جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • مهر 30, 1400
  • 7:59 ب.ظ

چگونه کیبورد کامپیوتر را تمیز کنیم؟

چگونه کیبورد کامپیوتر را تمیز کنیم؟

اگر شما هم زمان زیادی را پشت کامپیوتر خود سپری می‌کنید حتماً متوجه تغییرات ظاهری کیبورد زیر دستتان شده‌اید؛ گردوخاک و تکه‌های غذا قطعاً ظاهر آن را تا حد زیادی تغییر داده‌اند. حتی می‌توان اثر چربی دست را هم روی کلیدها دید؛ قطعا هر فردی که زمان زیادی را پشت کامپیوتر سپری می‌کند با استفاده از هر ده انگشت خود روی کلیدهای کیبورد می‌زند و چربی انگشت را هم به طبع منتقل می‌کند. البته این موضوع در صورتی صادق است که توانایی تایپ ده انگشتی داشته باشید که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر فرد موفق در حوزه تکنولوژی و کامپیوتر است. نگران چربی‌های روی کلید هم نباشید؛ هیچ جای نگرانی نیست چون تمیز کردن صفحه‌کلید کار ساده‌ای است، فقط شاید اندکی زمان‌بر باشد. با جالب فا همراه شوید.

جدا کردن کلیدها

how to clean keycaps 324234234 - چگونه کیبورد کامپیوتر را تمیز کنیم؟

تهیه عکس از کیبورد

اگر که از آن دسته افراد همیشه دوربین به دست بوده و آماده گرفتن عکس های زیبا هستید اینجا هم دست به دوربین شدن‌تان می‌تواند به نفع‌تان باشد؛ البته اگر تنها به سلفی گرفتن علاقه دارید، با کمک نکات موجود در مطلب چگونه بهترین سلفی را بگیریم یکی از به یادماندنی ترین سلفی های عمرتان را بگیرید. اکنون از صفحه‌کلید خود عکس بگیرید و آن را نگه دارید چون بعد از تمیزکاری باید دوباره هر کلید را سر جای قبلی خود قرار دهید. اگر به هر دلیلی هم فراموش کردید یا عکس را از دست دادید نگران نباشید می‌توانید پس از تمیز کردن کیبورد با یک جستجوی ساده تصویر مدل‌های مشابه و یا خود صفحه‌کلید را پیدا کنید.

how to clean keycaps - چگونه کیبورد کامپیوتر را تمیز کنیم؟

جدا کردن کلیدها

برای بیرون آوردن کلید وسیله‌های به خصوصی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به راحتی تهیه کرد. البته به شرط اینکه به صفحه‌کلید آسیب نزنید می‌توانید از راه‌های به‌صرفه‌تری مانند ناخن انگشت یا چاقو هم استفاده کنید. می‌توانید در ادامه ویدیویی از روش صحیح جدا کردن دکمه‌های کیبورد مشاهده نمایید:

  • هنگام بیرون آوردن کلیدها مواظب باشید و آن‌ها را به‌آرامی بیرون بکشید. تا جایی که ممکن است از اجسام بسیار تیز استفاده نکنید.

how to clean keycaps 42565765 - چگونه کیبورد کامپیوتر را تمیز کنیم؟

کلیدهای بزرگ صفحه‌کلید

کلیدهای بزرگ‌تر کیبورد را جدا نکنید چون ممکن است اتصالاتی زیر آن‌ها وجود داشته باشد و آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به بقیه کلیدها دارند.

  • می‌توانید از یک دستمال مرطوب میکرو فیبری برای گردگیری کناره‌ها و اطراف آن‌ها استفاده کنید.

خیس خوردن کلیدها

how to clean keycaps 567657 - چگونه کیبورد کامپیوتر را تمیز کنیم؟

شتشو کلیدها

کلیدها را در یک ظرف آب ولرم قرار دهید تا خیس بخورند. در صورت امکان از قرص‌های جرم‌گیر هم می‌توانید استفاده کنید تا چربی موجود را بهتر از بین ببرند.

  • مایع ظرف‌شویی هم گزینه خوبی است اما این ماده به سختی از روی کلیدها پاک می‌شود.
  • از سفیدکننده‌ها به هیچ عنوان استفاده نکنید چون ممکن است روی کلیدها را کاملا پاک کند.

how to clean keycaps 234265578 - چگونه کیبورد کامپیوتر را تمیز کنیم؟

کلیدها را مدتی به حال خود رها کنید

بگذارید کلیدها به مدت ۶ ساعت در ظرف آب باشند. در این حین خود صفحه‌کلید را با استفاده از دستمال‌های مخصوص یا برس تمیز کنید و تکه‌های آشغال احتمالی بزرگ‌تر را از آن جدا کنید.

  • هنگام کار با برس به خصوص اطراف محل اتصال کلیدها با دقت بیشتری کار کنید زیرا ممکن است جرم‌های موجود از طریق سوراخ‌ها به داخل صفحه‌کلید بریزند.
  • استفاده از مکنده‌ها هم گزینه خوبی برای از بین بردن اجسام ریز و گرد و خاک است.

how to clean keycaps 567587687 - چگونه کیبورد کامپیوتر را تمیز کنیم؟

وقت آبکشی کلیدها است

اکنون باید کلیدها را با آب شستشو دهید. آن‌ها را داخل یک آب‌کش قرار داده و آب بکشید؛ مطمئن شوید که تمامی مواد شوینده را از سطح کلیدها پاک‌ کرده‌اید.

  • اگر هنوز لکه‌هایی باقی مانده است با استفاده از یک مسواک آن‌ها را پاک‌ کنید.

how to clean keycaps 56576575 - چگونه کیبورد کامپیوتر را تمیز کنیم؟

خشک کردن کلیدها

کلیدها را خشک‌ کرده و آن‌ها را سر و ته قرار دهید تا آب و رطوبت آن‌ها کاملا تبخیر شود. بهتر است حداقل آن‌ها را به مدت ۲۴ ساعت در همان وضعیت قرار دهید تا رطوبت از بین برود.

  • از حوله و یا هیچ چیز دیگری برای خشک کردن آن‌ها استفاده نکنید زیرا ممکن است به حروف روی کلیدها آسیب بزنید.

how to clean keycaps 22346578 - چگونه کیبورد کامپیوتر را تمیز کنیم؟

در آخر پس از خشک شدن کامل کلیدها از روی عکسی که اول کار از صفحه‌کلید تهیه کردید، هر کلید را سر جای خود قرار داده و آن را به کامپیوتر وصل کنید. البته برای یادگیری روش درست جا انداختن کلید کیبورد می‌توانید از ویدیو زیر کمک بگیرید:

از این به بعد سعی کنید کیبورد را دستمال بکشید و تا جایی که ممکن است از مصرف مواد غذایی در اطراف آن پرهیز کنید تا هر بار مجبور نباشید برای تمیز کردن، کلیدها را خارج کنید. فراموش نکنید که در هنگام قرار دادن دوباره کلیدها در سر جای خود هر کلید را به آرامی سر جای خود قرار داده و با کمی فشار رو به پایین آن را جا بیاندازید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *