جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 9, 1400
  • 12:54 ب.ظ

چگونه با افراد مزاحم برخورد کنیم؟

جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم ترکیب مختلفی از انواع افراد است، افراد خوب، بد و مزاحم است. متاسفانه افراد مزاحم به طور مداوم سعی در اذیت کردن بقیه دارند و دیگر افراد هم با نداستن راهکار درست مقابله با آن ها غالبا تسلیم خواسته های آنان خواهند شد. افراد در مواجهه با شخصیت های آزار دهنده به طور معمول سعی می‌کنند با مهربانی برخورد کنند و این قطعا یک استراتژی شکست خورده است، حداقل تا زمانی که فرد به رفتار های آزارهنده خود ادامه دهد. اگر شما هم با چنین مشکلی درگیر هستید بهتر است در ادامه مطلب با جالب فا همراه باشید تا روش درست مقابله با افراد مزاحم را بررسی کنیم و ببینیم که چگونه می‌توان آن ها را از خود دور کنیم.

چگونه با افراد مزاحم برخورد کنیم؟

 مهربانی را فراموش کنید و با افراد مزاحم صادقانه برخورد کنید

متاسفانه اغلب تلاش می‌شود تا با مهربانی با افراد آزاردهنده برخورد شود و جالب اینجاست که این کار دقیقا در بیشتر موارد نتیجه برعکس خواهد داشت و غیر از آن رفتار های آزاردهنده هم شدت بیشتری خواهند گرفت. درواقع هرچه شما تلاش کنید مهربان‌تر باشید، بقیه اینگونه فکر خواهند کرد که شما آن شخص را دوست دارید و در نهایت همین موضوع به یک اشتباه بزرگ تبدیل خواهد شد زیرا نمی‌توان هیچ وقت واقعیت را بازگو کرد.

how to deal with annoying people 3243243243 - چگونه با افراد مزاحم برخورد کنیم؟

مهربانی را فراموش کنید و اگر احساس می‌کنید که دیگر نمی‌توانید چنین رفتار هایی را تحمل کنید، بهتر است رک باشید و طرف مقابل را متوجه رفتار های نادرستیش کنید به هرحال هیچ کس چنین چیزی را قبول نخواهد کرد. بدین ترتیب شما هم به خودتان احترام گذاشته‌اید و هم رفتار های آزاردهنده طرف را از خودتان دور کرده‌اید. سعی نکنید زیاد در مورد آن فکر کنید، فقط آنچه درست است را انجام دهید زیرا اگر چیزی شما را اذیت کند بهتر است هرچه زودتر در جهت رفع آن اقدام کنید.

بی‌توجهی، سلاحی قدیمی و موثر در برخورد با افراد مزاحم

بی‌توجهی تاثیر جالب و شگفت انگیزی دارد و تقریبا می‌توان گفت که تا حد زیادی خود شخص آزاردهنده را اذیت خواهد کرد اما با تمامی این اوصاف بازهم ممکن است پس از مدتی بی اثر شود. درواقع بی‌توجهی به نحوی شخص آزاردهنده را گیج خواهد کرد و همین تا حد زیادی باعث یک آزار متقابل برای خود فرد آزاردهنده خواهد شد. در نهایت سعی کنید به این رفتار به عنوان یک راهکار همیشگی نگاه نکنید زیرا ممکن است پس از مدتی دیگر کاربرد نداشته باشد و حتی شاید شرایط‌ را هم بدتر کند.

how to deal with annoying people 54647657 - چگونه با افراد مزاحم برخورد کنیم؟

البته به مرور زمان افراد آزاردهنده پافشاری خود را افزایش داده و در نهایت آن را تا حدی انجام می‌دهنده که بی توجهی شما تقریبا بی‌اثر خواهد شد. سوال اینجاست، که پس از به وجود آمدن چنین شرایطی چه‌ راهکاری را باید انتخاب کرد؟ درنهایت با ادامه پیدا کردن رفتار های این چنینی شاید باید به طور مستقیم با طرف برخورد کنید به هرحال ادامه پیدا کردن آن به مراتب آزاردهنده‌تر از قبل خواهد بود و قبل از اینکه به مشکل بزرگتری تبدیل شود بهتر است با آن برخورد کرد.

برخورد مستقیم و صادقانه لزوما بی‌احترامی نیست

برخورد محترمانه ممکن است کمی پیچیده باشد. درواقع به طور کلی هریک از ما سعی می‌کنیم که به صورت محترمانه با دیگران برخورد کنیم و این یک امر عادی تلقی می‌شود اما در مواجهه با افراد مزاحم شرایط کمی‌ پیچیده‌تر است زیرا باید همزمان با محترم بودن جدی و صادق هم باشید. اگر بسیار رک و صادقانه کسی را متوجه رفتار های نادرستش کنید ممکن است قضیه کمی جنبه بدتری به خود بگیرید و باعث آزار طرفین شود و به همین دلیل افراد ممکن است دید بدی نسبت به قضیه داشته باشند و شاید حتی فکر کنید که شما در جایگاه فرد آزاردهنده و بی‌ادب قرار گرفته‌اید در حالی که چنین نیست.

how to deal with annoying people 456564574 - چگونه با افراد مزاحم برخورد کنیم؟

به طور کلی اگر چیزی اگر چیزی باعث آزار و اذیتتان خواهد شد بهتر است آن را حل کنید. نیازی نیست که در مورد آن نگران باشید، فرد یا افرادی شما را آزار می‌دهند و در صورتی که با آن برخورد نکنید اوضاع بدتر هم خواهد شد. این تمام چیزی است که باید با آن برخورد کنید و باید گفت که حل کردن مستقیم آن هم به هیچ وجه بی احترامی و بی ادبی نیست زیرا شما تنها در تلاش برای تغییر و پایان دادن به اوضاع آزاردهنده هستید.

صداقت و رک بودن

موضوع صداقت کمی پیچیده است. باید بدانید که آنچه تحت عنوان صداقت مطرح است همان موضوع مواجهه با مشکل اصلی است اما چگونه؟ در موارد قبلی در مورد حل صادقانه موضوع بحث کردیم و اینکه چگونه باید آن را انجام دهیم تا خودمان در جایگاه فرد آزاردهنده نباشیم. در حقیقت قسمت اصلی ماجرا همین است، رک بودن نباید همراه با آزار  و اذیت باشد در غیر اینصورت ممکن است به طور اشتباه افراد دیگر فکر کنند که شما یک فرد مزاحم هستید.

how to deal with annoying people 546765758 - چگونه با افراد مزاحم برخورد کنیم؟

اگر احساس می‌کنید با کسی راحت نیستید و یا تحمل کردنشان سخت است بهتر است محترمانه به آن ها بگویید که نمی‌توانید با آن ها وقت بگذارنید. البته انجام دادن چنین کاری آسان نیست و اوایل ممکن است کمی با مشکل روبه‌رو شوید اما پس از گذشت زمان بهتر آن را انجام خواهید داد و جدا از آن پس از مدتی فرد مقابل هم متوجه خواهد شد که شما دیگر میلی به گذاردن وقت با آن ها ندارید. اینجا است که خودبه‌خود از شما فاصله خواهند گرفت.

اوضاع را از دیدگاه طرف مقابل بررسی کنید

ممکن است عنوان این بخش کمی گیج کننده به نظر برسد اما خوب به این قسمت دقت کنید زیرا ممکن است بهترین راهکار را در همین قسمت پیدا کنید. به آخرین باری که یک نفر را اذیت کردید خوب فکر کنید، آیا متوجهه تغییر رفتار طرف مقابل شدید؟ کمی بیشتر توجه کنید، در چنین شرایطی که شما یک نفر دیگر را اذیت کرده‌اید طرف مقابل هم خودبه‌خود رفتار هایی نشان می‌دهد تا شما را به نحوی از خودش دور کند.

دفعات بعدی که با افراد مزاحم مواجه شدید سعی کنید خودتان را جای آن ها بگذارید و به نسبت خودتان رفتار هایتان را عوض کنید. به طور کلی با این روش درک خواهیم کرد که چگونه باید با چنین افرادی مقابله کنیم و در نهایت شما هم به خوبی از پس ماجرا بر می‌آیید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *