جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 17, 1400
  • 8:58 ق.ظ

چه گیاهانی در آب شور یا نسبتا شور رشد می کنند صفحه ۸۹ علوم پنجم

چه گیاهانی در آب شور یا نسبتا شور رشد می کنند صفحه ۸۹ علوم پنجم

امروز براتون مطلبی با عنوان زیر براتون آماده کردیم که امیدواریم مورد استفاده قرار بگیره و حتما در قسمت کامنت ها دیدگاهتون رو به اشتراک بزارید :

چه گیاهانی در آب شور یا نسبتا شور رشد می کنند صفحه ۸۹ علوم پنجم

بر خلاف بیشتر گیاهان که در خشکی یا آب شیرین رشد می کنند, تعدای از گیاهان نیز هستند که در آب شور زندگی می کنند این گیاهان از مقاومت و امتیاز بیشتری نسبت به سایرین برخوردارند ساختار فیزیکی این گیاهان به نوعی است که در برابر نمک و شوری آب مقاوم می باشد

چه گیاهانی می توانند در آب شور یا نسبتا شور رشد کنند؟

این درختان، مقاوم به آبیاری با آب شور می باشند و مقاومت آنها بستگی به درصد نمک درآب دارد اگر مقدار نمک زیاد باشد یک تعداد کمی می توانند رشد کنند، مانند: انواع کاج ها (ایلان، گل ابریشم، زبان گنجشک، توت، صنوبر، سپیدار، اقاقیا، سنجد).

گیاه کاهویی روشن

این گیاه از نوع گیاهان شورپسند به نور متوسط رو به زیاد احتیاج دارد و نگهداری از این گیاه در آکواریوم های آبشور به نسبت مابقیه گیاهان آسان می باشد.

گیاه هالیمدا (سکه ای)

هالیمدا یا گیاه سکه ای یک جلبک بزرگ سبز رنگ با بافتی آهکی بوده و یکی از ارزشمندترین گیاهان تزیینی مخصوص آکواریوم های آب شور می باشد. اغلب اوقات به آن گیاه سکه ای نیز گفته می شود.

فیتوپلانگتون ها

فیتوپلانگتون ها گیاهانی که ابعادی بسیار کوچک و در حد میکروسکوپی دارند و بر روی آب زندگی می کنند.

گیاه کلپ

گیاه کلپ، یکی دیگر از گیاهان مشهور آبهای شور kelp یا اشنه دریایی است: که در واقع نوعی جلبک دریایی است و در مناطق مختلفی از دنیا وجود دارد، این گیاهان درعمق ۱۵ الی ۴۰ متری از کناره آب وجود دارد و نوعی حالت شناور دارد و قابلیت منحصربفرد آن توانایی زنده ماندن در آب گرم و شور است.

گیاه راک وید

گیاه راک وید، گیاه دیگر آب های شور rockweed است که این گیاه نیز نوعی جلبک قهوه‌ای است و در امتداد مناطق ساحلی رشد می کند.

سالیکورنیا

سالیکورنیا گیاهی است از تیره اسفناجیان که در خاک غیر حاصلخیز و صحرا قابل کشت است و حتی با آب شور دریا در کنار هر آب دیگر نیز قابل آبیاری است.

گیاهان سی گرس

گیاهان سی گرس، دسته دیگر گیاهان seagrass است که شبیه به گل های چمندار زمینی است و ظاهر زیبایی دارد و یک منبع غذایی عالی برای تغذیه گیاهانی، چون جوجه تیغی و خرچنگ دریایی است.

درختان حرا

درختان حرا، این گیاه هم در آبهای شور زندگی می کنند. این درختان در مکان هایی که میزان کمی آب دارند رشد می کنند و نیز دارای ریشه های هوایی هستند و می توانند اکسیژن مورد نیاز را از خاک یا هوای اطراف بدست بیاورند.

اسفناج باغی

اسفناج باغی گیاهی همیشه‌سبز است، این گیاه در گروه گیاهان شوره زی می باشد؛ و می‌شود از آب دریا برای آبیاری آن استفاده کرد. چنانچه بدان توجه کافی شود، می تواند در فصل تابستان و پائیز نیز، که بیشتر گیاهان از بین می روند، پروتئین زیاد و علوفه آبداری تولید نماید.

چه گیاهانی در آب شور یا نسبتا شور رشد می کنند صفحه ۸۹ علوم پنجم

منبع: سایت انشاء باز

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *