جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • مهر 29, 1400
  • 11:45 ق.ظ

چگونه با شنا وزن کم کنیم؟

چگونه با شنا وزن کم کنیم؟

شنا کردن یکی از بهترین ورزش های قلبی عروقی است و تاثیر خوبی هم در شکل دهی بدن دارد همچنین، فشار کم‌تری را به مفاصل وارد کرده و بدن را سالم‌تر نگه می‌دارد. شنا کردن یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن است و در صورتی که از یک برنامه منظم پیروی کنید تاثیرات آن را خواهید دید. در ادامه با جالب فا همراه باشید تا بهتر با راهکار های کاهش وزن با شنا آشنا شوید.

شروع تمرینات کاهش وزن سریع با شنا

چگونه کاهش وزن با شنا – یادگیری شنا

اگر می‌خواهید از طریق شنا کردن وزن کم کنید باید شنا کردن را هم بلد باشید البته مشکلی هم نیست اگر نتوانید به خوبی شنا کنید در عوض، در یک کلاس شنا ثبت نام کنید و همزمان تمرینات را هم شروع کنید. کلاس شنا در ابتدای کار بسیار مفید است و فرایند کاهش وزن را به شدت تقویت می‌کند.

  • با شنای پروانه و کرال کار را آغاز کنید. این دو نوع شنا برای شروع کاهش وزن بسیار مناسب‌ هستند.
  • اگر شنا بلدید اما مهارت کافی ندارید بهتر است در دوره های آموزشی دوباره شرکت کنید تا هم مهارت های‌تان را تقویت کنید و هم فرایند کاهش وزن را سرعت ببخشید.
  • تکنیک های تنفسی را به خوبی یادبگیرید زیرا هنگام شنا کردن به شدت به آن ها نیاز دارید.

کاهش وزن با شنا – شروع کار

how to lose weight by swimming 34254554243 - چگونه با شنا وزن کم کنیم؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، شنا یک ورزش قلبی عروقی عالی است و بدن را هم به خوبی تقویت می‌کند تا سبب کاهش وزن شود. حتما شنا کردن را به برنامه ورزشی خود در طول هفته اضافه کنید و حتما آن را دنبال کنید.

  • اگر در طول هفته فعالیت های ورزشی دیگری را انجام می‌دهید آخر هفته را به شنا اختصاص دهید.
  • سعی کنید در هر دوره ۳۰ دقیقه شنا و آن را به ۳ بخش ۱۰ دقیقه‌ای تنظیم کنید.

کاهش وزن با شنا – افزایش تمرینات

یک بار در هفته برای شروع کار روش خوبی است اما پس از مدتی باید تعداد دفعات شنا را بیشتر کرد تا اثر بهتری در کاهش وزن از آن گرفت. سعی کنید ۳ تا ۵ بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه شنا کنید. به عنوان یک هدف به آن نگاه کنید زیرا تنها در اینصورت می‌توان در کاهش وزن موفق شد.

  • زمان های مختلفی را برای شنا کردن انتخاب کنید تا همزمان با ورزش کردن لذت هم ببرید.

کاهش وزن با شنا – ۶۰ دقیقه تمرین

برای گرفتن بهترین نتیجه، بهتر است در طول هفته حداقل ۶۰ دقیقه شنا کنید. به طور کلی سعی کنید هر بار مدت زمان تمرینات را بیشتر کنید تا همزمان مقاوت و قدرت بدنی‌تان افزایش پیدا کند. به طور کلی تعداد و شدت تمرینات کاملا به توانایی های فیزیکی شما بستگی دارد اما به هر حال لازم است به مرور آن را افزایش دهید. نیازی نیست به خودتان فشار بیاورید و دچار آسیب دیدگی شوید.

  • سعی کنید هر بار پس از پایان دوره ۳۰ دقیقه‌ای، ۵ دقیقه دیگر به آن اضافه کنید، بدین ترتیب به مرور زمان مدت زمان فعالیت های شما بیشتر و بیشتر خواهد شد.

کاهش وزن سریع با انواع مختلف شنا

how to lose weight by swimming 34254354 - چگونه با شنا وزن کم کنیم؟

کاهش وزن با شنا – تخته شنا

اگر هنوز نمی‌توانید به خوبی شنا کنید از یک تخته شنا استفاده کنید. با استفاده از یک تخته شنا به راحتی می‌توان تمرین کردن حتی اگر شنا کردن هم بلد نباشید اما دقت کنید که باید زمان مشخصی را برای آن در نظر بگیرید. برای مثال سعی کنید آن را با دور حساب کنید و هر بار ۲۰ دور در جهت عرض یا طول استخر شنا کنید.

  • شنا کردن نوع های مختلفی دارد و بسته به توانایی و قدرت بدنی‌تان می‌توانید آن ها را انتخاب کنید.

کاهش وزن با شنا – افزایش زمان دوره و کاهش سرعت

پس از شروع کردن، مدت زمان دوره شنا را بیشتر و سرعت را هم کاهش دهید. درواقع تنها هدف از این‌کار سوختن کالری بیشتر و در نهایت کاهش وزن است. همانند بقیه تمرینات، سعی کنید این تمرین را هم ابتدا آرام آرام شروع کرده سپس به مرور مدت زمان دوره ها را افزایش دهید.

  • برای مثال اگر می‌توانید در مدت زمان ۱ دقیقه به سرعت شنا کنید، آن را به ۲ دقیقه افزایش داده و سرعت را هم کم‌تر کنید.

کاهش وزن با شنا – ایروبیک

how to lose weight by swimming 3423244254 - چگونه با شنا وزن کم کنیم؟

شنا تنها راه کاهش وزن نیست و می‌توان از کلاس های آیروبیک داخل آب هم استفاده کنید یا خودتان آن را یادبگیرید و انجام دهید. درکل آیروبیک آبی به عنوان یک جانشین دیگر برای کاهش وزن گزینه خوبی خواهد بود.

  • برای مثال پیاده روی در آب یکی از نمونه های آیروبیک آبی است که می‌توان از آن استفاده کرد.
  • توجه کنید که تا زمانی که در حال حرکت کردن داخل استخر هستید ورزش می‌کنید پس سعی کنید حرکات و ورزش های متفاوت دیگری که با آن ها راحت هستید را امتحان کنید.
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *