر صندلی‌های خانه هنوز سالم هستند و فقط پارچه روی آن پاره شده است، پارچه آن را عوض کنید تا هم ظاهر جدیدتری پیدا کنند و هم کمکی به پس انداز سریع تر پول کرده باشید.
  • اگر مبلمانتان هنوز خوب هستند و وضعیت مناسبی دارند بهتر است آن ها را در یک سایت خرید فروش آنلاین وسایل دست دوم برای فروش قرار دهید.

فرمول پس انداز پول – صرفه جویی در مصرف آب

یکی از مهم‌ترین بخش های پس انداز پول، صرفه جویی در مصرف آب است. خوشبختانه برای صرفه جویی در مصرف آب راه های زیادی وجود دارد و می‌توان تا حد زیادی هزینه های ناشی از آن را کم کرد. چه در شستن ماشین یا حتی در شستن ظروف آشپزخانه اگر صرفه جویی کنید قطعا پول بیشتری برای پس انداز کردن خواهید داشت.

  • می‌توان از آب داخل تشت یا وان حمام پس از استحمام برای شستن توالت استفاده کرد.

فرمول پس انداز تاکید زیادی روی قضیه صرفه جویی دارد.

بیش‌تر در خانه وقت بگذراندید

how to save money fast friends home 32432443 - چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم؟

برای خوش‌گذرانی راه های زیادی وجود دارد و لازم نیست حتما به یک رستوران یا محل گران قیمت بروید و آنجا غذا بخورید تا به شما خوش بگذرد. در صورت امکان بهتر است در منزل بمانید و از خودتان پذیرایی کنید، بدین ترتیب هزینه ها کم‌تر و پول بیشتری برای پس انداز خواهید داشت. البته شاید بتوان حتی این وقت‌گذرانی را به یک کار سودمند هم تبدیل کرد. مطلب چگونه اوقات فراغت خود را مانند افراد موفق سپری کنیم قطعا می‌تواند نکات مثبت زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

  • دفعه بعد که دوستان‌تان از شما درخواست کردند همراه آن‌ها بیرون بروید، آن‌ها را به خانه خود دعوت کرده و در آنجا خوش بگذرانید.
  • تا جای ممکن در خانه غذا بخورید و غذای بیرون از خانه را به دو سه بار در ماه محدود نمایید.
  • لازم نیست هر فیلمی که منتشر می‌شود را به سرعت و در سینما ببینید. می‌توانید کمی صبر به خرج دهید تا نسخه قابل دانلود یا دی‌وی‌دی آن منتشر شود و در خانه آن را ببینید. بدین شیوه هم پول بلیط نداده‌اید و هم مجبور به خرید چند اسنک گران‌قیمت برای همراهی فیلم نشده‌اید.
  • به هیچ عنوان به سرو صبحانه خارج از خانه عادت نکنید و درست کردن یک صبحانه خانگی خوشمزه و مقوی را به قهوه و لاته کافی‌شاپ ترجیح دهید. همین مورد می‌تواند مقادیر زیادی پول را برای شما ذخیره کند. یادتان نرود که فرمول پس انداز پول بر پایه صرفه جویی است.

فرمول پس انداز پول در حمل و نقل

how to save money fast carpooling 4543534324 - چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم؟

صرفه جویی در هنگام رانندگی

در صورتی که کلا قید رانندگی را می‌زدید پول بسیار بیشتری پس انداز می‌شد اما بعضی اوقات مانند سر کار یا مهمانی رفتن رانندگی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. بنابراین اگر از جمله کسانی هستید که باید زیاد رانندگی کنید چندین راه حل مختلف برای پس انداز پول به هنگام رانندگی هم وجود دارد. اگر سفر و گشت و گذار یکی از تفریحات همیشگی شما است پیشنهاد می‌کنیم حتما مطلب چگونه برای یک سفر جاده ای طولانی آماده شویم را از دست ندهید.

  • کارپول یا هم سفری یکی از روش‌های بسیار مناسب برای پایین آوردن هزینه‌ها است. در صورتی که تمایل دارید به همراه دوستان‌تان به یک مهمانی بروید یا اینکه به اتفاق چندین همکار به یک محل کار مشترک می‌روید کارپول گزینه بسیار خوبی است. بدین شیوه که هر بار برای سر کار یا مهمانی رفتن یکی از افراد اتومبیلش را می‌آورد و دفعات بعد نوبت یکی دیگر از اشخاص است. البته اگر یکی از اعضا اتومبیل ندارد می‌تواند هزینه سوخت را بر عهده گیرد.
  • تحقیق کنید و ببینید که کدام یک از پمپ‌های بنزین یا گاز باکیفیت‌ترین سوخت را دارد. بدین شیوه مصرف سوخت پایین‌تری خواهید داشت و پول بیشتری پس انداز می‌کنید.
  • هوا خوب است و نسیم خنکی می‌وزد، پس چرا از کولر اتومبیل استفاده کنیم؟ شیشه‌ها را پایین بزنید و ریه‌هایتان را پر از هوای تازه کنید.
  • خودتان اتومبیل را بشویید. لزومی ندارد پول را با رفتن به یک کارواش پیشرفته و گران‌قیمت هدر دهید. چندتا از دوستان‌تان را جمع کرده یا به اتفاق خانواده اتومبیل را بشویید. این کار لذتی بیشتری هم دارد.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی

how to save money fast public transport 45435445 - چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم؟

همیشه به یاد داشته باشید که وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مترو و قطار هزینه به مراتب کمتری نسبت به راندن اتومبیل شخصی دارند. با استفاده از این شیوه حمل و نقل می‌توان پول خوبی را در مدت زمان کوتاهی پس انداز کرد و البته سریع تر هم به مقصد خواهید رسید. در صورت تمایل به این کار نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • برنامه زمانی و البته مکان‌های دقیق توقف اتوبوس مورد نظر خود را یاد بگیرید. اتوبوس هم می‌تواند به اندازه اتومبیل در رساندن شما به مقصد سریع باشد. بدین صورت پول زیادی پس انداز می‌کنید و دیگر نیازی نیست برای پارک اتومبیل هزینه کنید.
  • تاکسی هم می‌تواند یک راه حل جایگزین باشد اما تا جای ممکن از سایر وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

فرمول پس انداز پول هنگام حمل و نقل هوایی

حتی اگر در طول سال تنها چند بار با هواپیما سفر می‌کنید، باز هم می‌توان با رعایت چندین نکته پول زیادی را پس انداز کرد.

  • برای رزرو بلیط تا لحظه آخر منتظر نمانید چون قیمت آن به شدت افزایش می‌یابد. البته هیچ کاری را نباید هیچ‌وقت به تعویق انداخت. اگر این مورد برای شما تبدیل به یک عادت شده است پیشنهاد می‌کنیم مطلب چگونه عادت به تعویق انداختن را ترک کنیم را حتما بخوانید.
  • البته نباید برای رزرو بلیط هم عجله کرد. مثلا برای یک سفر داخلی لازم نیست از چهار ماه قبل آن بلیط رزرو کنید چون هنوز تخفیفات و پیشنهادات آژانس هواپیمایی شروع نشده است.
  • در صورتی که تنها برای یک آخر هفته لذت‌بخش سفر می‌کنید از بردن وسایل غیرضروری با خود خودداری نمایید تا هزینه‌ای برای چک شدن وسایل پرداخت نکنید.

پیاده روی یا دوچرخه

how to save money fast walking 3243244 - چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم؟

افرادی که محل زندگی‌شان نزدیک به مرکز شهر است یا در نزدیکی مقصد همیشگی قرار دارند، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی می‌تواند یک گزینه عالی برای پس انداز سریع پول باشد. این روش علاوه بر کمک در رسیدن به فرمول بزرگ پس انداز می‌تواند به نوعی یک ورزش هم به حساب آید.

  • با دوچرخه مسافت‌ها آنقدر هم طولانی نیستند و نهایتا با ۲۰ دقیقه یا نیم‌ساعت دوچرخه‌سواری می‌توانید به مقصد برسید.
  • این پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری را به حساب یکی از تمرینات ورزشی خود بگذارید. یک ساعت از تمرینات خود کم کرده و آن را در طول هفته و بین روزهای مختلف برای بیرون رفتن با دوچرخه یا پای پیاده تقسیم کنید.

فرمول پس انداز پول در خرید خواربار

how to save money fast shopping list 34234324 1 - چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم؟

تهیه لیست خرید

تهیه لیست خرید قبل از رفتن به فروشگاه می‌تواند در همان قدم اول پول زیادی برایتان پس انداز کند. این لیست به شما یادآوری می‌کند که تنها چه چیزهایی نیاز دارید و از خریدن موارد غیرضروری جلوگیری می‌کند.

  • لیست خرید هفتگی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. بدیهی است تعداد دفعاتی که به فروشگاه مراجعه می‌کنیم کمتر باشد کمتر هم به فکر خرید موارد غیرضروری خواهیم افتاد.
  • سعی کنید زمانبندی داشته باشید. مثلا طی یک ساعت یا کمتر تمامی خریدهای خود را انجام دهید. بیشتر از یک ساعت داخل فروشگاه نمانید چون بیشتر و بیشتر برای خرید اقلامی که نیازی به آن‌ها ندارید وسوسه خواهید شد.
  • خرید را به بعد از خوردن وعده غذایی موکول کنید و با شکم گرسنه به فروشگاه نروید. در صورتی که سیر باشید موارد خوراکی غیرضروری جذابیت کمتری خواهند داشت.

خرید هوشمندانه

برای رسیدن به فرمول زیرکانه پس انداز باید در هنگام خرید هم زیرکانه برخورد کنید. پس از تهیه لیست خرید نوبت به استفاده هوشمندانه از آن می‌رسد. نکاتی در این مورد وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا خریدی هوشمندانه داشته باشید:

  • کیفیت بالا را نمی‌توان همیشه در فروشگاه‌های باکلاس و پر زرق و برق پیدا کرد. برخی اوقات فروشگاه‌های نسبتا معمولی هم می‌توانند محصولات با کیفیتی به قیمت مناسب داشته باشند. گول ذرق و برق فروشگاه‌های بزرگ را نخورید تا روی مواردی که می‌توانید با قیمت بهتر هم تهیه کنید هزینه اضافی انجام دهید.
  • لزومی ندارد که حتما از محصولات پر نام و نشان استفاده کنید. هر محصولی که در تلویزیون خوشمزه تبلیغ می‌شوند لزوما خوشمزه و عالی هم نیستند. سایر محصولات کمتر تبلیغ‌شده هم می‌توانند کیفیتی مشابه را با قیمت بهتر به شما ارائه کنند.
  • در صورتی که به روش آنلاین خریدهای خواربار خود را انجام می‌دهید می‌توانید از کدهای تخفیف هم بهره ببرید. برخی از فروشگاه‌های آنلاین بعضا تخفیفات فوق‌العاده در نظر می‌گیرند. با استفاده از آن‌ها پول خوبی پس انداز خواهید کرد.
  • حتی الامکان از خرید مواد غذایی آماده در فروشگاه‌ها خودداری کنید و خودتان در منزل آن‌ها را درست کنید تا پول بیشتری پس انداز شود.
  • اگر به محصولی نیاز دارید و آن محصول هم تخفیف زیادی خورده است، تا جایی که امکان دارد تعداد بیشتری از آن بخرید. البته یادتان نرود به اندازه‌ای بخرید که بتوانید از آن نگهداری کنید و خراب نشود.
  • خرید عمده می‌تواند گزینه درستی باشد. با این کار پول زیادی ذخیره کرده‌اید اما باز هم شایان ذکر است که تا جایی بخرید که می‌توانید نگه دارید نه اینکه خراب شود.

استفاده صحیح از خریدها

how to save money fast fresh vegetables 435345435 - چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم؟

پس انداز پول در خواربار حتی می‌تواند پس از خرید آن‌ها هم باشد. آماده سازی و ذخیره کردن صحیح موارد خریداری شده هم می‌تواند کمک بسیاری به پس انداز بیشتر پول کند.

  • از تمام موادی که در اختیار دارید استفاده کنید. هر مواد غذایی که در دسترس دارید را تا آخر هفته تمام کنید و ماده غذایی جدیدی خریداری نکنید.
  • مواد غذایی را هوشمندانه ذخیره کنید. مواد قابل فریز شدن را با دقت در یخچال ذخیره کنید تا ماندگاری آن‌ها بیشتر شود. برای هر کدام از مواد غذایی تکنیک خاصی وجود دارد تا ماندگاری آن‌ها افزایش یابد.
  • نان را تنها هنگامی که می‌خواهید سر سفره از آن استفاده کنید در دسترس قرار دهید در غیر این صورت قرار دادن آن در یخچال می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
  • موادی که ماندگاری کمتری دارند را زودتر مصرف کنید تا فاسد نشوند.

تکمیل فرمول پس انداز پول

how to save money fast fancy stores 3243434 - چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم؟

خرید هوشیارانه لباس

شیک‌پوش بودن تنها به معنای خریدن لباس‌های گران‌قیمت نیست بلکه می‌توانید با یک خرید حساب‌شده هم ظاهری جذاب داشته باشید و هم پس اندازی کرده باشید.

  • فروشگاهی پیدا کنید که هم اجناس با کیفیتی دارد و هم قیمت‌های مناسبی روی اجناس گذاشته است. باز هم لازم است به خودمان یادآوری کنیم که شیک‌پوش بودن به معنای خرید از فروشگاه‌های گران‌قیمت نیست.
  • منتظر تخفیف‌های مختلف فروشگاه‌ها بمانید. نیازی نیست که هر لحظه با دیدن یک لباس زیبا آن را بخرید؛ بسیاری از اجناس فروشگاه‌ها زود به زود تخفیف می‌خورند.
  • حواستان به اجناس فروشگاه‌های مخلی هم باشد. گاهی در این فروشگاه‌ها کوچک هم می‌توانید لباس‌های بسیار شیکی پیدا کنید.

هزینه های اضافی ورزش

ورزش کردن روش‌های مختلفی دارد. برای درست بودن شیوه ورزش نیازی ندارید که حتما ماهیانه بابت رفتن به باشگاه پول زیادی پرداخت نمایید. به جای کلاس‌های گران‌قیمت یوگا یا مدیتیشن می‌توانید در خانه هم آن‌ها را امتحان کنید.

  • دویدن در بیرون از خانه می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. اگر آب و هوا مساعد است، شک نکنید که دویدن بهترین ورزش است. با این کار پول زیادی هم پس انداز خواهید کرد.
  • در خانه بمانید و به جای رفتن به کلاس‌های پرهزینه، از آموزش‌های مختلف برای یادگیری یوگا استفاده کنید.
  • بسیاری از تمرینات ورزشی نیازی به وسیله ندارند و می‌توانید با یادگیری آن‌ها به راحتی در منزل به ورزش کردن مشغول شوید.
  • اگر مجبور به رفتن به باشگاه هستید هزینه آن را نه به صورت جلسه‌ای بلکه به صورت ماهیانه پرداخت نمایید. در صورت امکان در باشگاه‌های ورزشی دولتی ثبت‌نام کنید. یادتان باشد که فرمول پس انداز بر پایه انتخاب هوشمندانه است.

صرفه جویی در دورهمی‌های بیرون از خانه

how to save money fast eating with coworkers 33424324 - چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم؟

در هر صورت هر انسانی نیاز دارد که بیرون از خانه ساعاتی را خوش بگذراند و نباید تنها به خاطر پس انداز پول کل ماه را در خانه بماند. بعضی اوقات پیش می‌آید که خارج از خانه و برای دیدار با چند دوست باید بیرون از منزل قرار بگذارید اما در این شرایط باز هم می‌توان با رعایت چندین نکته پول خوبی ذخیره کرد:

  • اگر می‌خواهید به یک رستوران یا کافی‌شاپ بروید، ابتدا در خانه کمی غذا میل کنید تا در آنجا مجبور نشوید به خاطر گرسنگی کل منو را سفارش دهید.
  • اگر همراه با یک گروه بزرگ در یک رستوران قرار گذاشته‌اید می‌توانید درخواست صورت حساب جداگانه داشته باشید. با این کار به صورت دقیق از حساب خود مطلع می‌شوید و نیازی نیست بعدا به اشتباه پول بیشتری پرداخت نمایید.
  • تا جایی که امکان دارد مقصد را خودتان انتخاب کنید تا هزینه اضافی برای محل غذا پرداخت نکنید.
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *