جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 15, 1400
  • 4:19 ب.ظ

شخصیت دهخدا را با یکی از نام آورانی که در کلاس پنجم با آن آشنا شدید مقایسه کنید صفحه ۶۲ کتاب نگارش فارسی ششم

شخصیت دهخدا را با یکی از نام آورانی که در کلاس پنجم با آن آشنا شدید مقایسه کنید صفحه ۶۲ کتاب نگارش فارسی ششم

امروز براتون مطلبی با عنوان زیر براتون آماده کردیم که امیدواریم مورد استفاده قرار بگیره و حتما در قسمت کامنت ها دیدگاهتون رو به اشتراک بزارید :

تحقیق صفحه ۶۲ نگارش فارسی ششم مقایسه شخصیت دهخدا با فردوسی شخصیت دهخدا را با یکی از نام آورانی که در کلاس پنجم با آن آشنا شدید مقایسه کنید مقایسه شخصیت تفاوت و شباهت دهخدا و فرشچیان مقایسه دهخدا با آریو برزن مقایسه دهخدا با ابن سینا از جالب فا دریافت کنید.

شخصیت دهخدا را با یکی از نام آوران مقایسه کنید

در کلاس ها و مدارس موضوعات مختلفی مورد بحث قرار می گیرد و تحقیقاتی که در کتاب های مختلف برای دانش آموزان خواسته می شود بسیار متنوع می باشد. ولی سوال اینجاست که چگونه بتوانیم این تحقیقات را از اینترنت پیدا کنیم و بهترین راه جواب دادن به تحقیقات چیست. مثلاً امروز شما دانش آموزان برای مطلب شخصیت دهخدا را با یکی از نام آوران کلاس پنجم مقایسه کنید وارد سایت ما شده اید. ما این تحقیق را نتوانستیم در اینترنت پیدا کنیم این مطلب را زاده ایم تا در نظرات با یکدیگر به گفتگو بپردازیم و هر یک از دانش آموزان جواب این بخش تحقیق را دارد برای ما در نظرات پایین سایت بفرستند. 

شخصیت دهخدا را با فردوسی مقایسه کنید

موضوع : تفاوت و شباهت فردوسی و دهخدا

لغت‌نامه دهخدا در نشر و گسترش و حفظ زبان مادری‌مان ماندگار است. بر اساس این گزارش، مریم حق‌روستا رئیس این دانشکده در سخنانی ابراز داشت: اینک که به بهانه بزرگداشت دو تن از این عزیزان و ادبا دور هم جمع شدیم بر آنیم که به پاس زحمات آنها در عرصه ادبیات با نگاهی منصفانه و خلاصه، از آن یاد کنیم، بی‌اساس نیست اگر دهخدا را به فردوسی معاصر بنامیم. مردی که حدود ۴۰ سال از زندگی خود را صرف نوشتن کتابی کرد که به جرئت می‌توان گفت در حفظ زبان فارسی نقشی کمتر از فردوسی ندارد.

به گفته وی، لغت‌ نامه دهخدا در گسترش و حفظ زبان مادری‌ مان ماندگار است. کسی که در از بین بردن بی‌سوادی نقش قابل ملاحظه‌ای در زمان خویش ب ثمر رساند.دهخدا با اشعار و گفتار خویش قسمت و خوی انسانی بشر پارسی را تلنگری می‌زند برای بیداری انسان است. حق روستا خاطرنشان کرد: دهخدا در نوشته‌های خود برای بیداری انسانی آزاد، برای گرفتن و تشخیص حق در تلاش است.

دهخدا زبان عربی و علوم دینی را در مدرسه حاج شیخ هادی نزد غلامحسین بروجردی فراگرفت و با تاسیس مدرسه عالی علوم سیاسی در آزمون ورودی آن شرکت کرد تا در زمره نخستین دانش آموختگان این رشته تازه وارد در کشور باشد. یکی از بزرگترین امتیازهای فردوسی ایمان به اصول اخلاقی است. فردوسی هرگز لفظ رکیک و سخن ناپسند در کتاب خودنیاورده، اندرزهای گرانبهای او گاه با چنان بیان موثری سروده شده است که خواننده نمی تواند خود را از تاثیر آن برکنار دارد.جواب صفحه ۶۲ نگارش ششم

مقایسه استاد محمود فرشچیان و علی اکبر دهخدا

تفاوت ها : یکی از تفاوت های آن دو نام آور این است کع علی اکبر دهخدا به نوشتن لغات فارسی می پرداخت ولی استاد محمود فرشچیان به کشیدن نقاشی می پرداخت مانند نقاشی عصر عاشور

شباهت ها : دهخدا برای ساخت کتاب خوتد استراحت نمی کرد هردوی آنها هم دهخدا و هم استاد فرشچیان برای اثر خود تلاش کردند. هر دو انسان زحمت کش و سخنان زیبا به مردم گفته اند.

مقایسه فردوسی با علی اکبر دهخدا

شباهت علی اکبر دهخدا با فردوسی : هر دو برای مردم ایران مطلب های امو زنده ای می نوشتند و هردو برای کامل کردن اثرات خود شب و روز نخوابیدند. هر دو نام را جاودانه نمی دانستند هر دو زبان فارسی را در خود حفظ می کردند. به نظر من هردوی آنان برای پاسداری از زبان و ادب پارسی کوشیدند و سبب سربلندی میهن عزیزما،ایران،شدند

تفاوت علی اکبر دهخدا با فردوسی : فردوسی شعر مینوشت اما دهخدا لغات عربی را به فارسی پایان این متن را یکی از افراد در نظرات پایین فرستاده با تشکر از ایشان.

جواب بچه ها در نظرات پایین صفحه

نویسنده : فردوسی برای نوشتن شاهنلمه ۳۰ سال زحمت کشید و دهخدا نیز بیشتر عمر خود را صرف نوشتن لغت نامه کرد.

رز ایرانلی : معنی ضرب المثل =یعنی هر قدر انسان در انجام کار نیک تلاش و پیگیری بیشتری داشته باشد در ان کار نتیجه ی بهتری خواهد داشت.

کوثر مشایخی : وقتی فردوسی می خواست شعر بنویسد شاه ان زمان مانع کار او می شد و چند بار هم لب های او را دوخته بودند ولی دهخدا به راحتی کتاب خود را می نوشت.

فاطمه باوی : به نظر من هر کسی میتواند به کتاب علاقه داشته باشد ولی علی اکبر دهخدا علاقه ی بیش از اندازه ای به کتاب داشت و نتایج بیشتری گرفت اما محمد تقی جعفری کنجکاو وانسانی دقیق بوده است و علاقه ی چندانی به کتاب و خواندن ان نداشته است.

نویسنده : مثلا می تونیم علی اکبر دهخدا را با اریوبرزن دلاور مرد ایرانی مقایسه کنیم: تفاوت های انها : علی اکبر دهخدد نویسنده ایرانی بود اما اریوبرزن دلاور مرد ایران بود. شباهت : هردو برای سربلندی وطن عزیزمان ایران تلاش می کردند.

منتظر شما هستیم …

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *