جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • مهر 5, 1400
  • 4:53 ب.ظ

چند انشای کوتاه روز پدر برای دبستانی چند انشای کوتاه روز پدر برای دبستانی ها

چند انشای کوتاه روز پدر برای دبستانی ها

انشا برای بچه های ابتدایی در مورد پدرانشا در مورد پدرانشا در مورد پدر برای کلاس پنجمانشا دربار روز پدر برای دوم ابتداییانشا درباره روز پدر

عکس, چند انشای کوتاه روز پدر برای دبستانی ها
انشای اول
موضوع انشا: پدر
پدرم را ردوست دارم چون پدر روز و شب سر کار است که بتواند برای خانواده اش پول در بیاورد تا خانواده دور هم یک غذای خوشمزه با دست پخت مادر بخورند. من پدرم را دوست دارم چون برای کل خانواده زحمت بسیاری می کشد پدرها با زحمت ما را بزرگ میکنند و من آرزوی سلامتی برای او می کنم و آرزومندم که سایه ی پدر و مادرم بالای سرم باشد.
در روز پدر همه ی بچه ها برای پدرشان کادو می خرند. من فک میکنم همه ی پدرها آرزویشان این است که بچه هاشان قوی باشند و وقتی بزرگ شدند سر کار بروند و من برای همه ی بچه ها ارزو می کنم که آرزوی پدرشان را برآورده کنند.
ما بچه ها باید به پدرمان احترام بگذاریم چون آنها برای بزرگ شدنمان زحمت کشیده اند. ما اگر به اندازه ی دنیا برای پدرمان کادو بخریم باز کم است آرزوی من این است که پدر و مادرم از من راضی باشند و بتوانم در آینده آنها را خوشحال کنم.
پدرم دوستت دارم روززت مبارک
********************
انشای دوم
موضوع انشا: تبریک روز پدر
۱۳ رجب تولد اولین امام ما امام علی (ع) است. تولد این امام عزیز را روز پدر نامیده اند تا ما بتوانیم در این روز به بهانه جشنی که برپاست از پدرها تشکر کنیم. در این روز اکثر بچه ها برای پدر خود کادو میگیرند تا بتوانند کمی از زحمات آنها را جبران کنند. با اینکه ما بچه ها میدانیم زحمتهای پدر با گرفتن کادو جبران نمی شود اما می خواهیم بدانند به یاد آنها هستیم و دوستشان داریم.
بعضی از پدرها شغل های سختی دارند و مجبور هستند روز و شب بیرون از خانه زحمت بکشند مانند رفتگران دکترها پرستارها پلیس ها و …. و بچه ها مجبورند پدرشان را کمتر ببینند و دلشان بیشتر برای آنها تنگ شود.
من آرزو می کنم تمام پدرها سالم و قوی باشند و از دست ما بچه ها راضی باشند. من پدرم را دوست دارم و به حرف هایش گوش می کنم. و امسال هم مثل سالهای قبل برایش کادو خریدم که امیدوارم خوشش بیاید
******************
انشای سوم
انشا احساسی درباره روز پدر
ما وقتی بزرگ شدیم باید از پدرمان در روزهایی که نمی دانیم چه کنیم کمک بگیریم چون آنها بدی ما را نمیخواهند. و درست ما را راهنمایی می کنند. آنها بهترین دوست ما بچه ها هستند.
پدرها یک فرشته هستند چون زحمت بسیارو دشوارهای زیادی کشیده اند به نظر من آرزوی پدر ها این است که ما تن سالم داشته باشیم و برای سلامتی خودمان بکوشیم.
پدرها برای سیر کردن و احتیاجات ما به سر کار می روند و سختی های زیادی می کشند تا بتوانند پول بدست بیاورند که ما بتوانیم راحت زندگی کنیم و به چیزهایی که دوست داریم داشته باشیم برسیم.
ما باد برای روز پدر کادو بخریم حتی یک چیز کوچک. اما همان چیز کوچک آنها را بسیار خوشحال می کند و مطمئن باشید پدرها صد برابر آن را برای ما جبران می کنند. پدرها بی نظیر هستند. بیایید دعا کنیم تمام پدرها سالم باشند و هیچوقت شرمنده ی بچه هایشان نباشند.
***************
انشای چهارم
انشا در مورد پدر
روز پدر روزی کـه می توانیم با یک هدیه از زحمات پدر خود تشکر کنیم روز پدر روزی اسـت کـه بالاخره مـا هم می توانیم پدرمان رو خوشحال کنیم و طبق معمول این کار رابا خرید یک هدیه انجام می دهیم. ولی همه ی ی پدر ها بیشتر از خرید هدیه با این خوشحال می‌شوند کـه جواب زحمت های انها را بدهیم و بـه فکر خوبی خودمان و اینده مان باشیم.
و مـا هم در همه ی ی روزهای زندگیمان سعی میکنیم برای پدر خود پسر خوبی باشیم ودر همه ی جا ودر هر وقتی پدر خورد را سربلند و پیروز بکنیم. اینکارها بـه مراتب پدر هارا بیشتر خوشحال میکند. ولی مـا بازهم برای نشان دادن علاقه و توجه مان در روز پدر برای انها یک هدیه و کادو در حد توانمان می‌خریم و همین کار هم انهارا بسیار زیاد خوشحال میکند.
روز پدر روز خوبی برای قدر دانی و سپاس و تقدیر از زحماتی اسـت کـه پدر در طول روز های زندگی برای مـا انجام داده اسـت زیرا پدر شخصی اسـت کـه در زندگی خود از خیلی چیز ها گذشته تا مـا بـه چیز هایی کـه می‌خواهیم برسیم و همیشه از خود فداکاری نشان داده اسـت، روز پدر رابه همه ی پدران زحمت کش دنیا مثل پدر خودم و تمام همکلاسی هایم تبریک میگویم.
***************
انشای پنجم
انشا با موضوع تشکر و قدردانی از پدر
پدر را نمی‌توان با کلمات توصیف کرد زیرا زبان از وصف مقام پدر ناتوان و قاصر اسـت. پدر سمبل صبر و تلاش اسـت، کسیکه در لحظات دشوار زندگی هم چون کوه کنار فرزندش ایستاده و برای موفق شدن او از آرزوها و رویاهایی کـه در سر داشته گذشته اسـت. پدر ترکیب زیبایی از عشق و مهر و عطوفت با صبر و تلاش و قدرت اسـت.
او شیر مردی اسـت کـه همیشه ودر هر شرایطی تنها آرزویش دیدن خنده فرزندانش بوده و برای این‌کـه فرزندش خوب بپوشد و خوب بگردد و هیچ کم و کسری در زندگی حس نکند نیازهای خودش را فراموش کرده و لحظه بـه لحظه زندگی اش رابا فداکاری و از خود گذشتگی سپری نموده اسـت. پدر یعنی عشق بـه خانواده کاری کند.
صبح ها، زمانی کـه هوا گرگ و میش اسـت از خانه بیرون بروی و شبها با نگاهی خسته اما پرفروغ، لبخندی بـه پهنای صورت و دست هایی کـه اثر پینه و زخم روی آن می‌ماند بـه خانه برگردی. خداوند رابه خاطر حضور پدر کـه آرامش بخش و تکیه گاه محکم مـن اسـت شاکر هستم. کودکی هایم پر اسـت از خاطرات خوشی کـه پدرم برایم ساخته، خاطراتی کـه در ذهن و قلبم حک شده.
پدرم قهرمان مـن اسـت و همیشه هم قهرمان زندگی ام باقی خواهد ماند زیرا او بود کـه هیچگاه نگذاشت حسرت چیزی در دلم بماند، او بود کـه با صبوری چیزهای زیادی بـه مـن یاد داد، او بود کـه باوجود خستگی های روزانه و مشغله زیاد همیشه برای مـن وقت داشت و بـه حرف هایم با دل و جان گوش داده اسـت. پدرم …. چـه بی منت و عاشقانه برای فرزندانت تلاش می‌کنی، دوستت دارم و دستانت را می بوسم.
مـن پدرم را خیلی دوست دارم چون او بسیار مهربان اسـت و از زمانی کـه بدنیا آمدم همیشه بـه همراه مادرم از مـن مراقبت کرده و هرچه نیاز داشتم برایم تهیه کرده اسـت. پدرها از صبح خیلی زود تا شب کار میکنند و زحمت می‌کشند کـه بتوانند نیازهای فرزندان خودرا تامین کنند تا آنها بتوانند درس بخوانند ودر آینده فرد موفقی در جامعه شوند.
دست پدر بخاطر کار زیاد زخم میشود و پینه می بندد اما هیچ وقت شکایتی نمیکند و همیشه با مهربانی و محبت با فرزند خود رفتار میکند. وقتی پدرم مـن را بغل میکند احساس می‌کنم از هیچ چیز نمیترسم و میتوانم درکنار پدرم از عهده هرکاری بربیایم. پدر مـن در طول روز سرکار اسـت و فقط شبها در خانه اسـت.
اما همان چندساعتی کـه بـه خانه می‌آید با خودش خنده و شادی و بازی می آورد و با این‌کـه بسیار خسته اسـت در مرور درس و مشق هایم بـه مـن کمک می‌کند. مـن پدرم راکه “بابا” صدایش میکنم خیلی دوست دارم و دعا می‌کنم همیشه سلامت باشد و سعی میکنم خوب درس بخوانم و موفق شوم تا او همیشه از مـن راضی باشد و بـه مـن افتخار کند.
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *