جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 29, 1400
  • 4:53 ب.ظ
نکاتی برای رانندگی ایمن در یخبندان

نکاتی برای رانندگی ایمن در یخبندان

تنها راه برای آماده شدن برای یخ سیاه این است که دانش خود را در مورد چیستی آن و خطراتی که ایجاد می کند افزایش دهید. دشمنت را بشناس. هرچه بیشتر بیاموزید، شانس بیشتری دارید تا با خیال راحت برخوردهای خود را با چیزهای تلخ مدیریت کنید.

نکاتی برای رانندگی ایمن در یخبندان

برای اتفاقات غیر منتظره آماده شوید.

بر خلاف برف، نفت یا سایر موانع جاده، یخ سیاه معمولاً از راه دور کاملاً دشوار است و بنابراین اجتناب از آن تقریباً غیرممکن است. زمانی که بالای آن قرار می گیرید و چرخ های شما شروع به چرخیدن می کنند و ماشین سر می خورد، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که روی یخ سیاه قرار گرفته اید.

چشم انداز برخورد با یخ سیاه می تواند وحشتناک به نظر برسد، اما  کتاب Car Bibles  راه حلی برای همه زگیل های نگران کننده وجود دارد. با ما همراه باشید تا به شما یاد دهیم یخ سیاه چیست و چگونه آن را مدیریت کنید. بیایید شروع کنیم.

یخ سیاه چیست؟

برای اینکه کاملا واضح باشد، یخ سیاه سیاه نیست. یخ سیاه یک صفحه یخی شفاف است که به صورت نازک روی سنگفرش شکل گرفته است که معمولاً سیاه است. بنابراین، این یخی است که به نظر سیاه است، یا هر رنگی که سنگفرش زیر یخ است. یخ سیاه به دلیل ماهیت شفاف خود مانند یک نقطه مرطوب به نظر می رسد یا اصلا شبیه هیچ چیز نیست

چگونه یخ سیاه را تشخیص می دهید؟

مشکل یخ سیاه این است که تا زمانی که درست بالای آن قرار نگیرید، تقریباً قابل مشاهده نیست، لیز می خورد و به اطراف می لغزد. نه تنها دیدن آن در جاده دشوار است، بلکه گاهی اوقات زیر یک پوشش خفیف برفی پنهان می شود. اساساً، در حین رانندگی نمی‌توانید آن را شناسایی کنید، مگر اینکه با سرعت بسیار کند رانندگی کنید.

علت یخ سیاه چیست؟

یک لایه کوچک از آب یخ زده یخ سیاه ایجاد می کند، بنابراین هیچ چیز خاصی وجود ندارد که باعث این اتفاق شود. هر زمانی که روسازی خیس شود و دما به نقطه انجماد برسد، ممکن است رخ دهد. در زیر، چند نمونه از چگونگی وقوع این امر را بررسی می کنیم.

برف در روز آب می شود و در شب یخ ​​می زند
این یکی از رایج ترین دلایلی است که باعث ایجاد یخ سیاه می شود. در طول روز برف می‌بارد، برف نمی‌بارد و خورشید بیرون می‌آید، برف‌ها آب می‌شوند، خورشید غروب می‌کند، هوا و زمین سرد می‌شوند و رطوبت باقی‌مانده در جاده‌ها یخ می‌زند.

فرورفتگی در سنگفرش که گودال های نازکی ایجاد می کند

به طور کلی، شما هرگز نمی خواهید آب در جاده ها جمع شود، صرف نظر از اینکه یخ زده باشد یا خیر. به همین دلیل است که جاده های تاج دار وجود دارند. با این حال، ما می دانیم که جاده ها فقط چند ماه پس از آسفالت شدن، قبل از ایجاد شکاف ها و فرورفتگی های کوچک خوب می مانند. اگر فرورفتگی های جزئی وجود داشته باشد، حوضچه های کوچکی از آب می تواند تشکیل شود و اگر به اندازه کافی نازک باشند، لکه های یخی نامرئی ایجاد می کنند.

هر جا که باران خفیف در نقطه یخبندان باشد

اگر دما در اطراف نقطه انجماد در نوسان باشد، ممکن است با مه یا باران خفیف مواجه شوید زیرا هوا به اندازه کافی سرد نیست تا برف واقعی را تشکیل دهد. با این حال، هنگامی که آن غبار یا باران به زمین برخورد می کند، سطح ممکن است به اندازه ای سرد باشد که آن بارش را منجمد کند، بنابراین یخ سیاه می تواند به سرعت در زمان واقعی در هنگام بارش باران یا باران تشکیل شود.

Sleet می تواند به سرعت مشکلاتی ایجاد کند

Sleet اساساً یخ مرطوب است و اگر در منطقه‌ای که زیاد رفت و آمد نمی‌شود برف ببارد، یخ می‌تواند به سرعت تشکیل شود و نقاط خطرناکی ایجاد کند که دیدن آنها فوق‌العاده دشوار است.

زهکش هایی که در مسیرها یا زیرگذرها خالی می شوند

حتی زمانی که هوا بسیار سرد است، خورشید یا عوامل دیگر می‌توانند برف و یخی را که از قبل روی زمین یا بالای یک ساختمان قرار دارند، ذوب کنند. اگر آب حاصل از این ذوب به یک جاده تخلیه شود، این نقطه داغ برای یخ سیاه است. از آنجایی که دما از قبل سرد است، آب در زهکشی پایین می رود، پخش می شود و یخ می زند.

یخ سیاه بیشتر در کجا یافت می شود؟

یخ سیاه می تواند در هر جایی رخ دهد، از جمله وسط بزرگراه، اما چند منطقه وجود دارد که یخ سیاه ممکن است در آن ها رایج تر باشد. در هوای یخبندان بیشتر مراقب این مناطق باشید.

مناطق سایه دار

خورشید یک بازدارنده یخ بسیار قوی است و به ذوب شدن یخ در هنگام شکل گیری کمک می کند. اگر منطقه ای سایه دار باشد، از این گرما بهره ای نمی برد و نسبت به زمین سردتر حساس تر است که می تواند منجر به یخ زدن سریعتر شود. این ممکن است بین ساختمان ها، زیر یک پل هوایی، در مناطق جنگلی، یا هر جا که ممکن است سایه پیدا کنید، پیدا شود.

جاده های مرتفع

در هوای سرد، جاده‌های مرتفع مانند پل‌ها از بالا، پایین، چپ و راست سرد می‌شوند، بنابراین دمای آنها اغلب کمتر از بقیه جاده‌های معمولی است. به همین دلیل است که اغلب علائمی را قبل از پل ها می بینید که هشدار می دهند ممکن است پل یخ زده باشد.

پارکینگ های بدون نمک

اگر در شب یا صبح زود وارد یک پارکینگ نسبتاً خالی می شوید مراقب باشید. اگر اتومبیل‌ها برای شکستن یخ‌های سطحی به اطراف نرفته‌اند، و خورشید برای ذوب آن در اطراف نبوده است، ممکن است با لکه‌های یخی روبرو شوید.

ارتفاعات بالا

ارتفاعات بالاتر که در آن تراکم به دلیل گرم شدن جاده در طول روز و سرد شدن سریع در شب اتفاق می افتد، مناطق رایجی هستند که یخ سیاه را نیز می توان یافت. اضافه کنید که احتمال تشکیل برف در آنجا و سپس ذوب شدن با آفتاب شدید روز بیشتر است و یخ سیاه قطعاً مشکل ساز خواهد بود.

در صورت برخورد با یخ سیاه چه باید کرد؟

به آرامی دریچه گاز را رها کنید، خط فرمان خود را حفظ کنید و سپس هیچ چیز. به طور جدی. وقتی یک وسیله نقلیه بالای یک تکه یخ قرار دارد، تقریباً چسبندگی آن صفر است، بنابراین ورودی‌ها تقریباً هیچ کاری انجام نمی‌دهند. همچنین نمی‌دانید که یخ سیاه چه زمانی شروع می‌شود یا به پایان می‌رسد، بنابراین اگر لاستیک‌هایتان در زاویه‌ای عجیب و غریب قرار بگیرند، تغییر فرمان یا ورودی‌های دریچه گاز می‌تواند اوضاع را بدتر کند. علاوه بر این، ترمزگیری می تواند وزن وسیله نقلیه شما را در جهت اشتباه تغییر دهد.

چگونه روی یخ سیاه ترمز می کنید؟

شما این کار را نمی کنید. انجامش نده اگر می دانید شرایط مشکوک است، سرعت خود را کاهش دهید تا احتمال تصادف کاهش یابد.

من یک بار در بزرگراهی در میشیگان بودم و حدود 50 تا 60 مایل در ساعت سرعت می گرفتم در حالی که در زمستان برف می بارید. در طول برخی از ورودی‌های فرمان سبک، احساس کردم ماشین کاملاً کشش را از دست داد تا جایی که احساس می‌کرد من یک دونات بادی روی یک تپه اسکی هستم. این حس چند ثانیه طول کشید تا اینکه ماشین دوباره جای خود را به دست آورد و مستقیم به رانندگی ادامه داد. اگر ترمز می زدم، می توانستم خط ماشین را قطع کنم، باعث ترمز دیگران شوم، و به طور بالقوه موقعیت خطرناکی برای من و/یا دیگران ایجاد کنم.

گفتن این یک چیز ساده است، اما انجام آن بسیار سخت تر است، به خصوص اگر در حالی که در حال چرخش هستید، در حال دور زدن از گوشه ای هستید یا به سمت علامت توقف حرکت می کنید، به یخ سیاه برخورد کنید. با این حال، توصیه ما ثابت است. بهتر است در یک گودال بلغزید تا اینکه داخل ماشین دیگری بچرخید.

سایر نکات رانندگی در زمستان

ممکن است ندانید چه زمانی قرار است به یخ سیاه برخورد کنید، اما به طور کلی می توانید تکنیک های رانندگی و آمادگی خود را در طول رانندگی زمستانی در میان برف، لجن، یخ، و گرملین های گرداب قطبی تغییر دهید. از این نکات برای محافظت از خود در برابر موقعیت های مخاطره آمیز استفاده کنید.

ببینید به کجا می‌روید: هنگام رانندگی در جاده‌های لغزنده، با تلفن یا دستگاه‌های سرگرمی خود دست و پنجه نرم نکنید. تنها چیزی که لازم است یک غافلگیری است تا شما را غافلگیر کند، و ماشین شما وقتی کشش ندارد نمی تواند به درستی کار کند.
آهسته تر : هر چه آهسته تر پیش بروید، شانس شما برای توقف بدون ضربه زدن بیشتر است.
خود را جا بیندازید : باز هم، احتیاط کلید تحمل زمستان بدون هیچ گونه صورت حساب تعمیر سپر است. فاصله معمولی خود را بین ماشین خود و ماشین جلویی افزایش دهید. علاوه بر این، سعی کنید روی ترمزها پا نزنید یا توقف ناگهانی انجام ندهید. اگر کسی پشت سر شما خیلی دقیق دنبال می کند، ممکن است به دلیل عدم کشش مستقیماً به سمت شما سر بخورد.
سعی کنید بیش از حد واکنش نشان ندهید : هنگام رانندگی روی سطوح با کشش کم، حرکات ناگهانی دشمن هستند. به آرامی ترمز و پدال گاز را فشار دهید و جهت فرمان را با دقت تغییر دهید.

نرجمه : جالب فا

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *