جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 6, 1400
  • 12:34 ب.ظ

چگونه انگشتر طلا را تمیز کنیم؟

حلقه های طلا همیشه جلوه خاصی به افراد می‌دهند اما گاهی اوقات این حلقه های زیبا به مرور زمان درخشندگی خود را از دست داده و کثیف می‌شوند. چربی بدن، گردوخاک و هرچیزی دیگری که با دست ها تماس دارند می‌توانند آن ها را کثیف کنند پس به همین دلیل باید به طور منظم حلقه های طلا را شست و تمیز کرد تا همچنان بتوانند درخشندگی خود را حفظ کنند. راه های زیادی برای تمیز کردن حلقه های طلا وجود دارد، در ادامه با جالب فا همراه باشید تا شما را با تعدادی از روش های رایج و معمول نحوه تمیز کردن انگشتر طلا آشنا کنیم.

چگونه انگشتر طلا را تمیز کنیم؟

استفاده از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن انگشتر طلا

how to clean gold rings 324234324 - چگونه انگشتر طلا را تمیز کنیم؟

تمیز کردن انگشتر – آماده سازی مایع تمیزکننده

یک هشتم پیمانه مایع‌ظرفشویی را به یک کاسه آب گرم اضافه کنید. مایع های متفاوتی وجود دارند و هرکدام کارایی خودشان را دارند اما دقت کنید که برای تمیز کردن حلقه های طلا بهتر است از مایع هایی استفاده کنید که برای از بین بردن چربی مناسب هستند زیرا انواع دیگر آن ممکن است به پوست ضربه بزنند. پس از انتخاب مایع مناسب، مقدار گفته شده را مستقیما داخل یک ظرف آب گرم بریزید و سپس آن را هم بزنید تا به خوبی با آب قاطی شوند.

  • نیازی نیست حتما از مقدار گفته شده پیروی کنید؛ مقداری از مایع را درون ظرف بریزید و آن را هم بزنید.
  • می‌توان از یک مسواک نرم هم برای هم‌زدن مایع درون آب استفاده کرد.

قرار دادن انگشتر طلا در مایع

how to clean gold rings 435435435 - چگونه انگشتر طلا را تمیز کنیم؟

انگشتر طلا یا الماس را به مدت ۱۵ دقیقه درون محلول قرار دهید. به آرامی حلقه را درون محلول قرار داده و با استفاده از یک تایمر زمان را تحت نظر داشته باشید.

  • حلقه های طلا اگر بیشتر از مدت زمان گفته شده هم درون محلول باقی بمانند مشکلی به وجود نمی‌آید اما باید مواظب حلقه الماس بود زیرا اگر بیش از حد درون محلول باقی بمانند ممکن است کمی شل شوند و اندکی شکل خود را از دست دهند. هرچند که چنین چیزی فقط در حد یک احتمال است اما به هرحال بهتر است مواظب بود.
  • محلول آب و مایع ظرفشویی به راحتی گرد و خاک و چربی را از روی حلقه پاک خواهد کرد.
  • بهتر است حلقه های نگین دارد را درون آب قرار ندهید بهتر است با استفاده از یک مسواک نرم و مایع ظرفشویی، آن را تمیز کنید.

تمیز کردن انگشتر – استفاده از مسواک

اکنون پس از بیرون آوردن حلقه ها باید با استفاده از یک مسواک نرم آن ها را تمیز کنید. از کناره ها و داخل شروع کنید و سپس سطح خارجی آن را تمیز کنید فقط دقت کنید که اگر حلقه نگین دار است باید به آرامی اطراف نگین را تمیز کنید و ذرات گردوخاک موجود در آن را خارج کنید زیرا هم قسمت حساسی است و هم گردوخاک بیشتری در آن جمع می‌شود. کار تمیز کردن انگشتر باید با دقت صورت گیرد.

  • به‌هیچ وجه از مسواک های متوسط و سخت استفاده نکنید زیرا ممکن است سطح خارجی و یا نگین حلقه را خراش دهند.
  • می‌توان از یک مسواک مخصوص این کار هم استفاده کرد. مسواک مخصوص گفته شده را می‌توان از مغازه های جواهر فروشی و یا به صورت آنلاین تهیه کرد.

تمیز کردن انگشتر – قرار دادن دوباره انگشتر در مایع

how to clean gold rings 4353657 - چگونه انگشتر طلا را تمیز کنیم؟

با استفاده از انگشتانتان و یا هر وسیله دیگری یک بار دیگر حلقه را درون محلول قرار داده اما این‌بار کمی حلقه را درون آب بچرخانید تا ذرات باقی‌مانده هم بیرون بیایند. پس از آن حلقه را از محلول خارج کنید.

  • اگر هنوز حلقه به صورت کامل تمیز نشده است قسمت های کثیف آن را بررسی کنید و در صورت نیاز دوباره آن را تمیز کنید.

آب کشیدن انگشتر طلا

پس از تمیز کاری کامل حلقه باید آن را آب بکشید. برای این کار بهتر شیر آب گرم را باز کرده و حلقه را مستقیما زیر آب قرار داد. به این‌صورت تمامی ذرات و گرد و غبار باقی مانده خارج خواهند شد و در نهایت حلقه به طور کامل تمیز شده است.

  • به عنوان یک راهکار فرعی می‌توان از یک لیوان آب هم استفاده کرد اما باید جلقه را چندین بار درون لیوان چرخاند تا کاملا تمیز شود.

تمیز کردن انگشتر – خشک کردن انگشتر

how to clean gold rings 32425456546 - چگونه انگشتر طلا را تمیز کنیم؟

پس از شستشو، حلقه را روی یک پارچه نازک و نرم قرار دهید تا کاملا خشک شود البته می‌توان با استفاده از یک دستمال پولیش میکروفیبری هم آن را خشک کنید اما باید به شدت مواظب باشید و به آرامی کار را انجام دهید.

  • بعضی پارچه ها به دلیل بافت سفت و محکمشان ممکن است طلا را خراش دهند پس بهتر است از پارچه مناسب استفاده کنید.
  • خشک شدن با هوا حلقه تان را لکه دار نمی‌کند.

استفاده از سرکه برای تمیز کردن انگشتر

how to clean gold rings 567577 - چگونه انگشتر طلا را تمیز کنیم؟

تمیز کردن انگشتر – قرار دادن انگشتر در ظرف سرکه

ابتدا حلقه را درون کاسه قرار دهید سپس سرکه را درون آن بریزید بدین ترتیب سرکه کم‌تری هم مصرف خواهد شد چون به اندازه غوطه‌ور شدن انگشتر درون ظرف سرکه می‌ریزید. از سرکه سفید استفاده کنید و همان فرایند های قبل را تکرار کنید اما مواظب حلقه های نگین دار باشید زیرا احتمال دارد نگین آن ها شُل شود. انگشتر را به مدت ۱۵ دقیقه در ظرف حاوی سرکه رها کنید.

  • مواظب حلقه های نگین دار باشید زیرا آن ها را نباید درون سرکه گذاشت؛ فقط باید یک لحظه آن ها را درون ظرف قرار داد و فورا بیرون آورد.
  • حتما باید از سرکه سفید استفاده کنید زیرا انواع دیگر آن برای حلقه های طلا مناسب نیست.

استفاده از مسواک

اکنون در حالی که حلقه هنوز درون ظرف قرار دارد با استفاده از یک مسواک آن را تمیز کنید و کار را تا زمانی که کاملا تمیز شده است ادامه دهید. فقط باید بیشتر مواظب حلقه های نگین دار باشید مخصوصا اطراف نگین آن. تمیز کاری باید به آرامی انجام شود.

  • حتما از نرم بودن مسواکی که از آن استفاده می‌کنید مطمئن شوید زیرا مسواک های سخت به حلقه هایتان آسیب خواهد زد.

تمیز کردن انگشتر – آب کشیدن انگشتر

how to clean gold rings 434567688 - چگونه انگشتر طلا را تمیز کنیم؟

پس از مسواک کشیدن حلقه آن را آب بکشید. حلقه را زیر شیر آب گرم قرار دهید و آن را به خوبی آب بکشید تا کاملا تمیز شود.

  • پس از آب کشیدن ممکن است حلقه کمی بوی سرکه داشته باشد اما طبیعی است و نیازی به نگرانی نیست درعوض برای برطرف کردن آن فقط به چند ساعت زمان نیاز دارید پس از آن دیگر اثری از بوی سرکه نیست.

خشک کردن انگشتر طلا

خشک کردن حلقه کار چندان سختی نیست اما باید به دلیل حساسیت آن از دستمال های مخصوص گفته شده استفاده کنید در غیر این‌صورت می‌توان با هوا هم آن را خشک کنید.

  • با استفاده از دستمال های گفته شده حلقه را به خوبی خشک کنید زیرا به دلیل حساس بود حلقه های طلا دستمال هایی که بافت زخیمی دارند به آن آسیب می‌زنند.
  • اگر حلقه طلای‌تان را با هوا هم خشک کنید مشکلی پیش نمی‌آید و حلقه لکه دار نخواهد شد.

روش‌های دیگری هم مانند استفاده از آمونیاک برای تمیز کردن انگشتر وجود دارد اما دو مورد بالا می‌تواند به خوبی شما را کمک کند.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *