جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 24, 1400
  • 9:46 ق.ظ

سوالات درس سوم تفکر و سبک زندگی هفتم با جواب (بزرگ مردان کوچک)

سوالات درس سوم تفکر و سبک زندگی هفتم با جواب (بزرگ مردان کوچک)

جواب سوالات درس سوم تفکر و سبک زندگی هفتم (بزرگ مردان کوچک) شامل جواب گفت و گو کنید صفحه 15، فعالیت تکمیلی در کلاس و فعالیت در خانه صفحه 16 کتاب درسی تفکر و سبک زنگی پایه هفتم را در این نوشتار از جالب فا دنبال کنید.

درس بزرگ مردان کوچک کلاس هفتم

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در برخورد با موقعیت یا مسئله‌ای خاص، درباره‌ی خوب و بد آن، نقش و تأثیر افراد در وقوع آن موقعیت و موارد دیگر به قضاوت و داوری نشسته باشید. چه بسا ممکن است با دریافت اطلاعات بیشتر قضاوت خود را تغییر دهید یا کماکان بر نظر خود پافشاری کنید. آیا همه‌ی وقایع همان طور که ما مشاهده کرده ایم، اتفاق افتادهه است؟ چه نکاتی ممکن است به نتایج قضاوت های ما آسیب بزند؟ در این فعالیا شما با مشاهده‌ی فیلم ۲۳ نفر به علاوه یک نفر با موقعیتی برای تفکر در موضوعات هویت و قضاوت مواجه می‌شوید؛ انتظار می‌رود در پایان فعالیت به برخی نکات مهم در قضاوت و عوامل تأثیرگذار در شکل‌گیری هویت پی ببرید و آن را در زندگی به کار گیرید.

بزرگ مردان کوچک کلاس هفتم – درس سوم تفکر و سبک زندگی هفتم

</ جواب سوالات گفت و گو کنید درس سوم تفکر هفتم صفحه 15 />

پس از مشاهده ی بخش اول فیلم 23 نفر و آن یک نفر (برای دانلود و مشاهده این فیلم بر روی لینک آبی شده کلیک کنید) درباره ی سوال های زیر گفت و گو کنید.

  • نظر شما درباره داستان فیلم چیست؟

داستان درباره‌ی 23 نوجوان اسیر در چنگ عراقی هاست و یک مترجم ایرانی به نام ملاصالح قاری. شاید در ابتدای این فیلم برخی فکر کنند که مترجم ایرانی یک خیانتکار به کشورش ایران است اما در انتهای فیلم مشخص می شود که این یک قضاوت بیجاست و آن یک نفر (ملاصالح قاری) از رزمندگان پیش از انقلاب است و برای آن 23 نفر فداکاری کرده است. داستان فیلم باعث می شود که از قضاوت بیجا خودداری کنیم.

  • احساس شما درباره ی قهرمانان این داستان (23نفر و آن یک نفر) چیست؟ این افراد چه ویژگی هایی داشتند که توجه شما را جلب کرد؟

قهرمانان این داستان، افرادی با شهامت و با دل و جرئت بودند.

اصلی ترین ویژگی‌ای که در آن 23 نفر توجه من را جلب کرد، علاقه‌ی این نوجوان به دفاع از کشور و حضور در جبهه مانند رزمندگان بزرگسال بود. ویژگی آن یک نفر (ملاصالح قاری) هم فداکاری و وفاداری او به هموطنانش می باشد.

  • شخصیت آن 23 نوجوان و آن یک نفر را با هم مقایسه کنید. کدام یک از آنها به وظایف خود در قبال کشورشان درست عمل کرده اند؟

هر دو طرف به وظایف خودشان درست عمل کرده اند. 23 نوجوان اسیر در جای خود نقش خود را انجام دادند و آن یک نفر هم با وجود اینکه به عنوان مترجم در دستگاه عراقی ها مشغول به فعالیت بود اما به طور مخفیانه از اسرای ایرانی حمایت و پشتیبانی و به آنها کمک کرده است.

✅✅✅

</ جواب گفت و گو کنید درس سوم تفکر هفتم صفحه 16 />

پس از مشاهده ی بخش دوم فیلم ۲۳ نفر و آن یک نفر درباره ی سوال های زیر گف و گو کنید.

  • قضاوت‌های ما درباره‌ افراد، وقایع، امور و پدیده ها تحت تأثیر چه چیزهایی قرار می‌گیرد؟

قضاوت های ما تحت تاثیر اطلاعاتی است که دریافت می کنیم. این اطلاعات می تواند ناشی از اخبار، تبلیغات و برنامه های رسانه ها باشد، می تواند ناشی از مشاهدات خودمان باشد و همچنین می تواند تحت تاثیر شیوه ی استدلال، اعتقادات و برداشت های خودمان باشد.

  • برای اینکه بتوانیم قضاوت‌های منطقی و منصفانه تری داشته باشیم، چه باید بکنیم؟

برای داشتن قضاوت های منطقی و منصفانه در ابتدا بایستی قبل از هرگونه قضاوت در مورد آن سوژه یا فرد، اطلاعات کافی از آن کسب کنیم. همچنین بایستی هرگونه پیشفرض ذهنی خودمان را کنار بگذاریم. به طورکلی باید سعی کنیم از قضاوت دیگران خوددرای کنیم. به قول معروف: تا با کفش‌های کسی راه نرفته‌ای درباره‌اش قضاوت نکن!

شعری از محمد کوهیان در مورد قضاوت کردن:

خام و ناپخته قضاوت می‌کنیم!
تحقیق بر دار، گرفتار آمده
در سیخ شک
با آتش حکم ناحق
بی‌گنه را کبابش می‌کنیم!
با خبر نیست
بیچاره مظنون
از دادگاه پنهانی
که در محضر می‌کنیم!
غیبت و تهمت نقل مجلس ها شده
برادر را زنده زنده
نشخوار می کنیم!

زنگ تفریح:

هر موقع خسته شدید، روی لینک زیر کلیک کنید و چندتا عکس‌نوشته‌ی خنده‌دار دانش آموزی ببینید:

عکس نوشته های طنز دانش اموزی

👆👆👆

</ جواب سوالات فعالیت تکمیلی در کلاس درس سوم تفکر هفتم صفحه 16 />

فعالیت درس سوم تفکر هفتم
  • خیانت به میهن یعنی چه؟ چند نمونه ذکر کنید و بگویید این رفتارها چگونه به کشور آسیب می‌رساند.

یعنی شخصی فعالیت های خرابکارانه و بر ضد هموطنان و هم میهنان خودش انجام دهد. به عنوان مثال اگر شخصی با سوء استفاده از موقعیت و جایگاه و مسئولیت خودش در یک سازمان اقدام به دزدی و اختلاس از بیت المال کند چنین شخصی مرتکب خیانت به میهن شده است. برای مثال محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران که با اختلاس سه هزارمیلیاردی به مردم ایران خیانت کرد و به کانادا گریخت. از نمونه های دیگر خیانت از طریق اختلاس می توان به شهرام جزایری، اکبر طبری و… اشاره کرد.

  • چه عواملی باعث می‌شود که فردی به میهن خود خیانت کند؟

بی تعهدی و بی تفاوتی به میهن و مردم، بی اخلاقی، تربیت نادرست و وجود مشکلات مختلف در زندگی فرد خیانتکار، فساد و عدم مدیریت و نظارت صحیح در جامعه و…

✅✅✅

</ جواب فعالیت در خانه صفحه 16 درس سوم تفکر هفتم  />

آیا موردی سراغ دارید که پیش فرض های ذهنی یا محدودیت دانسته ها به قضاوتی نادرست منجر شده باشد؟ آن را بنویسید.

بله، به عنوان مثال برای همه‌ی ما پیش آمده است که از فردی خوشمان نمی‌آمده است و براثر محدودیت دانسته ها فکر می‌کردیم که انسان خوبی نیست اما پس از معاشرت و دوستی با او متوجه شده‌ایم که قضاوت اشتباهی داشته ایم و آن فرد بسیار خوب و دوست داشتنی است.

جواب سوالات درس بزرگ مردان کوچک تفکر هفتم در این صفحه تقدیم شما عزیزان شد که امیدوارم مورد رضایت شما واقع شده باشد و باز هم از جالب فا بازدید بفرمایید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *