جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 27, 1400
  • 4:52 ب.ظ

جواب کاربرگه 3 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

جواب کاربرگه 3 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی / گام به گام پایه ششم

سوال

موقعیت ۱

امیر و آریا به آزمایشگاه مدرسه رفته‌اند تا چیزی را به کلاس ببرند. آریا وسط آزمایشگاه می‌دود و ناگهان به یک وسیله گرانقیمت برخورد می‌کند و آن وسیله می‌شکند. آریا تصمیم می‌گیرد زود از آنجا فرار کند و در جایی مخفی بشود و به امیر هم می‌گوید: به کسی نگو من این کارا کردم …

پاسخ

کار آریا برخلاف دستورات دینی و غیراخلاقی است، بر اساس دستورات دینی خداوند از همه چیز آگاه است و کار آریا را دیده است پس باید راستش را بگوید و مخفی کاری نکند. اگر آریا صداقت به خرج ندهد برای خودش دردسر بزرگتری ایجاد می‌کند.

سوال

موقعیت ۲

پروین با برادر کوچک سه ساله‌اش به مغازه رفته است. در راه برگشتن از مغازه متوجه می‌شود که او یک بسته شکلات را از مغازه برداشته و همراه خودش آورده است …

پاسخ

کار برادر پروین دزدی است و بر خلاف قانون است، همچنین این کار خلاف دستورات دینی و حرام است چون صاحب مغازه راضی نیست. پروین باید برگردد و به مغازه‌دار بگوید تا یا بسته شکلات را سر جایش بگذارد و یا پول بسته شکلات را حساب کند.

سوال

موقعیت ۳

روز جمعه فرهاد به اتّفاق خانواده و چند نفر از پسر‌های فامیل به یک باغ رفته بودند. پسر عموهایش به او پیشنهاد می‌کنند از پل چوبی قدیمی روی رودخانه که بعضی قسمت‌های آن خراب شده است عبور کند.

پاسخ

فرهاد نباید پیشنهاد پسرعموهایش را قبول کند، همچنین او باید پسرعموهایش را نصیحت کند که خودشان هم از پل چوبی عبور نکنند زیرا ممکن است اتفاق بدی بیفتد که به سلامتی آنها لطمه بزند و باعث نگرانی خانواده‌هایشان شود و برای خودش و دیگران مشکل و دردسر ایجاد کند.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *