جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • مهر 5, 1400
  • 5:25 ب.ظ

دنیا چگونه به پایان خواهد رسید؟

دنیا چگونه به پایان خواهد رسید؟

آخرت پایان دنیا , دنیا چطور تموم میشه

شاید هر کدام از ما تا به حال بارها به این موضوع فکر کرده باشیم که دنیا چگونه و درچه زمانی به پایان میرسد؟

انفجار ابر آتشفشان یلو استون

ابرآتشفشان ها یلواستون قدرتی هزار برابر آتشفشان های معمولی دارند اما بسیار کمیاب هستند. آخرین انفجار این ابراتشفشان ها ۲۷ هزار سال گذشته در نیوزیلند رخ داده است. به عنوان مثال اگر ابرآتشفشان یلواستون در وایومینگ آمریکا منفجر شود می تواند حدود ۹۰ هزار نفر از ساکنین نزدیک به خودش را از بین ببرد و خیلی قبل از انفجار، دود و خاکستری که از آن بلند می شود ۲/۳ آمریکا را در بر می گیرد و منجر به مرگ و میرهای بیشماری می شود. به علاوه گاز سولفوریک خارج شده از انفجار باعث وقوع زمستان آتشفشانی می شود و بیشتر مناطق کشور غیرقابل مسکونی می شوند.

عکس, دنیا چگونه به پایان خواهد رسید؟

طوفان خورشیدی

طوفان خورشیدی با قطراتی که دائما از لایه بیرونی خورشید بیرون می ریزد در بسیاری از نقاط کهکشان اتفاق می افتد. این طوفان ها به قدری سریع هستند که باد شعله های خورشیدی نور درخشانی را تولید می کند. آخرین بار کره زمین در سال ۱۸۵۹ یک طوفان خورشیدی را تجربه کرد. یعنی زمانی که هیچ شبکه برقی وجود نداشت. اما اگر این اتفاق امروز در این جامعه مدرن امروزی متکی به تکنولوژی می افتاد می توانست آسیب های باور نکردنی به کره زمین برساند.

شهاب

نزدیک به ۶ میلیون سال از زمانی که بارش شهاب بر دایناسورها گرفت و نسل این پستانداران دوپا را گرفت می گذرد. بله درست مثل اتفاقی که میلیون ها سال پیش برای دایناسورها افتاد اتفاق دوباره آن نیز چندان غیرممکن نیست. دانشمندان معتقدند که تنها یک شهاب به عرض ۶ مایل برای پاک کردن نسل انسان ها از روی کره زمین کافی است و این اتفاق هر ۱۰ میلیون سال یکبار به وقوع می پیوندد.

عکس, دنیا چگونه به پایان خواهد رسید؟

جنگ هسته ای

فرض بر این است کشورهایی که مجهز به سلاح هسته ای هستند از حملات دیگر کشورها در امان هستند اما داشتن سلاحی که قادر است تمامی جمعیت انسان های روی زمین را از بین ببرد به هیچ وجه هوشمندانه نیست. اما این دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم. دنیایی که کره شمالی مرتبا موشک هایی را به هوا پرتاب می کند و انسان ها اشتیاق زیادی برای استفاده از این این سلاح خطرناک نشان می دهند. در واقع بر اساس مقاله ای که در مجله Physics Today منتشر شده است ۱۰۰ بمب هسته ای در طول ۱۰۰۰ سال دمای زمین را به پایین ترین درجه می رساند و در نهایت همه انسان ها را از بین می برد.

عکس, دنیا چگونه به پایان خواهد رسید؟

جنگ بیولوژیکی

بیماری ها و عفونت های زیادی در دنیا وجود دارد اما واقعیات این دنیای ویرانگر کمی به نظر تخیلی می آید. فقط کافی است مبتلا به بیماری آنتراکس یا سیاه زخم شوید. این بیماری از طریق گردوغبار و ذرات معلق در هوا منتقل می شود و قادر است به آسانی ۹۰ درصد جمعیت انسان ها را از بین ببرد. بعضی از دانشمندان نیز معتقدند که بیماری به نام engineered flu می تواند به همین اندازه ویرانی بیولوژیکی در دنیا به بار بیاورد.

عکس, دنیا چگونه به پایان خواهد رسید؟

شبیه سازی کامپیوتری

درست است که بسیاری از مردم به واقعی بودن این دنیا شکی ندارند اما برخی از دانشمندان معتقدند دنیایی که در آن زندگی می کنیم یک دنیای شبیه سازی شده کامپیوتری است که روزی خاموش خواهد شد. این نظریه از سه گانه ماتریکس به دست آمده است. اما خیلی ها هم معتقدند که دنیای ما فضایی با زندگی فرازمینی بود تکنولوژی های امروزی زودتر از این ها کشف می شد.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *