جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 18, 1400
  • 5:37 ب.ظ

۱۰ نکته ایمیل مارکتینگ برای وب مستران وردپرس

۱۰ نکته ایمیل مارکتینگ برای وب مستران وردپرس

ایمیل مارکتینگ وردپرس

یکی از مهم ترین فعالیت های امروزی هر وبمستری ایجاد یک لیست ایمیل قوی برای بازاریابی و کسب درآمد است.

اکثر کسانی که تازه کار هستند دست به اشتباهاتی می زنند که به کسب و کارشان آسیب جدی وارد می شود.

در این مقاله قصد داریم به ۱۰ نکته مهم درباره ایمیل مارکتینگ که رعایت آن ها برای وب مستران وردپرسی الزامی است اشاره کنیم، با آروسافت همراه باشید…

۱٫ استفاده از وردپرس برای ارسال ایمیل گروهی

وردپرس تنظیماتی دارد که برای ارسال تعدادی اطلاعیه مثل اطلاعیه های دریافت دیدگاه یا تغیر رمز عبور و … از آن استفاده می کند.

این سیستم طوری طراحی نشده که بتوان از طریق آن ایمیل گروهی ارسال کرد و قطعا این کار باعث به وجود آمدن مشکلاتی در سایت وردپرسی شما خواهد شد.

حتی تعدادی زیادی پلاگین برای این کار طراحی شده برای اینکه شما بجای استفاده از سرویس های ایمیل مارکتینگ از این پلاگین ها استفاده کنید !

اولین مشکلی که بعد از انجام این کار پیدا می کنید این هست که میزبان سایت شما سایتتون رو می بنده و دلیل این بسته شدن رو نقض قوانین هاستینگ می دونه به این دلیل که اکثر هاستینگ ها برای ارسال ایمیل روی هر سروری یک محدودیت و قانون مشخص دارند که شما در هنگام خرید تیک اون رو میزنید 🙂

۲٫ اشتباه بین ابزار عضویت در وبلاگ با سرویس های ایمیل مارکتینگ

یکی دیگر از اشتباهاتی که ممکن است کاربران و وب مستران آماتور مرتکب شوند این است که سرویس هایی مثل فید برنر و یا جت پک را با سرویس های ارسال ایمیل گروهی اشتباه می گیرند و امکاناتی که دریافت میکنند کارآمد نیست، به عنوان مثال :

  • با استفاده از فیدبرنر شما نمی توانید ایمیل با محتوای دلخواه برای کاربران ارسال کنید
  • لیست مخاطبین در اختیار شما قرار نمیگیرد
  • خبری از مدیریت مخاطب، سرویس های آنالیز و امکانات جدید روی بستری مثل فیدبرنر نیست
  • این مدل ابزارها برای دریافت کاربران جدید مؤثر نیستند

۳٫ دست کم گرفتن قدرت ایمیل مارکتینگ

بسیار از وب مستران و مدیران سایت های وردپرسی قدر کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود را نمی دانند و قدرت آن ها را دست کم می گیرند.

خیلی از سایت ها مطالب خوبی تولید می کنند ولی برنامه ریزی خاصی برای دریافت اطلاعات کاربران ندارند.

۷۵% کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند از موتورهای جستجو وارد سایت شما شده اند و دیگر هرگز به سایت شما بر نمی گردند !

۴٫ تعداد فرم های ثبت نام را افزایش دهید

بسیاری از مدیران و وب مستران وردپرسی فکر میکنند باید از تعداد کمی فرم استفاده کنند تا باعث آزار کاربر نشود، این باوری کاملا اشتباه است!

در حالی که شما سعی میکنید مخاطب خود را اذیت نکنید مخاطب شما بدون توجه به فرم ثبت نامی که در سایت درج کردید به راحتی از آن گذشته و نتیجه ی مفیدی برای شما حاصل نمی شود.

سعی کنید در سایت خود از تعداد مناسبی فرم و در جایگاه های مناسب و نحوه نمایش مناسب استفاده کنید.

برای مثال اگر در سایت شما فوتر و سایدبار دارد ، یک بار فرم را در سایدبار اصلی و بار دیگر در انتهای سایت در قسمت فوتر فرم مربوط به دریافت ایمیل را نمایش دهید ، می توانید از پلاگین های پاپ آپ هم برای نمایش فرم های خود در سایت استفاده کنید.

۵٫ تاکید بیش از حد !

همانطور که در مورد قبلی اشاره کردیم نباید صرفا از یک فرم استفاده کنیم ، اما اگر از تعداد زیادی فرم در یک صفحه استفاده کنیم ممکن است نتیجه معکوس برای ما داشته باشد.

بنابراین استفاده درست از فرم های دریافت ایمیل بسیار اهمیت داشته و علاوه بر اذیت شدن کاربر می تواند در رتبه سئو سایت شما هم تاثیر منفی داشته باشد.

پیشنهاد ما این است که از یک فرم به صورت ثابت ( در سایدبار یا فوتر سایت ) و یک فرم به صورت اینلاین یا پاپ آپ در صفحات مختلف سایت استفاده کنید.

۶٫ ادامه فعالیت بدون هدف گذاری و تحقیق

۱۰ نکته ایمیل مارکتینگ برای وب مستران وردپرس | نکات مهم ایمیل مارکتینگ

اغلب کاربرانی که در زمینه ایمیل مارکتینگ موفق نمی شوند بدون هدف و تحقیق و جستجو به راهشان ادامه می دهند. ۹۰% مشتریانی که با ما کار میکنند ابتدای طراحی پروژه یک فرم در سایت قرار می دهند و دیگر محتویات و جایگاه آن را تا مدت ها تغییر نمی دهند.

این یک استراتژی شکست خورده است. بهترین پیشنهاد برای بررسی میزان رشد و راه های افزایش کاربر و لیست ایمیل شما استفاده از کمپین های A/B هست.

۷٫ عدم اتصال لیست اعضا به RSS سایت

جمع آوری لیست ایمیل به تنهایی برای افزایش فروش و بازدید سایت وردپرسی شما کافی نیست.

اگر قصد دارید کاربران خود را از جدیدترین مطالب سایت خود آگاه کنید بهتر است لیست ایمیل مارکتنیگ خود را به سیستم RSS سایت وصل کنید تا هم کاربران از آخرین اخبار و مطالب سایت و مجموعه شما با خبر شوند هم بتوانند کسب و کار شما را بهتر بشناسند.

۸٫ هزینه برای خرید لیست ایمیل

شاید بدترین اشتباهی که برای ایمیل مارکتینگ سایت وردپرسی خود می توانید انجام دهید خرید لیست ایمیل می باشد ! اما چرا خرید لیست ایمیل اشتباه هست ؟

اول اینکه : لیستی که برای خرید آن هزینه کرده اید مشخص نیست واقعی باشد یا خیر !

بنابراین ممکن است بخش بزرگی از هزینه خود را صرف خرید ایمیل های بی مصرف و بیهوده کرده باشید که این یک ضرر بزرگ برای کسب و کار شماست .

دوم اینکه : اگر هم ایمیل های خریداری شده ی شما واقعی باشند، مخاطبانی که ایمیل شما را دریافت میکنند به یاد ندارند که از وبسایت شما خواسته باشند برایشان ایمیل ارسال بکنید.

بنابراین این هم یکی از مشکلات بزرگی است که بعد از مدت ها باعث اسپم شناخته شدن مجموعه و کسب و کار شما شده و سرویس دهنده ایمیل مارکتینگ حساب کاربری شما را غیرفعال خواهد کرد.

۹٫ عدم نصب گوگل آنالیتیک

۱۰ نکته ایمیل مارکتینگ برای وب مستران وردپرس | نکات مهم ایمیل مارکتینگ

یکی از اشتباهات رایج وب مستران وردپرسی عدم استفاده از سرویس گوگل آنالیتیک می باشد.

در حالی که استفاده از گوگل آنالیتیک به شما کمک شایانی میکند تا مخاطب و سلیقه مخاطب خود را جهت بهبود کارکرد سایت وردپرسی خود پیدا کنید و به موفقیت برسید.

۱۰٫ ارسال تعداد زیادی ایمیل

همانطور که در موارد قبلی اشاره کردیم ارسال کم ایمیل باعث عدم تاثیرگذاری سایت شما در مخاطب خواهد شد.

خلاف این موضوع نیز ثابت شده که ارسال بیش از اندازه ایمیل هم در روحیه مخاطب تاثیرگذار است و می تواند او را پشیمان کند از اینکه در ایمیل مارکتینگ سایت شما ثبت نام کرده است.

بنابراین این حق را به مخاطب خود بدهید که قدرت انتخاب داشته باشد و مثلا در فرم ثبت نام بنویسید : چطور مایلید ایمیل دریافت کنید ؟ هر روز ، هفتگی ، ماهیانه

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اشتباهات اکثر کاربران تازه کار برای ارسال ایمیل مارکتینیگ و بازاریابی ایمیلی را مرتکب نشوید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *