جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • مهر 20, 1400
  • 4:50 ب.ظ
چگونه از کودک خود یک فوتبالیست حرفه ای بسازیم؟

چگونه از کودک خود یک فوتبالیست حرفه ای بسازیم؟

چگونه از کودک خود یک فوتبالیست حرفه ای بسازیم؟

همه می‌دانیم که والدین هر کودکی می‌خواهند بهترین و موفق‌ترین فرزند را داشته باشند بنابراین به کامل‌ترین شکل ممکن از وی در مسیر موفقیت حمایت می‌کنند. البته برخی مواقع با اعمال فشار بیش از حد روی یک کودک برای پشرفت هر چه بیشتر او، فرزند خود را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کنند. فوتبال یکی از ورزش‌هایی است که در جند دهه اخیر به شدت مورد توجه تمامی افراد جهان قرار گرفته است چون با تبدیل شدن به یک ستاره در این ورزش می‌توان جایگاه و البته ثروت خوبی به دست آورد به همین دلیل پدر و مادرهای بسیاری از سراسر جهان آرزوی فوتبالیست شدن کودک خود را در ذهن می‌پرورانند. در ادامه با جالب فا همراه باشید تا مسیر تقریبی تبدیل کردن کودک به یک فوتبالیست حرفه ای را از نظر بگذرانیم.

توجه به استعداد کودک فوتبالیست

به بازی فرزند خود با دقت نگاه کنید و ببینید که کار با توپش چطور است. با توجه به سطح کیفی دریبل زدن و البته دقت و قدرت شوتزنی می‌توانید از این بابت مطمئن شوید که استعداد بعدی فوتبال ایران از خانواده شما خواهد بود یا خیر.

کودک فوتبالیست – توجه به علاقه فرزند

پیش از آنکه در رویاپردازی‌های خود غرق شوید از فرزندتان سوال کنید که آیا اصلا به فوتبال علاقه‌ای دارد؟! هر چند می‌توانید با خود بگویید که بعدها به آن علاقمند می‌شود اما خود را فریب ندهید و از اول کار با خودتان روراست باشید.

پرورش علاقه کودک

با فرزند خود به تماشای مسابقات جذاب فوتبال بپردازید و با آن‌ها وقت بگذرانید. سر فرصت با آن‌ها فوتبال بازی کنید و از ویژگی‌های برجسته‌اش در این ورزش تعریف نمایید. این کارها باعث می‌شود که کودک شما لذت بیشتری از فوتبال و فوتبالیست شدن ببرد.

کمک گرفتن از مدرسه‌های فوتبال

کودک خود را در یک مدرسه فوتبال مناسب ثبت‌نام کرده و به تماشای بازی او بپردازید. چند جلسه اول را از نزدیک نظاره‌گر باشید تا ببینید که آیا فرزندتان واقعا از آن لذت می‌برد یا خیر. دقت کنید که او را تحت فشار قرار ندهید.

کودک فوتبالیست – شرکت در مسابقات محلی

در صورتی که شاهد سطح مناسب فرزند خود در فوتبال بازی کردن هستید زودتر او را در یکی از مسابقات محلی شرکت دهید. وی را به یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات معرفی کنید تا از این طریق و با پیشرفت فرزندتان، مورد تحسین دیگران هم قرار گیرد. با این کار اعتماد به نفس کودک فوتبالیست و البته علاقه‌اش به فوتبال حرفه ای افزایش می‌یابد.

حمایت همه‌جانبه

مهم است که حتی بعد از یک بازی بد باز هم با تمام وجود از آن‌ها حمایت نمایید. روزی که فرزندتان در یک بازی شکست می‌خورد یا بازی بدی ارائه می‌دهد از مهم‌ترین لحظات به حساب می‌آید و باید با پشتیبانی خود برای او توضیح دهید که شکست مقدمه‌ای بر پیروزی‌های آتی است. به وی اطمینان دهید که هیچکس نمی‌تواند همیشه پیروز شود و فوق‌ستاره‌های فوتبال از شکست‌های خود درس می‌گیرند.

کودک فوتبالیست – درگیر شدن والدین در فوتبال

در صورت امکان خودتان هم درگیر ماجرا شوید و به چند کلاس مربیگری سر بزنید یا حداقل چندین آموزش مختلف در رابطه با مربیگری بخوانید. با این کار کودک شما خواهد فهمید که می‌تواند وقت بیشتری را با شما به فوتبال بازی کردن بگذراند.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *