جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 23, 1400
  • 4:16 ب.ظ

جواب فعالیت های درس اضطراب چیست تفکر هفتم

جواب فعالیت های درس اضطراب چیست تفکر هفتم

جواب فعالیت های صفحه ی ۸۸, ۸۹, ۹۰, ۹۱, ۹۲ تفکر و سبک زندگی هفتم (سوالات درس اضطراب چیست تفکر هفتم با جواب کامل) را در این نوشتار از جالب فا مشاهده خواهید کرد.

جواب فعالیت های درس اضطراب چیست تفکر هفتم

جواب فعالیت 1 صفحه 88 تفکر هفتم

✍ فعالیت ۱ بحث کلاسی – صفحه ۸۸ تفکر هفتم

  • آیا تاکنون دچار دلهره و نگرانی شده اید؟ در چه مواقعی؟ بله مثلاً در ایام امتحانات یا نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا یا هنگام سوار شدن در هواپیما و…
  • شدت نگرانی شما در هر یک از مواقع چقدر بوده است؟ در برخی موارد مثل نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا چون پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنم نگرانی کمتری داشته‌ام و در برخی مواقع مثل زمان امتحان به خصوص در مواردی که درسم را خوب نخوانده‌ام، نگرانی بیشتری داشته‌ام.
  • چرا شدت نگرانی شما نسبت به یک موقعیت مشخص؛ مثلاً امتحان، گاهی اوقات کم و گاهی زیاد است؟ زیرا برای برخی امتحانات آمادگی کامل داشته‌ام و درسم را به خوبی خوانده‌ام بنابراین نگرانی کمی داشته‌ام، ولی برخی اوقات آمادگی کمتری داشته‌ام و در نتیجه دلهره‌ی بیشتری داشته‌ام.
  • داشتن دلهره یا اضطراب خوب است یا بد؟ چرا؟ معمولاً بد است زیرا سلامتِ جسمی و روانی ما را تهدید می‌کند. اما در برخی اوقات می‌تواند ما را آماده‌ی مواجهه با مشکلات کند.

✅ نکات مهم و جالب گفت و گوها:

جواب فعالیت های درس اضطراب چیست تفکر هفتم

 

❤ JalebFa.ir

صفحه 90 تفکر هفتم با جواب

✍ فعالیت ۲ گروهی – صفحه ۹۰ تفکر هفتم

به کمک دوستان خود نمایشنامه‌ای را ترتیب دهید و شخصی را نشان دهید که دچار اضطراب شده و نیاز به کمک و راهنمایی دارد.

یک نمایشنامه کوتاه درباره اضطراب تقدیم شما می‌شود، توجه داشته باشید که من در  این متن از اسامی فرضی استفاده می‌کنم و شما اسامی خود و همکلاسی‌های خودتان را در نظر بگیرید.

نمایشنامه درباره اضطراب کوتاه

زنگ تفریح است. رضا در حیاط مدرسه قدم می‌زند و در فکر فرو رفته است. جالب فا از او می‌پرسد: «رضا چی شده؟ چرا تو فکری؟ به نظر میرسه که از موضوعی نگران هستی!». رضا با صدای آرام و نگران پاسخ می‌دهد: «آره، مگه نمیدونی؟! زنگ بعدی امتحان ریاضی داریم». جالب فا به رضا می‌گوید: «خب این که نگرانی نداره!». رضا می‌گوید: «آخه من هیچی بلد نیستم، مطمئنم که امتحان رو صفر میشم!» جالب فا پاسخ می‌دهد: «مگه دیشب ریاضی رو تمرین نکردی؟ تو که ریاضیت خوبه». رضا می‌گوید: «با اینکه درسم رو خوندم ولی باز احساس اضطراب دارم و حس میکنم سر امتحان همه چی یادم میره!». جالب فا می‌گوید: «رضا اصلاً نگران نباش، یه آبی به صورتت بزن و بریم سر کلاس، من مطمئنم که تو بهترین نمره رو میگری».

❤❤

جواب صفحه ی ۹۰ تفکر هفتم

✍ فعالیت 3 ارزیابی علائم اضطراب

اضطراب دارای علائم جسمی و روانی است. به علائم و نشانه های زیر توجه کنید. در صورتی که این علائم را در یک موقعیت اضطراب آور در خود یا دیگری تجربه کرده‌اید، آن را با کلمه‌ی بلی یا خیر مشخص کنید.

جواب این فعالیت به شرابط خودتان بستگی دارد، جالب فا نیز یک نمونه از این پرسشنامه را تکمیل می‌کند:

ارزیابی علائم اضطراب تفکر هفتم فعالیت صفحه 90

❤ جالب فا ❤

جواب صفحه 91 تفکر هفتم

✍ فعالیت 4 بحث کلاسی – صفحه ۹۱ تفکر هفتم

به نظر شما چگونه میتوان به یک فرد کمک کرد تا اضطراب خود را کاهش دهد؟

می‌توانیم فرد را ترغیب کنیم که افکار منفی را از سرش دور کند و به صورت منطقی و با تفکر مثبت به موضوع نگاه کند.

باورهای دینی چگونه میتواند به انسانها کمک کند تا اضطراب خود را کاهش دهند؟

یاد خدا و باور داشتن به وجودِ قدرتی که می‌تواند ما را یاری کند، موجب آرامش انسان می‌شود، همچنین در دستورات دینی به صبر و بردباری در برخورد با مشکلات توصیه شده است که همین موضوع به کاهش اضطراب ما کمک می‌کند.

✅ نکات مهم و جالب گفت و گوها:

در این بحث کلاسی متوجه شدیم که با دور ریختن افکار منفی و داشتن تفکرات مثبت و همچنین یاد خدا و توجه به باورهای دینی می‌توانیم اضطراب خویش را کاهش دهیم.

جواب فعالیت درخانه صفحه 92 تفکر هفتم

✍ فعالیت در خانه – صفحه ۹۲ تفکر هفتم

با مراجعه به تجربیات خود در خانواده یا دوستان خود، شیوه هایی را که افراد برای کاهش اضطراب به کار میگیرند، در کادر زیر بنویسید.

  • شناختن علت اضطراب
  • مراجعه به روانشناس و مشاوره
  • داشتن خواب کافی
  • حضور در فعالیت‌های گروهی مثل باشگاه و ورزش
  • پرهیز از تنهایی
  • نوشیدن داروهای گیاهی مثل گل گاو زبان
  • توجه به تغذیه‌ی مناسب
  • گوش دادن به موسیقی آرامشبخش

امیدوارم جواب فعالیت های درس اضطراب چیست تفکر هفتم (سوالات صفحه ی 88، 89، 90، 91 و 92 تفکر و سبک زندگی هفتم) رضایت شما دانش آموزان عزیز کلاس هفتم را جلب کرده باشد و  جالب فا را به خاطر بسپارید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *