جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 8, 1400
  • 5:23 ب.ظ

چگونه در دو دقیقه به خواب برویم؟

یکی از مشکلات همیگشی ما، ناتوانی در خوابیدن است و متاسفانه هنگامی که می‌خواهیم بخوابیم مرتب اوضاع بدتر و بدتر می‌شود و تقریبا ساعت های متمادی طول می‌کشد تا بتوانیم کامل به خواب فرو رویم. کتاب های زیادی در این زمینه نوشته شده‌اند و نکات زیادی را هم همراه با خودشان گفته‌اند اما واقعیت این است که برخی از آن ها قدیمی بوده و به دورانی تلعق دارند که هنوز گوشی ها وجود نداشتند، واضح است که چنین کتاب هایی به درد نمی‌خورند. خوشبختانه ارتش راهکار آن را پیدا کرده است و روش چندان سختی هم نیست که بتوان در ۲ دقیقه خوابید. در ادامه با جالب فا همراه باشید تا یادبگیرید که چگونه در دو دقیقه سریع بخوابیم .

چگونه در دو دقیقه به خواب برویم؟

آیا واقعا امکان دارد که بتوانید در دو دقیقه بخوابید؟ اگر این اولین بارتان است که چنین موضوعی را می‌بینید صددرصد تعجب خواهید کرد و البته که با مشکلات خواب هم درگیر هستید. در واقع خواب یک فرایند ناخودآگاه است و ما به طور مستقیم در آن نقشی نداریم و نمی‌توان گفت که کنترل کردن آن ارادی است اما با توجه به این موضوع چگونه می‎‌توان در دو دقیقه خوابید؟ شاید فکر کنید که ناخودآگاه بودن چنین فرایندی مانع از تنظیم آن است اما واقعیت اندکی متفاوت است. این حقیقت که ما قادر نیستیم با خواب هم همانند سایر فرایند های دیگر برخورد کنیم کاملا درست است اما می‌توان با استفاده از تکنیک ها و روش های خاصی شرایط را بهتر کرد و خواب بهتری داشت. خوابیدن در دو دقیقه در اصل تنظیم خواب یا وادار  شدن به خوابیدن نیست بلکه به نوعی آماده سازی سریع‌تر بدن برای خوابیدن است.

how to sleep quickly 5467865743 - چگونه در دو دقیقه به خواب برویم؟

برای شروع کردن باید نکات زیرا را ابتدا رعایت کنید و آن ها را یکی پس از دیگری انجام دهید.

  1. ماهیچه های صورت، زبان و فک را شل کنید همچنین ماهیجه های اطراف چشم را رها سازید.
  2. شانه‌ها و سپس قسمت بالایی و پایینی بازوی یک طرف از بدن‌تان را پایین بیندازید و این کار را در سمت دیگر بدن خود هم انجام دهید.
  3. نفس های عمیق بکشید و سینه را از تنش و فشار خالی کنید، به عبارتی سعی کنید سینه را ریلکس کنید.
  4. در پاها ابتدا از ران شروع کنید و کم کم و به سمت پایین بروید. سعی کنید تنش را ذره ذره کم کنید تا در نهایت به ساق پا می‌رسید.

در نهایت پس از تمامی این مراحل باید حس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید. در واقع با آرام کردن بدن و خالی کردن آن از تنش، حالت خوابیدن کم کم پیدا شده و زمینه یک خواب خوب فراهم می‌شود.

how to sleep quickly 435565477 - چگونه در دو دقیقه به خواب برویم؟

اکنون باید سعی کنید بخوابید، قسمت اساسی ماجرا همین جا است. وقت آن است که از قوه تخیل و تلقین خود کمک بگیرید و سعی کنید بهترین موقعیت های خواب یا روش موردعلاقه خود را برای خوابیدن مجسم کنید و روی آن تمرکز کنید. جدا از آن می‌توان از تجسم های دیگر هم بهره برد برای مثال، خودتان را در یک اتاق به شدت تاریک و سیاه فرض کنید، که هیچ صدا و نوری مزاحمتان نمی‌شود. به هر‌ حال سعی کنید به هر شکلی که برایتان مناسب‌تر است بخوابید. پس از آن در عرض ۲ دقیقه به عالم خواب خواهید رفت، البته این روش لزوما در همان ابتدا موفق نخواهد بود و باید در اثر تکرار و تمرین موفقیت را کسب کرد. اکنون باید متوجه شده باشید که چگونه سریع بخوابیم.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *