جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 6, 1400
  • 11:48 ق.ظ

چگونه کیک پای لیمو بپزیم؟

دوست دارید یک پای لیموی متفاوت را تجربه کنید؟ طعم لیمو ممکن است به خودی خود برایتان جذابیت داشته باشد پس چه بهتر اگر پای لیمو را هم امتحان کنید! امروز در جالب فا می‌خواهیم شما را با دستور پخت کیک پای لیمو البته با طعمی ملایم‌ و متفاوت‌تر آشنا کنیم. همچنین این بار با اضافه کردن کمی تردک بافت جدیدی به این دسر خوشمزه خواهیم داد.

چگونه کیک پای لیمو بپزیم؟

مواد اولیه کیک پای لیمو

  • یک پیمانه (۱۸۰ گرم) کراکر
  • ۱٫۳ پیمانه (۶۵ گرم) شکر دانه ریز
  • پنج قاشق غذاخوری کره، ذوب شده و نسبتا خنک
  • یک لیوان آب‌ لیمو یا پنج عدد لیموی تازه
  • ۴۰۰ گرم شیر تغلیظ شده
  • پنج عدد زرده تخم مرغ
  • یک پیمانه خامه سنگین
  • یک قاشق غذاخوری پودر شکر
  • یک قاشق چای خوری عصاره وانیل

آماده سازی تردک ها ( کراکر ) برای کیک پای لیمو

دمای فر را در ۱۷۷ درجه سانتی گراد تنظیم کنید

how to make lemon pie 4535345 - چگونه کیک پای لیمو بپزیم؟

کراکر های گفته شده را در یک ظرف مناسب بریزید و آن ها را به خوبی خرد کنید.  هنگام ریختن کراکر ها درون ظرف به مقدار گفته شده توجه کنید و پس از ریختن آن ها از خردشدنشان اطمینان کسب کنید.

  • اگر دوست دارید به دسرتان اندکی آجیل اضافه کنید، از بادام برشته استفاده کنید زیرا هم طعم خوبی دارد و هم مکمل مناسبی برای بافت کراکر محسوب می‌شود.

شکر دانه ریز و کره را به کراکر های خرد شده اضافه کنید

اکنون در این مرحلبه باید کره و شکر دانه ریز را به مخلوط اضافه کنیم. اگر کره ها در حالت جامد قرار دارند بهتر است آن ها را در ابتدا کمی گرم کنید تا ذوب شوند البته مواظب باشید تا کاملا به مایع تبدیل نشوند زیرا برای ترکیب بهتر با مخلوط باید یک حالت مناسب و نسبتا خنک داشته باشند. اکنون پس از اضافه کردن شکر دانه ریز و کره باید مخلوط را به خوبی هم بزنید تا حالتی یک دست داشته باشد.

مخلوط را در یک ظرف پای بریزید

how to make lemon pie 443534545 - چگونه کیک پای لیمو بپزیم؟

پس از آماده سازی مخلوط کراکر و کره و شکر، آن را درون یک قالب پای مناسب قرار دهید. به طور معمول برای پای از قالب های ۹ اینچی (۲۳ سانتی‌متر) استفاده می‌کنند بهتر است شما هم از همین قالب استفاده کنید. پس از ریختن مخلوط درون قالب باید قالب را با آن پوشش دهید و کار را تا همسطح و یک‌دست شدن مخلوط ادامه دهید.

  • مخلوط را با ست فشار دهید و آن را در گوشه های قالب جا دهید تا یکدست شود.
  • ضخامت مخلوط یکدست شده در قالب باید چیزی حدود  ۰٫۶۴ تا ۱٫۲۷ سانتی‌متر باشد.

کراکر ها را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید

پس از آماده سازی خمیر و قالب باید آن را درون فر قرار دهید، همانطور که قبلا گفته شد فر باید در دمای مورد نظر تنظیم شده باشد. اکنون خمیر باید به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه درون فر بپزد تا به رنگ طلایی و قهوه‌ای تبدیل شود. البته جدا از تغییر رنگ بوی برشته شدن هم می‌تواند به خوبی پخت کامل خمیر را تایید کند.

  • در همین مدت، سعی کنید مواد لازم برای محتویات داخل پای را آماده کنید.
  • پس از آماده شدت خمیر دمای آن را در ۱۷۷ درجه سانتی گراد نگه دارید.

آماده سازی محتویات درون کیک پای لیمو

آب لیموها را بگیرید

how to make lemon pie 43534546546 - چگونه کیک پای لیمو بپزیم؟

لیمو ها را به دو قسمت تقسیم کنید و پس از آن آب آن ها را بگیرید. کار را تا به دست آوردن یک لیوان آبلیمو ادامه دهید و در صورتی که تعداد گفته شده کافی نبود می‌توانید از تعداد بیشتری استفاده کنید.

  • می‌توان از آبلیموهای رایج هم استفاده کرد اما قطعا طعم و مزه آن ها مانند نوع طبیعی، مزه کیک پای لیمو را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

تخم مرغ ها را آماده کنید

اکنون به ۵ عدد زرده تخم مرغ نیاز دارید تا بعدا آن را با شیرتغلیظ شده ترکیب کنید. زرده تخم مرغ ها را یکی یکی جدا کنید سپس آن ها را درون یک ظرف مخلوط بریزید.

  • می‌توانید سفیده های باقیمانده را دور بریزید و یا آن ها را برای دستور پخت های دیگر نگه دارید.

آبلیمو، زرده تخم مرغ و شیر تغلیظ شده شیرین را با مخلوط کنید

how to make lemon pie 324324234 - چگونه کیک پای لیمو بپزیم؟

اکنون آبلیمو را به تخم مرغ ها اضافه و پس از آن شیر تغلیظ شده را بیافزایید. در این مرحله مخلوط باید به خوبی ترکیب و هم زده شود تا یکدست و نرم شود زیرا قرار است در ادامه کار محتویات اصلی درون پای را تشکیل دهند.

  • شیر تغلیظ شده طعم پای را شیرین تر خواهد کرد و باعث می‌شود تا شکل بهتری داشته باشد.

مخلوط کیک پای لیمو را درون قالب پخته شده بریزید

اکنون مخلوط زرده تخم مرغ، آبلیمو و شیر تغلیظ شده را درون قالب تهیه شده از کراکر بریزید و آن را با استفاده از یک قاشق بزرگ و پهن آن را صاف کنید. در اینجا هم یکدست و صاف بودن پای بسیار مهم است زیرا هرچقدر که صاف‌تر و بهتر آن را پهن کنید پای شکل بهتری به خود خواهد گرفت.

دستور پخت کیک پای لیمو

پای را به مدت ۱۸ تا ۲۲ دقیقه در فر قرار دهید

how to make lemon pie 34243423 - چگونه کیک پای لیمو بپزیم؟

پس از ریختن مخلوط و صاف کردن پای آن را درون فر قرار دهید تا بپزد. بسته به شرایط ممکن است زمان پخت کمی متغیر باشد اما اگر متوجه شدید که کناره های پای در حال بالا آمدن و پف کردن هستند آن را از فر بیرون بیاورید. به طور کلی بهتر هم به زمان هم به نشانه های پخت کامل آن توجه کنید و بدانید که چه زمانی بهترین موقع برای بیرون آوردن پای از فر است.

  • پس از بیرون آوردن پای از فر آن را خنک کنید زیرا در طول فرایند خنک شدن بهترین شکل را به خود خواهد گرفت و به نحوی به بهترین حالت پخت خود می‌رسد.

پای را خنک کنید

پس از بیرون آوردن از فر پای را به مدت ۵ ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا کاملا خنک شود سپس آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا به طور کامل خنک شود.

آماده کردن خامه

خامه، شکر و وانیل را در یک ظرف بزرگ و مخصوص ترکیب کنید. ترکیب کردن مخلوط چندان سخت نیست اما بهتر است آن را با استفاده از یک مخلوط کن انجام دهید زیرا ممکن است کمی طول بکشد زیرا هم زدن را باید تا زمان منسجم شدن ادامه دهید.

  • اگر ظرف را قبل از مخلوط کردن سرد کنید خامه سریع‌تر و بهتر شکل خواهد گرفت.

خامه را به پای اضافه کنید

برای اضافه و تزئین کردن پای با خامه می‌توانید از روش های متفاوتی استفاده کنید برای مثال، می‌توان با استفاده از یک قیف مخصوص خامه را به شکل های متفاوتی درون پای قرار داد اما به هر حال نوع تزئین آن به خودتان بستگی دارد.

  • می‌توان پای را به مدت ۴ – ۳ روز در فریزر قرار داد اما دقت کنید که نباید زیاد در فریزر بماند زیرا خامه ها هم کم کم شکل خود را از دست می‌دهند.

کیک پای لیمو کیک بسیار خوشمزه ای است که می‌توانید آن را به همراه نوشیدنی‌های مختلفی نوش جان کنید. اگر از طرفداران دو آتشه طعم لیمو هستید پس بد نیست آن را به همراه یک لیموناد خنک تجربه نمایید. از اینجا می‌توانید طرز تهیه لیموناد خانگی خوشمزه را به روشی بسیار ساده و راحت یاد بگیرید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *