جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 5, 1400
  • 11:04 ق.ظ

چگونه اسموتی توت فرنگی درست کنیم؟

چگونه اسموتی توت فرنگی درست کنیم؟

اسموتی ها یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی هایی هستند که تقریبا در هر کافه‌ای می‌توان آن ها را پیدا کرد. جدا از آن هم آسان درست می‌شوند و هم تنوع بسیاری هم دارند. این نوشیدنی های خوشمزه به وسایل و مواد اولیه زیادی نیاز ندارند و جالب اینجاست که تنها یک مخلوط کن نیاز دارید و تمام. اسموتی ها نه تنها خوشمزه هستند بلکه خواص مفیدی هم دارند و بیشتر افراد طرفدار آن هستند. در ادامه با جالب فا همراه باشید تا شما را با طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه آشنا کنیم.

مواد اولیه اسموتی

  • ۱۰ عدد توت فرنگی
  • نصف پیمانه یا ۱۲۵ میلی‌لیتر شیر
  • ۵ قطعه یخ کوچک ( اگر ممکن است از یخ های کوچک مکعبی شکل استفاده کنید)
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر
  • ۳ اسکوپ بستنی

البته استفاده از بستنی و شکر کاملا به شما بستگی دارد؛ ممکن است بعضی از افراد بخواهند اسموتی خود را بدون استفاده از بستنی و شکر تهیه کنند.

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی

how to make strawberry smoothie 3423432434 - چگونه اسموتی توت فرنگی درست کنیم؟

در لیست مواد اولیه ۱۰ عدد توت فرنگی تعیین شده است اما ممکن است بسته به سایز توت فرنگی ها به مقدار بیشتری یا کم‌تری نیاز داشته باشید اما به هرحال سعی کنید کمی بیشتر توت فرنگی تهیه کنید تا اگر کم بود بتوانید آن را جبران کنید.

  • توت فرنگی ها را از وسط دو تکه کنید و قسمت سبز سر آن را جدا کنید تا بهتر در مخلوط کن ترکیب شوند.
  • بهتر است از یک چاقو و تخته برش مناسب استفاده کنید تا بتوانید توت فرنگی ها را با دقت بیشتری ببرید.

آن ها را درون یک مخلوط کن بریزید

پس از تکه تکه کردن و آماده شدن توت فرنگی ها باید آن ها را در یک مخلوط کن مناسب بریزید. اسموتی توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین اسموتی‌های ممکن است.

شیر را به توت فرنگی ها اضافه کنید

how to make strawberry smoothie 453354656 - چگونه اسموتی توت فرنگی درست کنیم؟

پس از ریختن توت فرنگی ها در مخلوط کن باید به مقدار گفته شده شیر اضافه کنید. اگر می‌خواهید که اسموتی‌تان بافت سنگین‌تر و خامه مانندی داشته باشد بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید اما به غیر از آن ها می‌توان از شیر سویا، شیر کم چرب و در نهایت شیر بادام هم استفاده کرد.

  • اگر شیر در دسترس نیست می‌توان آن را با ماست جایگزین کرد.

یخ را اضافه کنید

در مرحله آخر طرز تهیه اسموتی توت فرنگی باید یخ را به ترکیب توت فرنگی و شیر اضافه کرد. البته می‌توان یخ را در آخر هم اضافه کرد اما به هرحال اگر می‌خواهد که اسموتی‌تان کمی سنگین‌تر باشد بهتر است همان ابتدا آن را اضافه کنید.

هم زدن را تا مایع و یکدست شدن اسموتی توت فرنگی ادامه دهید

how to make strawberry smoothie 43565457 - چگونه اسموتی توت فرنگی درست کنیم؟

پس از اینکه یخ ها را درون مخلوط کن ریختید نوبت به هم زدن می‌رسد. اکنون باید مخلوط را به خوبی هم بزنید و باید گفت که هرچه توت فرنگی ها کوچک‌تر باشند مخلوط هم بهتر ترکیب خواهد شد و حالت مایع به خود خواهد گرفت. ممکن است بعضی از قطعات یخ و یا توت فرنگی کامل خورد نشده باشند و در مخلوط کن هم تقریبا به همان شکل باقی بمانند در اینصورت بهتر است پس از هم زدن اولیه در صورت دیدن چنین قطعات باقی مانده مخلوط را کمی با قاشق هم بزنید سپس هم زدن را ادامه دهید. بسته به مقدار و بزرگی و کوچکی قطعات ممکن است از ۱۵ ثانیه تا ۱ دقیقه هم زدن طول بکشد.

نوبت اضافه کردن شکر است

پس از اینکه مخلوط کاملا مایع شد باید شکر را هم به آن اضافه کنید و چند ثانیه دیگر هم آن را هم بزنید. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که با مصرف شکر مخالف‌اند بهتر است از جایگزین های طبیعی مانند عسل استفاده کنید. گاهی اوقات ممکن است که اسموتی‌تان کمی شیرین‌تر از حالت معمول شود در اینصورت همیشه بهتر است مقداری توت فرنگی و یا شیر اضافه داشته باشید تا بتوانید دوباره آن را به مخلوط اضافه کنید.

اسموتی توت فرنگی شما آماده است

how to make strawberry smoothie 435546775 - چگونه اسموتی توت فرنگی درست کنیم؟

پس از درست شدن مخلوط آن را در یک یا چند لیوان بزرگ بریزید البته تعداد و سایز لیوان ها کاملا بستگی به افرادی دارد که می‌خواهند آن را میل کنند. می‌توان از یک قطعه توت فرنگی نصف شده هم برای تزئین لبه های لیوان استفاده کرد اما به هرحال در تزئین لیوان کاملا آزادید و می‌توان از روش های تزئینی متفاوتی بهره برد.

  • بهتر است قبل از اینکه اسموتی را داخل لیوان بریزید لیوان را مدتی در فریزر نگه دارید تا سرد شود زیرا اسموتی ها به مرور گرم خواهند شد و بافت سنگنین خود را از دست خواهند داد. به اصطلاح می‌توان گفت که اندکی آبکی می‌شوند.
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *