جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 2, 1400
  • 1:39 ب.ظ

چگونه پول پس انداز کنیم؟

چگونه پول پس انداز کنیم؟

حقیقت این است که راهنماهای زیادی برای پس‌انداز کردن وجود دارد اما هیچ کدام به طور کامل به ریشه موضوع اشاره نکرده‌اند و تنها به‌صورت سطحی راهکارهایی را مطرح کرده‌اند که آن‌ها هم در اکثر مواقع غیرکاربردی و نادرست هستند. پس‌انداز کردن، به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که یکی از آن‌ها انتخاب استراتژی مناسب است. شاید موضوع مهمی باشد اما تنها تکیه بر آن کافی نیست زیرا ذهنیت و حتی سبک زندگی هم بر پس‌انداز کردن تأثیر دارد. در ادامه با جالب فا همراه باشید تا با شیوه‌های عملی و راهکارهای درست پس انداز پول آشنا شوید، البته که آسان نخواهد بود اما مانند هر چیز دیگری با سخت کوشی و تداوم نتیجه خواهد داد.

افکار گذشته چگونه مانع پس انداز کردن خواهند شد؟

اگر هنوز درگیر شکست‌های اقتصادی گذشته هستید، باید بدانید که در پس‌انداز کردن موفق نخواهید شد. طبیعی است اگر بخواهید به آن دوران بازگردید و دوباره از اول شروع کنید، ولی این دردی را دوا نخواهد کرد و تنها بر حجم مشکلات می‌افزاید. به جای آن بهتر است که از اشتباهات گذشته درس بگیرید و از آن‌ها برای ارتقای آینده استفاده کنید.

پذیرش اشتباهات گذشته برای هیچ کدام از ما کار آسانی نیست اما بالاخره باید تغییرات را شروع کرد. برای مثال بسیاری از ما ممکن است در گذشته تا حدی زیادی بدهکاری را تجربه کرده باشیم، قطعاً اگر دوباره اتفاق بیفتد و نتوانیم از پس آن بربیاییم، پس‌اندازی نیز در کار نخواهد بود و کاملاً شکست خواهیم خورد. در واقع اهمیت پذیرش اشتباهات در همین نکته است. البته راه های سریع‌تری هم برای پس انداز پول وجود دارد. برای اطلاع از این روش‌ها مطلب چگونه از فرمول پس انداز سریع پول استفاده کنیم را حتما از حفظ شوید.

مخارج را به شیوه درست دنبال کنید

how to save money 324234234 - چگونه پول پس انداز کنیم؟

بهتر است خودتان آن را انجام ندهید و آن را به یکی از برنامه‌های موجود در همین زمینه بسپارید. در واقع اپلیکیشن های زیادی در این حوزه وجود دارند که بسیار بهتر از خودتان کارها را تحت نظر دارند.

درواقع اگر خودتان یک به یک مخارج را مدیریت کنید ممکن است سردرگم شوید و دچار اشتباه شوید همچنین، با بررسی الگوهای خرید، هزینه‌ها و میزان درآمد، قادر خواهید بود تا میزان دقیق دارایی‌های خالص خود را مشخص کنید. دارایی خالص، اولین قدم در برنامه ریزی برای پس‌انداز کردن است.

حقیقت ماجرا: چرا در پس انداز پول شکست می‌خورید؟

پس‌انداز کردن اصلاً کار جذاب و جالبی نیست، زیرا اگر این‌گونه بود، بسیاری از مردم آن را انجام می‌دادند. درواقع تعدادی کمی از مردم به طور طبیعی پس‌انداز می‌کنند و بخش بزرگی هم به شدت دوست دارند که پول‌هایشان را خرج کنند.

برای بسیار از افراد، پس‌انداز کردن به معنای خرج نکردن و محدود کردن تقریباً ۷۰ – ۶۰ درصد دارایی‌هایشان است در حالی که چنین چیزی به‌هیچ‌وجه درست نیست. هدف اصلی از پس‌انداز کردن، آماده شدن برای خرج‌های بزرگ‌تر و پس‌ازآن، آمادگی برای دوران بازنشستگی است.

اگر با پس‌انداز کردن مشکل دارید، بهتر است ای روش را دنبال کنید؛ شاید کمی غیر معمول باشد اما مطمئن باشید که جواب خواهد داد. در ابتدا سعی کنید چیزهای مهم و خوب را بخرید، برای مثال جدیدترین و به‌روزترین گوشی‌های موجود در بازار. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ در واقع این روش بیشتر به درد کسانی خواهد خورد که نمی‌توانند پس‌انداز کنند، پس در این صورت بهتر است پس از مدتی خرج نکردن برای خود پاداش در نظر بگیرند، مانند خرید تلفن همراه.

این خرید بیشتر جنبه تشویقی را دارد به تقریباً کمک خواهد کرد تا افراد بهتر با پس‌انداز کردن سازگار شوند.

بدهکاری، اولین دشمن پس انداز کردن

how to save money 4546565645 - چگونه پول پس انداز کنیم؟

مدیریت مالی شخصی، بیشتر مانند یک بازی است، پولی را تحت عنوان درآمد به دست می‌آورید و مقداری را خرج می‌کنید. اما چه چیزی باعث می‌شود که نمی‌توانید در این چرخه هیچ چیزی را پی انداز کنید؟ جواب آن ساده است، اغلب افراد مخارجشان از درآمدشان بیشتر است.

بیشتر بود مخارج در نهایت منجر به بدهکاری خواهد شد. بدهکاری هم تمامی دارایی باقیمانده برای پس‌انداز را از بین خواهد برد. اما چگونه؟ در یکی از تحقیقات انجام شده محققان دریافته‌اند که افراد تمایل کم‌تری به خرید با پول نقد دارند. اگر شما هم از همین روش استفاده کنید، کم‌کم متوجه تاثیرات آن خواهید شد و تقریباً ذهنیت شما هم نسبت به خرج و مخارج بیهوده عوض خواهد شد.

بهترین روش برای پس انداز پول

داشتن یک روش مناسب برای پس‌انداز کردن اقدام مهمی است، اما باز هم بهترین راه نیست. اگر به دنبال یک راهکار مناسب برای پس‌انداز بگردید، تعداد زیادی را پیدا خواهید کرد که هرکدام چیزهای متفاوتی را مطرح کرده‌اند اما باز هم با وجود گستردگی موضوع و تعداد مطالب موجود در این زمینه، هنوز یک مرز و محدوده وجود دارد.

منظور از وجود مرز و محدوده در واقع همان درآمد است. بیایید موضوع را از یک دیدگاه دیگر بررسی کنیم، به جای اینکه بخش بزرگی از درآمد را صرف پس‌انداز کردن کنیم، بهتر از درآمد را افزایش دهیم. اگر این‌گونه به موضوع نگاه کنیم خواهید دید که پس‌انداز کردن به شرط داشتن درآمد کافی، کار سختی نیست.

الان بخش سخت ماجرا، بیشتر کردن درآمد است. راه‌های زیادی وجود دارد ازجمله اضافه کاری و …. اما یک نکته مهم، افزایش درآمد شما به افراد دیگر بستگی دارد. به‌هرحال افزایش درآمد از طریق کارهای رسمی غیر ممکن نیست اما ممکن است بسیار سخت و طاقت‌فرسا باشد. در این صورت بهتر است به دنبال کارهای دیگری باشید. مشاغل پاره وقت، وبلاگ نویسی و یا خرید و فروش. به هر حال، با در نظر گرفتن علایق خود سعی کنید به دنبال چنین مشاغلی باشید، زیرا هرچه درآمد شما از این طریق بیشتر باشد به نفع شما است.

ماشین پس انداز

how to save money 45435435 - چگونه پول پس انداز کنیم؟

با علم به اینکه پس‌انداز کردن آسان نیست، با ادامه همین روند خواهید دید که بعد از مدتی پس‌انداز کردن واقعاً کار سختی نیست و حتی ممکن است از آن لذت ببرید. جالب است بدانید که ذخیره کردن پول مانند یک هنر است اما نباید در آن زیاده روی کرد. نباید در حجم‌های زیاد پس‌انداز کرد، باید در مدت زمان زیاد و در بخش‌های کم پس انداز کرد تا بهترین نتیجه را از کار خود بگیرید.

در آخر به عنوان یک نکته مهم همیشه این را در نظر داشته باشید که در پس انداز کردن، حفظ انگیزه بسیار مهم است و باید همیشه به آن توجه داشته باشید. قطعا همیشه چیزهایی وجود دارد که بتواند به شما انگیزه ببخشد پس بهتر است از آن‌ها برای افزایش انگیزه پس انداز پول استفاده کنید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *