جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 22, 1400
  • 11:18 ق.ظ

تحقیق درباره ی ابوالقاسم حالت برای کلاس ششم

تحقیق درباره ی ابوالقاسم حالت برای کلاس ششم

در صفحه ی 24 و در بخش کارگاه درس پژوهی درس دوم فارسی پایه ششم از دانش آموزان خواسته  شده است که: یکی از نویسندگان زیر را به دلخواه انتخاب و گزارش کوتاهی درباره ی آن به کلاس ارائه کنید. ابوالقاسم حالت یکی از این نویسندگان است که در این مطلب گزارشی کوتاه در مورد او می‌خوانید.

  • ابوالقاسم حالت
  • ابوعلی بلعمی
  • سعدی

در نوشتار دیگری، گزارشی کوتاه درباره ابوعلی بلعمی ارائه شد و حالا در این نوشتار یک تحقیق و گزارش کوتاه درباره ی ابوالقاسم حالت برای فارسی کلاس ششم تقدیم شما خواهد شد.

تحقیق درباره ی ابوالقاسم حالت برای کلاس ششم کوتاه

اسم اصلی ابوالقاسم حالت، ابوالقاسم عبداللَّه فرد است که متخلص به حالت می باشد. او شاعر، مترجم و طنزپرداز ایرانی بود و سرود پاینده بادا ایران، اولین سرود ملی ایران بعد از انقلاب را نیز او یروده است.

ابوالقاسم حالت در سال ۱۲۹۳ در تهران به دنیا آمد. او پس از تحصیلات مقدماتی و متوسطه به استخدام شرکت ملی نفت ایران درآمد و تا زمان بازنشستگی در خدمت این سازمان بود.

ابوالقاسم حالت در جوانی به فراگیری زبان عربی پرداخت و از سال ۱۳۱۴ هجری شمسی به شعر و شاعری روی آورد و به سرایش شعر در قالب کهن و تذکره‌نویسی همت گماشت. دیوان حالت که مشتمل بر قطعات ادبی، مثنویها، قصاید، غزلیات و رباعیات است، خود نمایانگر عمق دانش ادبی این محقق است.

ابوالقاسم حالت پس از انقلاب اسلامی نیز علی‌رغم کهولت سن مدت زمانی نسبتاً طولانی با مجله گل آقا همکاری کرد. از ابوالقاسم حالت آثار ادبی و فرهنگی فراوانی در زمینه‌های طنز، شعر، ادبیات و ترجمه باقی مانده‌است.

ابوالقاسم حالت در سوم آبان سال ۱۳۷۲ بر اثر سکته قلبی درگذشت.

برای خواندن معنی شعر ای مادر عزیز ابوالقاسم حالت کلیک کنید، همچنین برای مشاهده‌ی جواب سوالات درس دوم فارسی ششم ابتدایی بر روی این لینک کلیک کنید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *