جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 3, 1400
  • 4:55 ب.ظ

چگونه غذا را گرم نگه داریم؟

چگونه غذا را گرم نگه داریم؟

گرم نگه داشتن غذا و روش های انجام آن همیشه موضوع مهمی بوده است؛ حال چه بخواهید آن را برای یک مهمانی و مدت کمی گرم نگه دارید یا از فاسد شدن آن جلوگیری کنید. خوشبختانه راه های بسیار ساده‌ای برای انجام این کار وجود دارد. گرم نگه داشتن غذا می‌تواند با استفاده از امکانات موجود در آشپزخانه باشد یا ظروف عایق‌بندی شده یا حتی روش‌های جذابی مانند سرو کردن غذا در بشقاب‌های گرم که می‌تواند ایده جالبی باشد. پس با جالب فا همراه باشید تا به طور کامل یاد بگیرید که چگونه هر وقت دوست داشتید برای گرم نگه داشتن غذا اقدام کنید.

گرم نگه داشتن غذا برای مهمانی

استفاده از آرام پز

how to keep food warm 324235324 - چگونه غذا را گرم نگه داریم؟

آرام‌پز در غذاهای آبکی مانند سوپ و خورشت می‌تواند کمک حال شما باشد. قبل از اینکه غذا را به ظرف اصلی آشپزی منتقل کنید می‌توانید آن را در یک آرام‌پز تا هر چقدر که دوست دارید گرم نگه دارید. این کار را می‌توان با تنظیم آرام‌پز روی حالت Keep Warm یا همان گرم نگه داشتن غذا انجام داد. در این صورت غذا در دمای حدود ۷۷ درجه سانتی‌گراد یا ۱۷۰ درجه فارنهایت تازه باقی می‌ماند.

  • آرام‌پز می‌تواند در شرایطی که غذای شما آبکی مانند خورشت، سوپ، سُس‌های کنار غذای اصلی و یا مواردی مانند پوره سیب‌زمینی باشد به کمک شما بیاید.
  • مواظب باشید چون در صورتی که غذای خود را برای مدتی طولانی در این حالت قرار دهید ممکن است بافت آن تغییر کرده و نرم‌تر شود.
  • در صورتی که حتی آرام‌پز را هم خاموش کنید اما درب روی آن را برندارید تا حدود دو ساعت بعد از آن هم می‌توانید از گرم بودن غذای خود مطمئن باشید.

گرم نگه داشتن غذا در فر

how to keep food warm 45654767 - چگونه غذا را گرم نگه داریم؟

برای گرم نگه داشتن غذاهای گوشتی و جامد می‌توانید از فر استفاده کنید. قرار دادن فر روی ۹۳ درجه سانتی‌گراد و یا ۲۰۰ درجه فارنهایت می‌تواند برای گرم نگه داشتن غذا کافی باشد. غذای مورد نظر را روی سینی فر و در طبقه وسط قرار دهید تا به مدت بیش از تقریبا ۲ ساعت قادر باشید آن را گرم و تازه نگه دارید.

  • پس از حدود ۲۰ دقیقه به میزان گرمی غذا توجه کرده و آن را امتحان کنید. در صورتی که به اندازه کافی گرم نیست می‌توانید دمای فر را چند درجه بیشتر کنید.

استفاده از ظرف آب داغ

how to keep food warm 454576878 - چگونه غذا را گرم نگه داریم؟

از این روش می‌توان در شرایطی بهره گرفت که غذای شما داخل یک ماهی‌تابه یا قابلمه پخته شود. در چنین شرایطی یک تابه بزرگ انتخاب کرده و آن را تا نصفه از آب پر می‌کنیم. تابه را روی یک شعله متوسط گاز قرار داده و دمای آب را آرام بالا می‌بریم تا به اندازه کافی آب داخل آن داغ شود. سپس قابلمه یا ماهی‌تابه حاوی غذای خود را در داخل آن قرار می‌دهیم.

  • از این شیوه می‌توانیم تا هر زمان که دوست داشتیم استفاده کنیم تا غذایمان گرم باقی بماند. آب تبخیر شده را هم می‌توانیم دوباره جایگزین کنیم.
  • در این حالت هر چند مدت یک بار محتویات داخل قابلمه یا تابه غذا را بهم بزنید تا از سوختن ته آن جلوگیری نمایید.

گرم نگه داشتن غذا در سفر

استفاده از ظروف عایق گرما

how to keep food warm 5665898 - چگونه غذا را گرم نگه داریم؟

سوپ یا غذاهای آبکی را به راحتی می‌توان در ظروف عایق کرما نگهداری کرد تا در سفر و مسافرت مدت زیادی را گرم باقی بمانند. تنها لازم است که مطمئن شوید درب ظرف را به خوبی محکم کرده‌اید و البته غذا را در حالی که داغ است داخل ظرف بریزید. این روش می‌تواند تا سه یا چهار ساعت هم کارساز باشد.

  • به برچسب روی ظرف عایق یا کارتن آن دقت کنید تا متوجه شوید که تا چند ساعت می‌تواند غذا را گرم و سالم نگه دارد.
  • ظروف عایق معمولا ظروف تک نفره هستند و برای خانواده باید چند عدد از آن‌ها را داشته باشید.

گرم نگه داشتن غذا در کیسه عایق گرما

how to keep food warm 32342343 - چگونه غذا را گرم نگه داریم؟

در زمان مسافرت کیسه یا کیف‌های مسافرتی که عایق گرما هستند می‌توانند یکی از کاربردی‌ترین وسایل ممکن باشند. همانند کیسه مخصوص پیتزا که به گرم ماندن آن تا زمان تحویل کمک می‌کند، کیسه عایق گرمای مسافرتی هم غذا را تا مدتی گرم نگه می‌دارد. قبل از قرار دادن غذا در این کیف یا کیسه‌ها، آن را با فویل بپیچید و مواظب باشید که حداکثر تا سه ساعت فرصت دارید غذا را سرو کنید.

  • کیسه و کیف عایق گرما را می‌توانید در فروشگاه‌های آنلاین بزرگ یا فروشگاه وسایل آشپزخانه در شهر خود خریداری نمایید. این کیسه‌ها در دو نوع یک بار مصرف و چند بار مصرف عرضه می‌شوند.

استفاده از ظرف غذای برقی

how to keep food warm 6567890 - چگونه غذا را گرم نگه داریم؟

ظرف غذای برقی برای گرم نگه داشتن غذا در طول سفر ایده بسیار خوبی است چون می‌توانید از جای فندک اتومبیل برای گرم ماندن غذا بهره ببرید. ظرف غذای برقی را از غذا پر کنید و سپس در طول مسیر آن را به جا فندکی ماشین متصل کنید تا غذا گرم بماند. ظرف غذای برقی از انرژی اتومبیل برای گرم نگه داشتن غذا استفاده می‌کند.

  • تنها زمانی که با ماشین در حال حرکت هستید ظرف غذای برقی را به جا فندکی وصل کنید وگرنه ممکن است باتری اتومبیل بخوابد.
  • جعبه ظرف غذای برقی را بررسی کنید که اولا به جا فندکی بخورد و همچنین ولتاژ مورد نیاز آن با ولتاژ تولیدی فندک ماشین شما یکی باشد یا حداقل جا فندکی از عهده تامین انرژی مورد نیاز آن بربیاید.

گرم نگه داشتن غذا با ساخت باکس عایق گرما

عایق بندی باکس غذا

how to keep food warm 4332436 - چگونه غذا را گرم نگه داریم؟

داخل یک باکس حمل غذا را مانند آنچه در تصویر نمایش داده شده است با فویل آلومینیومی بپوشانید. به منظور نتیجه بهتر می‌توانید از دو لایه فویل آلومینیومی استفاده کنید. فویل آلومینیومی گرمای غذا را در داخل باکس نگه می‌دارد.

عایق بندی خود غذا

خود غذا یا ظرف حاوی آن را هم در لایه‌ای دیگر از فویل آلومینیومی بپیچید. این کار را بلافاصله بعد از آماده شدن غذا انجام دهید تا داغی غذا کاهش پیدا نکند. مطمئن شوید که آن را محکم در فویل پیچیده‌اید. سپس آن را به داخل باکس حمل غذایی که از قبل آماده کرده‌اید منتقل نمایید.

  • از دستکش مقاوم در برابر گرما استفاده کنید تا هنگام پیچیدن فویل به دور غذا دستتان آسیبی نبیند.

ساخت هیت پک خانگی

how to keep food warm 3257879 - چگونه غذا را گرم نگه داریم؟

با استفاده از برنج خام و چند عدد جوراب تازه می‌توانید به راحتی برای خودتان هیت پک بسازید. نصف هر جوراب را از برنج خام پر کرده و بالای آن را گره بزنید تا از بیرون ریختن برنج‌ها جلوگیری نمایید.

  • به جای برنج خام از لوبیای خشک هم می‌توانید استفاده کنید.

آماده سازی هیت پک های دست ساز

حدود ۲ یا ۳ دقیقه هر کدام از جوراب‌های حاوی برنج خشک را در داخل مایکروویو قرار دهید. تنظیمات مایکروویو بهتر است روی حالت همیشگی و عادی باشد. پس از آن هیت‌پک‌ها آماده کار بوده و برای مدتی گرما را در داخل خود نگه خواهند داشت.

قرار دادن هیت پک ها در باکس حمل غذا

how to keep food warm 576989870 - چگونه غذا را گرم نگه داریم؟

هر کدام از چند هیت‌پکی که آماده کرده‌اید را در گوشه‌ای از باکس حمل غذا قرار دهید به شیوه‌ای که اطراف ظرف غذای پیچیده شده در فویل قرار گیرند. این کار کمک می‌کند تا غذای شما در دمای مطبوعی باقی بماند.

گرم نگه داشتن غذا – استفاده از حوله

در مسیر ساخت ظرف عایق گرما حوله می‌تواند بسیار کاربردی باشد. حوله می‌تواند هم به گرم‌تر بودن محیط اطراف غذا کمک کند و هم به استحکام جای آن بیافزاید. پس یک یا چند عدد حوله را مانند تصویر در باکس قرار دهید.

استفاده از کیسه آب گرم

به عنوان آخرین المان تقویت گرمای داخل باکس عایق گرما می‌توانید روی کمک کیسه آب گرم حساب باز کنید. پس از قرار دادن حوله روی محتویات داخل باکس، اضافه کردن یکی دوتا کیسه آب گرم هم می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد. مراقب باشید که درب کیسه آب گرم را حسابی محکم کنید که مشکلی پیش نیاید.

پس از انجام تمامی عملیات بالا فرصت دارید تا بعد از گذر ۲ یا حتی ۳ ساعت باز هم از خوردن غذای گرم و مطبوع لذت ببرید. پس ارزشش را دارد.

گرم نگه داشتن غذا با بشقاب‌های گرم

گرم کردن بشقاب با مایکروویو

how to keep food warm 3543687342349 - چگونه غذا را گرم نگه داریم؟

چند عدد بشقاب را روی همدیگر قرار داده و داخل مایکروویو بگذارید. مایکروویو را روی حالت عادی و همیشگی تنظیم کرده و به مدت ۳۰ ثانیه بگذارید گرم شود. پس از اتمام این زمان، با استفاده از دستکش مخصوص بشقاب‌ها را بیرون بیاورید تا به دستانتان آسیبی نرسد.

گرم کردن بشقاب با فِر

قبل از قرار دادن بشقاب‌ها در فر، آن را به مدت کوتاهی روی کمترین حالت گرما یعنی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ درجه فارنهایت معادل ۶۶ تا ۹۳ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا فِر گرم شود. سپس به مدت چند دقیقه بشقاب‌ها را در پایین‌ترین بخش فِر قرار دهید. در پایان آن‌ها را با استفاده از دستکش مخصوص بیرون آورده و قبل از قرار دادن روی سفره کمی منتظر بمانید تا از حالت داغ به حالت گرم برسند.

  • قبل از استفاده از فِر حتما از استحکام بشقاب‌های خود در برابر گرما مطمئن شوید.
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *