جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 1, 1400
  • 9:37 ق.ظ

چگونه از دست پشه‌ها در امان باشیم؟

چگونه از دست پشه‌ها در امان باشیم؟

وز وز پشه ها و نیش زدن آن ها ممکن است آزار دهنده باشد چه زمانی که خوابیده‌ای یا زمانی که با خانواده و دوستانتان بیرون نشسته‌‌اید. پشه ها معمولا به دلیل آب های راکد اطراف به وجود می‌آیند درواقع آب های راکد به نحوی محل زاد و ولد آن ها به حساب می‌آید. از بین بردن پشه ها کار ساده‌ای است و اغلب ما می‌دانیم که باید چگونه با آن ها مقابله کرد اما گاهی اوقات نکات ریزی وجود دارند که تاثیر کار ها را بیشتر می‌کنند. به طور کلی برای از بین بردن پشه ها راه های زیادی وجود دارد اما به هرحال بهتر است از دست آب های راکد اطراف راحت شد و در مراحل بعد به دنبال راهکار های دفاعی دیگر باشید. در ادامه با جالب فا همراه باشید تا موضوع از بین بردن پشه ها را بهتر بررسی کنیم.

از بین بردن پشه در بیرون از خانه

از بین بردن آب های راکد بیرون از خانه

how to keep mosquitoes away 23423424 - چگونه از دست پشه‌ها در امان باشیم؟

حیاط، باغچه و هر قسمتی که ممکن است آب راکد در آن وجود داشته باشد را تمیز و خالی کنید. گاهی اوقات آب ممکن است در اسباب بازی بچه ها و یا وسایل موجود در حیاط جمع شود و معمولا هم به آن ها توجه نمی‌کنیم اما بهتر است جاهایی که امکان جمع شدن آب درون آن ها وجود دارد را پیدا کرده و در صورت وجود آب آن را تخلیه کنید.

  • ممکن است برای پرنده ها کاسه آب قرار دهید یا سطلی را درون حیاط گذاشته باشید، بهتر است آن ها را هرچه زودتر تخلیه کنید قبل از آنکه به محل زادولد پشه ها تبدیل شوند.
  • اگر در حیاط یا باغچه شما چاله و جاهای عمیق وجود دارد بهتر است تا جای ممکن نگذارید آبی درون آن ها جمع شود زیرا تخلیه آن ها مشکل است.
  • نگران استخر های آب نباشید، اگر به آب درون استخر کلر اضافه کنید پشه ها خود به خود از آن دوری خواهند کرد.

استفاده از مواد ضد حشره

به دقت روش استفاده درج شده بر روی قوطی یا بسته محصول را بخوانید و سپس آن را استفاده کنید. می‌توان در طول شب و در زمان هایی که تعداد پشه ها به حداکثر خود رسیده است از آن استفاده کرد. همچنین می‌توانید برای کودکان بالای ۲ ماه هم آن را به کار ببرید.

  • چنین حشره کش هایی به طور معمول حاوی دیت، ایکاریدین، لیمو و عصاره اکالیپتوس هستند که اغلب برای دفع حشره ها عملکرد خوبی دارند.
  • بهتر است به طور مستقیم صورتتان را اسپری نکنید زیرا ممکن است چشمهایتان را اذیت کند در عوض بهتر است کمی از آن را به دست هایتان بزنید و سپس آن را به صورتتان بمالید.

از بین بردن پشه – پوشیدن لباس بیشتر

how to keep mosquitoes away 45346546 - چگونه از دست پشه‌ها در امان باشیم؟

دست‌ها، پاها و هر جایی از بدن که در معرض نیش پشه ها قرار دارد را بپوشایند. از لباس های آستین دار استفاده کنید و ترجیحا رنگ های روشن را به کار ببرید زیرا پشه ها بیشتر به سمت رنگ های تیره جذب می‌شوند.

  • لباس های سبک و روشن بهترین گزینه برای تابستان هستند.

عدم استفاده از مواد خوش‌بوکننده

اگر بیرون از خانه قرار دارید یا برنامه‌ای برای بیرون رفتن دارید بهتر است از عطر، ادکلن و سایر خوش‌بوکننده های دیگر استفاده نکنید زیرا بوی تند آن ها نه تنها در دفع پشه موثر نیست بلکه به شدت آن‌ها را تحریک خواهد کرد.

  • رایحه های موجود در مواد خوش‌بوکننده پشه ها را به شدت به سمت شما تحریک خواهند کرد.

از بین بردن پشه – سمپاشی

how to keep mosquitoes away 43554758 - چگونه از دست پشه‌ها در امان باشیم؟

محوطه‌ای که قرار است شب در آنجا بنشینید را از قبل با مواد حشره کش مخصوص سمپاشی کنید. اینگونه مواد را می‌توان به راحتی تهیه کرد البته بهتر است روش استفاده محصول را به خوبی مطالعه کنید تا هنگام استفاده دچار مشکل نشوید. به طور کلی بهتر است از ۲۴ ساعت قبل محیط موردنظر را به طور کامل سمپاشی کنید.

  • این یک روش دائمی نیست و تنها به طور موقت تاثیرگذار است.
  • حتما روش و شرایط استفاده محصول را به خوبی مطالعه کنید و از سالم بودن آن برای بچه ها و حیوانات اطمینان پیدا کنید.

استفاده از شمع ضد پشه

باید برای استفاده از این شمع ها استراتژی به خصوصی داشته باشید زیرا در غیر اینصورت ممکن است کاربرد چندانی نداشته باشند. شمع ها را به فاصله تقریبا ۴۰ سانتی‌متری از هم قرار دهید و آن ها را روشن کنید. می‌توان شمع ها را آویزان و یا آن ها را در یک جای مناسب قرار داد. در کل بسته به نوع شمع ممکن است محل قرار گیری آن هم متفاوت باشد.

  • عصاره خارج شده از شمع ها پشه ها را از بین می‎‌برد و به عنوان یک راهکار موقتی می‌توان از آن ها استفاده کرد.

از بین بردن پشه در خانه

استفاده از توری پشه

how to keep mosquitoes away 5465878 - چگونه از دست پشه‌ها در امان باشیم؟

یکی از رایج‌ترین روش های مقابله با حشرات در داخل منزل، استفاده از توری و پشه بند است. خو.شبختانه به راحتی می‌توان آن ها را تهیه کرد. البته انواع مختلفی از آن ها در بازار وجود دارد که بر اساس نوع پنجره ها طبقه بندی شده‌اند. بهتر است تمامی پنجره هایی که در طول تابستان باز خواهند ماند را توری بکشید تا کاملا از ورود پشه ها جلوگیری کنید.

  • توری هایی وجود دارند که داری قاب های مخصوصی هستند و ممکن است به تنهایی نتوانید آن ها را نصب کنید. بهتر است در چینن موارد از یک متخصص کمک بگیرید تا توری ها را به طور کامل برای شما نصب کنند.

از بین بردن پشه – خوابیدن زیر تور بزرگ

می‌توان برای محافظت بیشتر از توری های بزرگی در بالای تخت‌تان استفاده کنید. تور های بزرگی وجود دارند که مخصوص آویزان کردن از بالای تخت هستند همچنین بعضی از آن ها حاوی مواد حشره کش مخصوصی هستند و از ورود پشه ها به طور کامل جلوگیری خواهند کرد.

  • توری را به نحوی نصب کنید که از شما و تختتان فاصله مناسبی داشته باشد زیرا اگر تور به شما چسبیده باشد پشه ها هنوز قادر به نیش زدن شما هستند و عملا فایده‌ای نخواهد داشت.

استفاده از پنکه

how to keep mosquitoes away 5465788 - چگونه از دست پشه‌ها در امان باشیم؟

پنکه سقفی یا نوع زمینی آن مشکل را رفع خواهد کرد. اگر در محیط جریان هوا وجود داشته باشد پشه به سختی  می‌تواند پرواز کند و به همین راحتی جریان هوا مانع از پرواز کردن آن ها خواهد شد و همچنین محیط اطراف هم خنک‌تر خواهد شد.

  • پشه ها به سمت کربن دی‌اکسید جذب خواهند شد و جریان هوای پنکه به راحتی می‌تواند آن را از شما دور کند.
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *