جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 23, 1400
  • 7:02 ق.ظ

جواب سوالات صفحه ی 53 تا 56 تفکر و سبک زندگی هفتم

جواب سوالات صفحه ی 53 تا 56 تفکر و سبک زندگی هفتم

جواب سوالات صفحه ی 53 تا 56 تفکر و سبک زندگی هفتم (درس سبک های ارتباطی ما با دیگران چگونه است کلاس هفتم) شامل جواب موقعیت های تفکر هفتم صفحه ۵۳ و ۵۴ و ۵۵ و همچنین جواب فعالیت در خانه صفحه ۵۶ تفکر هفتم را در این نوشتار از جالب فا مشاهده خواهید کرد.

جواب فعالیت صفحه 53 تفکر هفتم

✍ فعالیت ۱ تفکر هفتم صفحه ۵۳

فیلم کوتاه سبک های رفتاری را مشاهده کنید سپس موقعیت های زیر را بخوانید و ارزیابی خود را درباره ی سبک رفتاری هریک از افراد زیر بیان کنید.

به طور خلاصه انواع سبک های رفتاری شامل: منفعلانه، تهاجمی (پرخاشگرانه) و قاطعانه (مؤدبانه و منطقی) می باشد که فیلم کوتاه آن را در لینک فوق، و جواب سوالات این درس از تفکر و سبک زندگی هفتم را در ادامه می‌بینید.

سبک های ارتباطی ما با دیگران چگونه است تفکر هفتم

جواب موقعیت های تفکر هفتم

✅ موقعیت ۱

فرهاد دانش آموز عجیبی است. او نه تنها با خودش قهر است، بلکه به بهانه های مختلف با همه درگیر می شود. هیچ کس دوست ندارد با او دوست باشد. او با بدزبانی و اسم گذاشتن روی بچه ها و مسخره کردن همه، جایی برای دوستی و رفاقت نگذاشته است. اوایل که او را می شناختم، برای خودش ادعای قلدری می کرد و با کتک زدن چند دانش آموز ضعیف، دیگران را وادار میکرد به او احترام بگذارند…

ارزیابی رفتار فرهاد از نظر من

به نظر من فرهاد، سبک رفتاری تهاجمی و پرخاشگرانه را در پیش گرفته است چرا که او حقوق اطزافیان و همکلاسی هایش را ناديده می‌گیرد و همواره آنها را تهدید می‌کند.

جالب فا

تفکر هفتم صفحه 54

✅ موقعیت ۲

سارا با مادرش برای خرید لباس به خیابان رفته است. بلوز جالبی توجه او را به خود جلب میکند. از مادر خود تقاضا میکند اگر صلاح می داند، این بلوز را برای او بخرد.

ارزیابی رفتار سارا

من فکر می‌کنم سبک رفتاری سارا کاملاً مؤدبانه و منطقی است و به همین دلیل شیوه‌ی رفتاری سارا در دسته‌ی سبک رفتاری قاطعانه جای می‌گیرد.

❤ JalebFa.ir ❤

✅ موقعیت ۳

مهشید یک کتاب کمک درسی خریده است. دوست او سودابه با دیدن کتاب، از وی می خواهد که این کتاب را چند روز در اختیار او قرار دهد و اگر کتاب تازه ای دوباره خرید، او را در جریان خرید آن قرار دهد. سودابه، مهشید را تهدید کرد که اگر این کار را انجام ندهد، منتظر مسخره شدن و آزار و اذیت از سوی او باشد.

ارزیابی رفتار سودابه

رفتار سودابه کاملاً ظالمانه است زیرا او به حقوق دوستش مهشید را نادیده می‌گیرد و در او احساس حقارت ایجاد می‌کند. سبک رفتاری سودابه تهاجمی است.

جواب موقعیت های صفحه ۵۴ تفکر هفتم را در عکس زیر هم مشاهده می کنید.

جواب موقعیت های صفحه ۵۴ تفکر هفتم
جواب موقعیت های صفحه ۵۴ تفکر هفتم

صفحه 55 تفکر هفتم

✅ موقعیت ۴

خانواده ی تازه ای، همسایه خانواده سحر شده اند. دختر این خانواده هم سن و سال سحر است و اتفاقاً در مدرسه ای که سحر درس می خواند، خانواده اش او را ثبت نام کرده است. صبح که سحر از خانه خارج شد تا به مدرسه برود، دختر مؤدبی را دید که او هم عازم مدرسه است. سحر بی اختیار به او علاقه مند شد و خود را به او نزدیک کرد. به او سلام کرد و اسمش را پرسید. دختر خود را فاطمه معرفی کرد و به سحر دست داد. مدتی نگذشت که آنها باهم دو دوست صمیمی شدند.

ارزیابی رفتار سحر و فاطمه

به نظر من رفتار سحر و فاطمه بسیار منطقی و مودبانه بود و انتخاب یک دوستِ با ادب هم‌سن و سال نشان دهنده ی سبک رفتاری قاطعانه در هر دوی آنها بود.

✅ موقعیت ۵

چنگیز همکلاسی خود حمید را مسخره میکند. او اخلاق تندی دارد. معلوم نیست که چرا هر روز، این رفتار خود را ادامه می دهد. حمید حرفی نمیزند؛ زیرا میترسد که دعوایی اتفاق بیفتد، او نمی داند با این مشکل چگونه برخورد کند.

ارزیابی رفتار حمید و راه حل شما برای حل این مشکل

حمید دارای سبک رفتاری منفعلانه است و به همین دلیل میل به راضی نگه داشتن چنگیز دارد و به او اجازه می‌دهد که حق و حقوقش را نادیده بگیرد و او مورد تمسخر قرار دهد. راه حل این است که حمید، خود را دست کم نگیرد و اعتماد به نفس داشته باشد؛ حمید نباید تصور کند که اگر از حق خودش دفاع کند،دیگران او را بی ادب خطاب می‌کنند.

جالب فا

✅ موقعیت ۶

تیمور بچه ی بی ادبی است. کارهایش عجیب و غریب است. هر کسی با او دوست می شود، حتماً برایش مشکلی به وجود می آید. با انسان های خوبی هم رفت و آمد نمیکند. یک روز به کامران سیگاری را تعارف کرد؛ کامران قبول نکرد. تیمور گفت: بچه ننه از مامانت می ترسی، بیا سیگار بکش و کیف کن. کامران گفت: از مامانم نمیترسم. از بی عقلی تو میترسم که حتی به سلامتی خودت هم فکر نمی کنی!

ارزیابی رفتار کامران

کامران پسرِ عاقل و باهوش و با منطقی است و فریب تمیور را نخورد. تیمور با ايستادگی براس حفظ حقوق شخصی خود و بيان صریح افكار و احساسات خود نشان داد که سبک رفتاری قاطعانه ای‌ دارد و از اعتماد به نفس خوبی برخوردار است.

جواب موقعیت های صفحه 55 تفکر هفتم را در عکس زیر هم مشاهده می کنید.

جواب موقعیت های صفحه ۵۵ تفکر هفتم
جواب موقعیت های صفحه ۵۵ تفکر هفتم

رفتارهای سارا، فرهاد، سودابه، چنگیز و تیمور هرکدام یک شیوه‌ی رفتاری است که آنها در موقعیت‌های مختلف از خود نشان می‌دهند. رفتار ما با دیگران بستگی به موقعیتی دارد که ما در آن قرار گرفته‌ایم؛ اما در هر حال رفتار باید انسانی باشد.

✍ فعالیت ۲ فردی تفکر هفتم صفحه ۵۶

شیوه ی رفتاری خود، یک همکلاسی، پدر یا مادر و یا همسایه خود را در یک موقعیت ارزیابی کنید و نتیجه را در کلاس بخوانید.

جالب فا یک نمونه به عنوان مثال برای شما می‌گوید:

من سبک رفتاریِ قاطعانه، مودبانه و منطقی را از پدر و مادر خودم یاد گرفته‌ام و همانگونه که پدر و مادرم حقوق دیگران را به رسمیت می‌شناسند، صریح هستند اما گستاخ نیستند و قدرتِ نه گفتن به دیگران دارند و غیره، که من هم همینگونه هستم. اما یکی از همسایگان ما فرد پرخاشگری است و حق و حقوق سایر همسایه‌ها را زیر پا می‌گذارد. او با سبک رفتاری تهاجمی همیشه به دیگران نیش و کنایه می‌زند و با بددهانی صحبت می‌کند.

جواب سوال فعالیت صفحه ۵۶ تفکر هفتم

❤ JalebFa.ir ❤

✍ فعالیت در خانه تفکر هفتم صفحه ۵۶

من از این درس آموختم که:

  1. به شیوه‌ها و روش‌هایی که انسان در موقعیت‌های مختلف در ارتباط با دیگران از خود نشان می‌دهند، سبک‌های ارتباطی یا رفتاری می‌گویند.
  2. سبک ها و شیوه های رفتاری ممکن است، منفعلانه، تهاجمی (پرخاشگرانه)، ، قاطعانه (مؤدبانه و منطقی) باشد.
  3. هر انسانی در زندگی حق و حقوقی دارد که دیگران باید به این حقوق احترام بگذارند.
  4. حقوق انسان‌ها معمولاً توسط افرادِ دارای سبک رفتاریِ قاطعانه رعایت می‌گردد.
  5. افراد داری سبک منفعلانه ميل به راضی نگه داشتن ديگران از خود دارند و به ديگران اجازه مي‏‌دهند حقوق و احساسات آنها را ناديده بگيرند.

امیدوارم جواب سوالات تمرین ها و موقعیت های صفحه ی 53 تا 56 تفکر و سبک زندگی هفتم (درس سبک های ارتباطی ما با دیگران چگونه است) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد و باز هم به جالب فا بیایید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *