جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 4, 1400
  • 10:10 ق.ظ

چگونه یک آشپز حرفه‌ای باشیم؟

چگونه یک آشپز حرفه‌ای باشیم؟

وقتی نوبت به آشپزی شما می‌رسد مردم شکلک درمی‌آورند؟ در آشپزخانه هم احساس ناامیدی می‌کنید؟ نگران نباشید با جالب فا همراه شوید تا در این مقاله یاد بگیرید که دفعه بعدی چگونه غذاهایتان همه را شگفت‌زده کرده و به یک آشپز حرفه ای تبدیل شوید.

انتخاب‌هایتان را گسترده‌تر کنید

چیزهایی که قبلا می‌پختید را کنار بگذارید

اگر تا الآن فقط کارتان باز کردن قوطی کنسرو و غذاهای ساده بوده است، وقت آن است که تغییراتی اساسی ایجاد کرده و آشپزی حرفه ای را شروع کنید. این بار باید با غذاهای واقعی‌تر و سخت‌تر دست و پنجه نرم کنید و دستور پخت های جدیدتری پیدا کنید؛ البته اگر رویای آشپزی حرفه‌ای را در سر دارید.

مطالعه کتاب های آشپزی

کتاب آشپزی برای افراد تازه‌کار بهترین گزینه به‌حساب می‌آید زیرا شما را با انواع دستور پخت ، غذاها و نکات و فنون آشپزی آشنا می‌کند.

  • از کتاب های آشپزی ساده‌تر شروع کنید. در این نوع کتاب ها شاید غذاهای زیادی را پیدا نکنید اما شما را با نکات مهم و ابتدایی آشپزی آشنا می‌کنند و زمینه را برای غذاهای پیچیده‌تر فراهم می‌کنند. این مرحله را به‌عنوان یک نقطه آغاز تلقی کنید زیرا پس از آن قادر خواهید بود که غذاهای موردعلاقه خودتان را هم بپزید.
  • هنگام خواندن دستور پخت ها در کتاب آشپزی به نوع مواد غذایی و روش پخت آن‌ها هم دقت کنید زیرا تعدادی از آن‌ها نیازمند نکات خاصی هستند که قبل از پخت باید آن‌ها را بدانید. بهترین کتاب های آشپزی در سراسر اینترنت وجود دارند که می‌توانید از وجود آن‌ها بهره بگیرید.

در اینترنت جستجو کنید

how to be a professional cook 564567657 - چگونه یک آشپز حرفه‌ای باشیم؟

اینترنت بهترین جا برای پیدا کردن دستور پخت غذاها است. اما چرا بهترین؟ در حقیقت تنوع و فراوانی دستور پخت هایی که در اینترنت با آن مواجه می‌شوید از هر کتاب آشپزی دیگری بیشتر و بهتر است و تقریباً از آسان‌ترین‌ها تا سخت‌ترین‌ها را به‌راحتی می‌توان در آن پیدا کرد. مخصوصا برای افرادی که زمان زیادی را به جستجو در اینترنت اختصاص می‌دهند اینترنت بهترین مکان برای تبدیل شدن به یک آشپز حرفه ای و تمام عیار است. همچنین می‌توان با نظرات دیگران هم در مورد غذا و یا حتی تجربه آن‌ها در پخت غذای مورد نظر نیز آشنا شد.

  • افراد زیادی هستند که غذاهای موردعلاقه شما را می‌پزند. به‌راحتی از طریق اینترنت می‌توان با آن‌ها آشنا شد و نکات و ویژگی‌های زیادی را از آن‌ها یاد گرفت و این نیز به‌نوبه خود به کمک می‌کند که حرفه‌ای‌تر به نظر برسید.

دستور پخت برنامه‌های آشپزی در تلویزیون

این نوع برنامه‌ها تقریباً در هر جایی وجود دارند و به‌راحتی پیدا می‌شوند. آن‌ها را نگاه کنید، غذاهایی را که ممکن است توجه‌تان را جلب کنند پیدا و سعی کنید خودتان آن‌ها را بپزید.

  • اخطار: برنامه‌های آشپزی می‌توانند اعتیادآور باشند. به‌اندازه مناسب و مفید آن‌ها را نگاه کنید.

با آشپزهای دیگر هم ارتباط داشته باشید

انگیزه‌ها و دلایل افراد دیگر را برای آشپزی ببینید و اینکه چرا مشغول آشپزی هستند. از آن‌ها سؤال کنید و روش آشپزی کردنشان را هم زیر نظر بگیرید. در این روش جدا از تعامل با بقیه، به روشی بهتر هم مطالب و نکات کاربردی را یا خواهید گرفت.

آشپزی را امتحان کنید

how to be a professional cook 324324234 - چگونه یک آشپز حرفه‌ای باشیم؟

منتظر نمانید

همین الآن شروع کنید. در آشپزی عمل کردن مهم‌تر از فکر کردن است زیرا با انجام دادن است که یاد خواهید گرفت. شاید اویل غذاها آن‌گونه که انتظار می‌رفت خوب نباشند اما به‌مرور بهتر و بهتر خواهند شد. نیازی هم نیست بر روی ظاهر غذا زیاد تمرکز کنید، فعلاً طعم غذا از هر چیزی مهم‌تر است.

  • با غذاهای آسان شروع کنید. به‌خصوص خوراک‌هایی که مواد اولیه آن‌ها ارزان‌تر و کم‌تر است.

با غذاهای ارزان‌قیمت شروع کنید

در ابتدا غذاها ممکن است آن‌طور که انتظار داشتید نباشد، پس بهتر است به نحوی باشد تا بتوانید دوباره مواد اولیه را بخرید و آن‌ها را درست کنید.

دستور پخت های آسان تهیه کنید

پس از خرید و تهیه مواد اولیه دستور پخت ها را به نحوی بنویسید که وقت شما را نگیرند نیازی نباشد ساعت‌ها وقت خود را پای اجاق‌گاز تلف کنید.

بخوانید و تجربه کنید

how to be a professional cook 5465767 - چگونه یک آشپز حرفه‌ای باشیم؟

غذاهایی را که پخته‌اید بچشید، بعدازآن تمرین کنید تا آن بهتر شود. گفتن این جمله ساده است اما در حقیقت زمان زیادی می‌برد تا کیفیت غذاها بهتر شود. یک آشپز خوب و حرفه ای با چشیدن یک‌ذره از غذا، متوجه کم‌وکاستی‌های آن خواهد شد. چنین توانایی‌هایی نیازمند تلاش و کوشش است و شما هم می‌توانید آن را به دست بیاورید.

  • این مورد به شما کمک می‌کند تا با طعم‌ها آشنا شوید و بدانید دقیقاً دنبال چه چیزی می‌گردید.

اصلاح اشتباهات آشپزی

بعضی از اشتباهات مانند سوختن غذا، اصلاح‌پذیر نیستند اما میزان غلظت و یا شوری و بی‌نمکی غذا قابل‌حل است. بعد از هر بار چشیدن ایرادها را اصلاح کنید و سعی کنید دفعه بعد آن را کنترل کنید تا دوباره اتفاق نیفتد. البته گاهی اوقات اشتباهات ممکن است غذای شما را به چیزی متفاوت تبدیل کنند که اگر بتوانید آن را مدیریت کنید ممکن است حتی یک غذای جدید را درست کرده باشید. یکی از معضلات اکثر آشپزها تند شدن غیر قابل کنترل غذا است. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید مطلب چگونه تندی غذا را بگیریم می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند.

به خودتان اعتماد داشته باشید

آشپزهای حرفه ای همیشه به خودشان اعتماد دارند و اجازه نمی‌دهند استرس مانع کار آن‌ها شود. شما نیز باید از این به بعد این‌گونه آشپزی کنید، مهم نیست چه اتفاقی پیش خواهد آمد تا زمانی که به خودتان اعتماد داشته باشید به‌راحتی می‌توانید هر غذایی را بپزید و هر دستور پخت پیچیده‌ای را هم امتحان کنید.

  • بعضی از افراد باور دارند که احساسات هنگام آشپزی نقش مهمی دارند. اگر شما هم پیرو این عقیده هستید بهتر است هنگام عصبانیت آشپزی نکنید.

how to be a professional cook 54567768678 - چگونه یک آشپز حرفه‌ای باشیم؟

کسی را پیدا کنید تا غذاهای جدیدتان را امتحان کند

امتحان کردن را به افراد صادق بسپارید چون همیشه بهترین بازخوردها را از آن‌ها خواهید گرفت. البته برای شنیدن هر چیزی آماده باشید، ممکن است تمامی نظرات خوب نباشد که هیچ اشکالی هم ندارد. به‌هرحال زمانی موفق خواهید شد که اشتباهات خود را ببینید و آن‌ها را اصلاح کنید. برای تبدیل شدن به یک آشپز حرفه ای نیاز است تا بارها و بارها مورد انتقاد قرار بگیرید. برای بهتر شدن در هر کاری باید در آن بارها و بارها تمرین کنید و آشپزی هم از این قاعده مستثنی نیست.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *