جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 12, 1400
  • 8:48 ق.ظ

چگونه صورت جوش دار را آرایش کنیم؟

از جوش های صورتتان متنفر هستید و می‌خواهید آن ها را با آرایش بپوشانید؟ جوش زدن های پی در پی به شدت آزار دهنده هستند و متاسفانه اگر آن ها را با آرایش بپوشانید وضعیت بدتر خواهد شد و پس از آن جوش های بیشتر ظاهر خواهند شد. این چرخه آزار دهنده هرگز پایان نخواهد یافت. البته چنین مشکلی بیشتر در پوست های مستعد آکنه اتفاق خواهد افتاد و لزوما در مورد همه صادق نیست. خوشبختانه در حال حاضر با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی فرمول هایی بهتر و کم‌ ضررتر برای مواد آرایشی و بهداشتی به وجود آمده است که به افراد کمک می‌کند متناسب با نوع پوستشان از آرایش های مختلف استفاده کنند. به طور کلی وجود آکنه آرایش را کمی‌ سخت خواهد کرد و باید از راهکار های بخصوصی پیروی کرد. در ادامه با جالب فا همراه باشید تا با راهکار های آرایش صورت و پوست جوش دار بهتر آشنا شویم.

چگونه صورت جوش دار را آرایش کنیم؟

آرایش صورت جوش دار – استراحت دادن به پوست

اگر برای مدتی طولانی و روزانه آرایش می‌کنید بهتر است آن را متوقف کنید، درواقع اولین قدم استراحت دادن به پوست است. چند روزی آرایش کردن را متوقف کنید تا پوستتان استراحت کند.

بسیاری از متخصصان در این زمینه، معتقدند که اگر هر روز مقدار کمی آرایش کنید هم مشکلی ندارد زیرا مواد آرایشی امروزی به از فرمول هایی بهتر و بی‌ضررتری استفاده می‌کنند اما حتی با وجود تمامی این ها، شرایط برای پوست های مستعد آکنه کمی متفاوت‌تر خواهد بود و بهتر است به جای آن کمی استراحت را برای پوستتان در نظر بگیرید. باوجود اینکه آرایش کردن مستقیما بر مشکلات پوستی تاثیر ندارد اما می‌تواند یکی از عوامل ایجاد آن ها باشد.

برای مثال اگر پس از هر بار آرایش کردن آخر شب آن را خوب نشویید ممکن است قسمت های کوچکی از آن روی پوستتان باقی بماند و در نهایت همین قسمت های باقی‌مانده به محل رشد باکتری تبدیل شده و باعث جوش زدن پوست خواهند شد.

how to apply makeup on acne prone skin 234324324 - چگونه صورت جوش دار را آرایش کنیم؟

اغلب افراد با قیافه بدون آرایش و جوش های صورتشان راحت نیستد و متاسفانه به همین دلیل به صورت مداوم آرایش کردن را ادامه می‌دهند اما این درست نیست، درواقع هیچ وقت به طور مشخص نمی‌توان گفت که واکنش پوست شما پس هنگام دوره استراحت چگونه خواهد بود تا زمانی که آن را امتحان کنید. اگر با چهره بدون آرایشتان راحت نیستید بهتر است دوره استراحت چند روزه را طوری تنظیم کنید تا بیشتر ساعت های روز را در منزل بمانید همچنین می‌توان در این دوره از مرطوب کننده های با کیفیتی هم استفاده کنید تا سطح پوستتان را مرطوب نگه دارد. این دوره استراحت چند روزه بسیار مفید خواهد بود و به شما کمک می‌کند تا نکات جالبی را در مورد پوستتان بفهمید. درواقع به شما کمک می‌کنند تا درک بهتری از ساز و کار پوستتان داشته باشید.

آرایش صورت جوش دار

پس از پایان دوره چند روزه پوستتان بهتر خواهد شد و تا حد زیادی میزان جوش زدن ها کم‌تر خواهد شد به علاوه، می‌توان شیوه های و روش های آرایش کردن‌تان را هم عوض کنید. از این به بعد سعی کنید ساده‌تر آرایش کنید زیرا مقدار کم‌تری از آن ها روی پوست باقی می‌مانند و در نهایت باعث کاهش جوش ها خواهند شد.

تمیز کردن برس و وسایل آرایشی

how to apply makeup on acne prone skin 54667588 - چگونه صورت جوش دار را آرایش کنیم؟

وسایل آرایشی کثیف محل مناسبی برای تجمع باکتری ها محسوب می‌شوند به همین دلیل باید آن ها را تمیز کنید مخصوصا اگر پوستتان به شدت مستعد آکنه است زیرا با استفاده از چنین وسایلی شرایط به مراتب بدتر خواهد شد. اگر هر روز آرایش می‌کنید بهتر است حداقل هفته‌ای یک‌بار وسایلتان را بشویید.

برای شستشوی برس ها می‌توان از مایع ظرفشویی و یا صابون هم استفاده کرد به هرحال سعی کنید آن ها را تمیز نگه دارید.

آرایش صورت جوش دار – مرطوب نگه داشتن پوست صورت

وقتی که رطوبت کم شود، پوست برای جبران آن چربی بیشتری را ترشح خواهد کرد و متاسفانه باید گفت که این موضوع در پوست های چرب می‌تواند به مشکلات جدی‌تری منتهی شود.

بهتر است قبل از هربار آرایش کردن، از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید البته اگر می‌توان از مرطوب کننده های رنگی هم استفاده کرد. فقط توجه داشته باشید که قبل از هربار استفاده از مرطوب کننده صورتتان را به خوبی بشویید.

آرایش ساده و سبک

how to apply makeup on acne prone skin 46456765 - چگونه صورت جوش دار را آرایش کنیم؟

اگر از آکنه های شدید روی صورت رنج می‌برید ممکن است به شدت وسوسه شوید تا جای آن ها را روی صورت با استفاده از لایه های آرایش سنگین بپوشانید اما با این کار تنها وضعیت را بدتر می‌کنید و باعث می‌شود که دفعات بعد شدت آکنه بیشتر هم شود. آرایش های غلیظ بافت آرایش را نا موزون و شکلی زننده ایجاد خواهند کرد. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از آرایش های ساده‌تر استفاده کنید و در جاهایی که قرمزی آکنه بیشتر معلوم شده است می‌توان از کانسیلر استفاده کرد.

آرایش صورت جوش دار – به کار بردن رنگ های متفاوت

گاهی اوقات رنگ آکنه و رنگ پوست کمی با هم در تضاد قرار می‌گیرند به همین دلیل باید با استفاده از کانسیلر های رنگی متفاوت آن ها را بپوشانید. به طور کلی آکنه ها ممکن است بسته به نوع و رنگ پوست افراد، ظاهر متفاوتی داشته باشند به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب برای پوشاندن آن بسیار مهم خواهد بود. سعی کنید ابتدا رنگ آن را تا حدودی مشخص کنید سپس با رنگ مخالف آکنه آن را بپوشایند. به این ترتیب هم آکنه و هم زخم های ایجاد شده توسط آن پنهان می‌شود.

استفاده از هایلایت

how to apply makeup on acne prone skin 57768989 - چگونه صورت جوش دار را آرایش کنیم؟

اگر پوستتان مستعد آکنه باشد احتمالا چرب و براق هم است و شاید فکر کنید استفاده از هایلایتر کمی مسخره باشد اما اینطور نیست زیرا هایلایتر پوست را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد. قبل از اینکه از آن استفاده کنید بهتر است مقدار کمی از انواع مختلف آن را امتحان کنید و هرکدام که بهتر بود از آن استفاده کنید. هنگام کار با هایلایتر از یک نقطه شروع کنید سپس از همانجا کار را به آرامی گسترش دهید.

خودداری از محصولات بدون روغن

تا کنون تفکر غالب استفاده از محصولات آرایش بدون چربی و روغن بوده است مخصوصا برای افرادی که صورت مستعد جوش زدن دارند اما واقعیت چیزی فراتر از آن است. بسیاری از محصولات آرایشی مدرن امروزی حاوی مقداری روغن گیاهی هستند که برای پوست بسیار مفید‌اند به همین دلیل بهتر است محصولات بدون را روغن را با آن ها جایگزین کنید. روغنی که در این محصولات استفاده می‌شوند بر پایه روغن های گیاهی است و شما هم می‌توانید تعداد مختلفی از آن ها را بر پوستتان امتحان کنید و در نهایت نوع مناسب را انتخاب کنید.

آرایش صورت جوش دار – استفاده از فرمول های مخصوص

به طور کلی افراد با پوست مستعد باید هنگام استفاده از محصولات آرایشی مختلف مراقب باشند زیرا ممکن است وضعیت آکنه را بدتر کند. اگر تا کنون از یک روتین آرایشی مشخص پیروی کرده‌اید و مشکلی به وجود نیامده است بهتر است آن را ادامه دهید در غیر اینصورت بهتر است تمامی مراحل آرایشی خود را به صورت مستقل انجام دهید و تاثیرات آن ها را ببینید، بدین ترتیب خواهید دید که چه چیزی باعث ایجاد آکنه خواهد شد و می‌توان آن را برطرف کرد.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *