جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 22, 1400
  • 11:13 ب.ظ

جواب سوالات صفحه ی 51 و 52 تفکر و سبک زندگی هفتم

جواب سوالات صفحه ی 51 و 52 تفکر و سبک زندگی هفتم

جواب سوالات سبک زندگی چیست و عوامل موثر بر آن کدام است تفکر و سبک زندگی کلاس هفتم شامل پاسخ بحث گروهی و سوال و فعالیت های صفحه ی ۵۱ و ۵۲ تفکر هفتم را در این نوشتار از جالب فا مشاهده خواهید کرد.

سبک زندگی چیست و عوامل موثر بر آن کدام است کلاس هفتم

جواب سوالات صفحه 51 و 52 تفکر و سبک زندگی هفتم

جواب فعالیت صفحه 51 تفکر هفتم

فعالیت 1 – بحث کلاسی

داستان زیر را بخوانید و درباره سؤالات زیر در کلاس گفت و گو کنید.

فضیل بن عیاض در ابتدا دزد و راهزن بود؛ اما با وجود دزدی هرگز نماز خود را ترک نمی کرد و در راهزنی به یاران خود میگفت هرگز نباید کسی را بکشید؛ مال یتیم و افراد فقیر و بی چیز را هم نباید سرقت کنید. یک بار در نیمه های شب برای دزدی از دیوار خانه ای بالا رفت. صاحب خانه مشغول خواندن قرآن بود. فضیل به آیات قرآن گوش داد «… ألم یَأنِ للَّذینَ آمَنُوا أنْ تَخْشَعَ قُلوُبُهم لِذکْراللِّه … » « آیا وقت آن نرسیده است؛ آن کسانی که به خدا ایمان آورده اند، قلب‌هایشان از یاد خداوند بترسد» (سوره حدید، آیه ١٦). فضیل قدری فکر کرد و تصمیم خود را گرفت و گفت: «آری خدایا، وقت آن رسیده است». او به هوای نفس خود قاطعانه نه گفت و پس از آن مورد توجه خداوند قرار گرفت و از اولیای الهی شد.

چه عاملی باعث شد فضیل سبک زندگی خود را تغییر دهد؟

نماز خواندنِ فضیل به دادِ او رسید و او را عاقبت به خیر کرد، بنابراین می‌توان گفت که فضیل قلب پاکی داشت ولی سست ایمان بود و با یک تلنگر (شنیدن آیه‌ی قرآن) به خودش آمد و مسیر زندگی‌اش تغییر کرد.

چه عاملی باعث شد فضیل سبک زندگی خود را تغییر دهد

جواب سوالات صفحه ۵۱ تفکر هفتم

فعالیت 2بحث گروهی

  • وضعیت سلامتی یک فرد چگونه میتواند سبک زندگی او را تحت تأثیر قرار دهد ؟

فردی که از لحاظ جسمی و روانی سالم و تندرست باشد، قطعاً مسیر هموارتری برای موفقیت در زندگی دارد و احتمالاً سبک زندگی سالم‌تری را دنبال می‌کند.

  • اعتقادات یک خانواده چگونه در انتخاب سبک زندگی اعضای آن تأثیر دارد؟

معمولاً اعتقادات والدینِ یک خانواده نقش پر رنگی در اعتقادات فرزندان دارد و همین موضوع در نحوه‌ی تفکر و جهان‌بینی اعضای خانواده و در نتیجه سبک زندگی آنان تأثیر می‌گذارد. جالب فا.

  • درآمد خانواده چگونه در انتخاب سبک زندگی اعضای آن تأثیر دارد؟

درآمد یک خانواده بر سبک زندگی آنها تأثیر مستقیم دارد و از نظر مالی دستشان باز است که هرگونه تمایل دارند زندگی کنند.

  • تعداد فرزندان و چندمین فرزند بودن در انتخاب سبک زندگی فرزندان چه تأثیری دارد؟

 با توجه به اصول روانشناسی، تعداد فرزندان و اینکه چندمین فرزند این خانواده باشیم تأثیر به سزایی در شکل‌گیری شخصیت ما دارد. به عنوان مثال در صورتی که والدین تمام توجه خود را نثار فرزند دوم کنند و یا رفتار های اشتباه دیگر از خود نشان دهند، فرزند اول این احساس طرد شدگی را با خود حمل می‌کند و بعدها آن را به خواهر و برادر کوچک خود منتقل می‌کند. اما در صورت رفتار صحیح والدین، بچه‌ها تبدیل به دوستانی خوب برای یکدیگر می‌شوند و فرزند اول در برابر خواهر یا برادر کوچک خود احساس مسئولیت و رهبری می‌کند.

  • جنسیت یک فرد چگونه سبک زندگی او را تحت تأثیر قرار می دهد؟

هر انسانی خصوصیات منحصر به فرد خودش را دارد و یکی از چندین عاملی که باعث بروز تفاوت میان انسان‌ها می‌شود همین جنسیت است. تفاوت‌های بین دختران و پسران (خواه اکتسابی باشد و خواه ذاتی باشد) باعث بروز رفتارهای متفاوتی در آنان می‌شود که سبک زندگی فرد را دستخوش تغییرات می‌کند.

  • شرایط محیطی و فرهنگی جامعه چگونه سبک زندگی یک فرد را تحت تأثیر قرار می دهد؟

 بدون شک فرهنگ جامعه و محیط زندگی نقشی اساسی در روحیات فرد و همچننین در شرایط زندگی فرد دارد که سبک زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

جالب فا

جواب صفحه ی 52 تفکر هفتم

فعالیت 3 فردی

سبک زندگی افراد زیر را با هم مقایسه کنید و از آنها نتیجه گیری کنید.

کسی که به سلامت جسمانی خود اهمیت می‌دهد. کسی که به سلامت جسمانی خود اهمیت نمی‌دهد.
افراد کم تحرک و چاق افراد پرتحرک و ورزشکار
افرادی که با ایمان و خوش اخلاق اند. افرادی که بی ایمان و بداخلاق اند .
افرادی که زیاد قرض می‌گیرند. افرادی که به اندازه خرج می‌کنند.
افرادی که به زندگی خوش‌بین هستند. افرادی که به زندگی بدبین هستند.
افرادی که به کار علاقه دارند. افرادی که دوست ندارند کار کنند.

 خصوصیات اخلاقی مثبت (که با رنگ آبی نشان دادم) تاثیر مثبتی بر روی سبک زندگی افراد دارد و افرادی که این ویژگی‌ها را در خود تقویت می‌کنند، سبک زندگی سالمی دارند و برعکس، افرادی که  خصوصیات اخلاقی منفی و بد (که با رنگ قرمز نشان دادم) را در خود می‌پرورانند، سبک زندگی ناسالمی دارند و بر خلاف گروه اول در نهایت به موفقیت نمی‌رسند و همواره در رنج و عذاب هستند.

جواب صفحه ی ۵۲ تفکر هفتم

فعالیت در خانه

سبک زندگی خانواده خود را با خانواده یکی از آشنایان مقایسه کنید. شباهت‌ها، تفاوت‌ها و دلایل این تفاوت ها را بنویسید.

جالب فا مثالی فرضی برای شما می‌زند:

سبک زندگی خانواده‌ی ما مبتنی بر عمل به خصوصیات مثبت مانند خوش اخلاقی و مهربانی، توجه به سلامتی جسم و روان و… است. ما به برای تناسب اندام به باشگاه ورزشی می‌رویم و غذاهای سالم و مقوی مصرف می‌کنیم و به همسایه‌های خود احترام می‌گذاریم. اما خانواده‌ی یکی از آشنایان ما توجهی به سلامتی جسم خود ندارند و همیشه از غذاهای فست فودی استفاده می‌کنند و همگی اضافه وزن دارند. آنها معمولاً برای همسایه‌های خود دردسر درست می‌کنند و حقوق اطرافیان خود را رعایت نمی‌کنند.

اما شباهت‌هایی هم بین ما وجود دارد، به عنوان مثال هر دو خانواده‌ای مذهبی هستیم یا هردو وضعیت مالی نسبتاً خوبی داریم و خوب خرج می‌کنیم.

به نظر من دلیل این تفات‌ها به نوعِ تربیت خانوادگی و میزان آگاهی و سطح دانشِ متفاوتِ ما برمی‌گردد.

جواب سوالات صفحه ی 51 و 52 تفکر و سبک زندگی کلاس هفتم (درس سبک زندگی چیست و عوامل موثر بر آن کدام است) در این نوشتار تقدیم شما شد که امیدوارم از آن راضی و خوشنود بوده و باز هم به جالب فا سر بزنید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *