جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 12, 1400
  • 2:12 ب.ظ

چگونه انرژی مثبت خود را در محیط کار حفظ کنیم؟

سستی و تنبلی حس چیز هایی هستند که همه ما با آن آشنایی کافی داریم، اما آیا تا به حال متوجه شده‌اید که چگونه می‌توانند میزان بهره‌وری شما در در محیط کار کاهش دهند؟ ابتدا بهتر است کمی در مورد کاهش بهره‌وری توضیح دهیم. در هر یک از ما روزانه در محل کارمان باید فعالیت هایی به خصوص را در زمانی مشخص انجام دهیم بدون آنکه احساس خستگی یا سستی شدیدی داشته باشیم اما گاهی اوقات به دلایل نامعلومی، حس خوبی برای انجام دادن کار نداریم و اگر صادقانه به موضوع نگاه کنیم، ادامه دادن کار بیشتر شبیه یک کابوس است. این همان چیزی است که به عنوان کاهش بهره‌وری مطرح است و باید برای رفع آن بکوشیم زیرا به مرور زمان ما را بیشتر تحت فشار قرار خواهد داد. اتفاقات زیادی می‌تواند باعث کاهش میزان بهره‌وری ما شود و طبیعتا نمی‌توان با همه آن ها مقابله کرد اما باید برای حفظ آن هم تلاش کنیم، اما چنین چیزی چگونه ممکن است؟ چگونه می‌توان بهره‌وری خود را حفظ کنیم در حالی که نمی‌توانیم تاثیر بر عوامل کاهنده آن بگذاریم؟ در ادامه با جالب فا همراه باشید تا موضوع حفظ انرژی مثبت در محیط کار را به بررسی کنیم.

چگونه انرژی مثبت خود را در محیط کار حفظ کنیم؟

به طور کلی برای حل چنین موضوعی راهکار واحدی وجود ندارد بلکه آنچه به عنوان یک راه حل مطرح است در حقیقت مجموعه‌ای از روش هایی کوچک اما تاثیرگذار است که در نهایت به صورت یک راهکار واحد و کلی در آمده و می‌تواند پاسخی برای سوال شما باشد.

کارتان را ادامه دهید، حتی وقتی که دیگر حسش نیست!

how to stay productive at work 464576789 - چگونه انرژی مثبت خود را در محیط کار حفظ کنیم؟

اگر بخواهیم صادقانه به موضوع نگاه کنیم، گاهی اوقات حسش نیست و این یک روند بسیار طبیعی است و برای مدتی کوتاه میزان بهره‌وری‌تان را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما با وجود تمامی این ها بازهم سعی کنید کار را انجام دهید. قبول داریم که ادامه کار تحت چنین شرایطی اصلا آسان نیست اما باید ادامه داد هرچند که ممکن است نتیجه کار چندان تعریفی نباشد اما به هر حال انجام شده است. پس از آن حس خوبی از انجام کار وجودتان را فرا می‌گیرد و تا حدی حس تنبلی را از بین می‌برد اما مواظب باشید زیرا ممکن است دفعات بعد هم درگیر چنین مشکلی شوید.

حفظ انرژی مثبت محیط کار – ارتباط با سایر همکاران

گاهی اوقات محیط کاری فضای ناخوشایندی را برایتان ایجاد می‌کند و بسیار طبیعی است که باعث کاهش بهره‌وری‌تان شود اما چاره چیست؟ همکار، دوست و یا در نهایت کسی آن اطراف وجود دارد که شما را خوشحال کند و این تنها چیزی است که شما به آن نیاز دارید. البته به دلیل تفاوتی که در بین مشاغل وجود دارد ممکن است کلمه همکار تعریف یکسانی برای همه نداشته باشد اما در هر حال سعی کنید به دوست، همکار یا هرکسی که حالتان را خوب می‌کند زنگ بزنید کمی با آن ها بگویید و بخندید. به جرات می‌توان گفت که خندیدن بهترین چیزی است که می‌تواند برای ادامه کار به شما انرژی دهد.

کمی قدم بزنید

how to stay productive at work 4353654765 - چگونه انرژی مثبت خود را در محیط کار حفظ کنیم؟

گاهی اوقات قدم زدن معجزه می‌کند!!! کار کردن به مدت طولانی خسته کننده است و به شدت حوصله سر بر است اما به هرحال به یک توقف، هرچند کوتاه هم نیازمندید. به احتمال زیاد نزدیک محل کار اغلب ما مکان مناسبی برای قدم زدن نیست، نگران نباشید به هرحال آنچه نیاز دارید قدم زدن و آزاد کردن ذهن است اگرچه یک محیط آرام و لذت بخش هم بی اثر نیست اما برای بیشتر ما مکان مناسبی فراهم نیست. از فواید قدم زدن و مزیت ها مهم آن به اندازه کافی آگاهی دارید پس سعی کنید کمی قدم بزنید.

حفظ انرژی مثبت محیط کار – شبکه های اجتماعی ممنوع!

بهتر است از شبکه های اجتماعی فرار کنید!! مخصوصا در محیط کار. متاسفانه بسیاری از ما صبح پس از بیدار شدن باید ایسنتاگرام‌مان را چک کنیم، در واقع این مخرب‌ترین کاری است که هر صبح آن را انجام می‌دهیم. شبکه های اجتماعی تنها وقت، زمان و انرژی ما را از بین می‌برند و جالب اینجا است که خودمان متوجه از دست رفتن زمان  با ارزشمان نیستیم بلکه بیشتر آن را ادامه می‌دهیم و در نهایت در پایان روز با حجم زیادی از کار های انجام نشده روبه‌رو هستیم و به معنای واقعی کلمه هیچ کاری از دستمان بر نمی‌آید. قطعا مطلب چگونه شبکه های اجتماعی وقت ما را هدر می‌دهند می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به شما برساند.

موزیک مورد علاقه‌تان را گوش کنید

how to stay productive at work 43645767 - چگونه انرژی مثبت خود را در محیط کار حفظ کنیم؟

کسی نیست که به موسیقی علاقه نداشته باشد جدا از آن، موسیقی تاثیر شگفت انگیزی بر میزان بهره‌وری شما دارد. به طور کلی روحیه موسیقی می‌تواند حال و هوای اطراف را بهتر کنید و در نهایت منجر به تقویت روحیه خواهد شد. موسیقی تقریبا اثر مشابهی بر روح و روان همه ما دارد مخصوصا زمانی که احساس می‌کنید بهره‌وری‌تان را از دست داده‌اید، پس دیگر نیازی به گفتن نیست، سعی کنید حتما موسیقی گوش کنید البته سعی کنید موزیک های مناسبی انتخاب کنید تا باعث حواس پرتی نشوند.

حفظ انرژی مثبت محیط کار – چایی میل می‌کنید!؟

نوشیدن چایی در حالتی کمک می‌کند، مهم نیست که بعد از کار باشد یا قبل از کار. در حال حاضر در جامعه ما چایی یکی از محبوب ترین و پر مصرف‌ترین نوشیدنی ها است. خوشبختانه دسترسی به آن هم بسیار راحت است. در کل چایی نقش بسیار مهمی را در فرهنگ ما ایفا می‌کند و مصرف آن تقریبا در همه جا رایج است و محدود به محل کار نیست اما به هر حال نوشیدن آن به رفع خستگی کمک و به نحوی شما را برای ادامه کار آماده خواهد کرد.

حفظ انرژی مثبت محیط کار – نظم دادن و اتمام کار ها

how to stay productive at work 43546768 - چگونه انرژی مثبت خود را در محیط کار حفظ کنیم؟

طبیعتا پس از انجام کار باید محل کار را هم منظم و مرتب کنید البته محیط کار مشاغل مختلف هم متفاوت است اما به طور کلی وجود نظم در محیط کار ذهن را آماده‌تر می‌کند و کمک می‌کند تا بهتر بتوانید تنبلی در محیط کار را مدیریت کنید.

حفظ انرژی مثبت محیط کار – کلام آخر

اکنون اطلاعاتی کلی از اصل موضوع در دست دارید و تا حدودی به جواب سوالی که پیش‌تر مطرح شد رسیده‌اید. راهکار هایی که معرفی شدند همگی روش هایی برای حفظ و افزایش انرژی در محیط کار هستند اما همانطور که می‌دانید هیچ کدام از آن ها به تنهایی تاثیرگذار نخواهند بود. در نهایت باید گفت که تنبلی و کاهش انرژی گاهی اوقات می‌تواند طبیعی باشد اما اگر بیش از اندازه باشد ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی جدی در کار و شغل شما شوند.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *