جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • مهر 6, 1400
  • 5:28 ب.ظ
درمانهای سریع و خانگی برای آلرژی فصلی

درمانهای سریع و خانگی برای آلرژی فصلی

درمانهای سریع و خانگی برای آلرژی فصلی

چگونه الرژی فصلی را کم کنیم؟چگونه کمتر عطسه کنم؟درمان الرژیدرمان الرژی با مواد خانگی درمانهای طبیعی الرژی

موادی که باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شوند و واکنش آلرژیک ایجاد می‌کنند آلرژن نام دارند. این مواد معمولاً بی‌ضرر هستند و سیستم ایمنی بدن اقدامی علیه آنها انجام نمی‌دهد، اما اگر سیستم ایمنی به‌ اشتباه بیفتد و پادتن تولید کند، باعث ایجاد آلرژی در فرد می‌شود.اغلب مواد خارجی از طریق راه‌های تنفسی یا بلع وارد بدن می‌شوند. سلول‌های ایمنی بدن ما نیز در چنین نقاطی مستقر هستند تا راحت‌تر با عوامل مهاجم مقابله کنند. نکته جالب این است که علائم حساسیت در این قسمت‌ها بیشتر نمایان می‌شود.اگر شما حساسیت فصلی را تجربه کرده‌اید و با تغییر فصل دچار علائمی همچون آبریزش بینی عطسه و خارش می‌شوید بهتر است بدانید که با رعایت رژیم مناسب غذایی می‌توانید شدت علائم آلرژی را کاهش دهید. در ادامه مطلب چند درمان خانگی را بیان میکنیم:

۱.چای شیرین بیان:
چای شیرین بیان، با طعم شیرین خود گلو را تسکین میدهد و باعث کاهش التهاب در سیستم تنفسی شما می شود اگرچه ممکن است، آلرژی شما از بین نرود، مطمئنا احساس خوبی از نوشیدن آن خواهید داشت.

۲.چای سبز:
سطح بالای آنتی اکسیدان ها در چای سبز، آن را برای تقویت سیستم ایمنی بدن، موثر می کند و آزمایشات نشان می دهد ،که چای سبز برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک با محدود کردن انتشار هیستامین کار می کند روزانه یک فنجان، یا حتی بیشتر،چای سبز بنوشید، تا مزایای آن را تجربه کنید!

۳.سرکه سیب:
اضافه کردن فقط یک قاشق چای خوری سرکه سیب به یک لیوان آب، شگفتی ساز میشود. این راه حل قدیمی، مخاط سینوسی شما را کاهش می دهد و سیستم لنفاوی را پاک می کند.

۴.عسل طبیعی:
مصرف عسل طبیعی، شیرین ترین روش درمانی است. مصرف روزانه، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی، موجب تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر گرده های متنوع بهاری میشود.

۵.برگ سبزیجات :
کلم، اسفناج و بسیاری از سبزیجات دیگر، منابع غنی از ویتامین های ضروری، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و آنزیم هستند، که برای کاهش التهاب و حفظ سیستم تنفسی، مفید هستند.

۶.سیر:
سیر، با آنتی بیوتیک های طبیعی پر شده است، که می تواند بدن شما را از عفونت ها و آلرژی ها پاک کند. هر طور که مایلید از آن استفاده کنید، آن را در سس ماکارونی بریزید. بدن شما بزرگترین سود را از خوردن سیر خام میبرد و اگر حساسیت هایتان در حال بازگشت است، بهتر است چند تکه سیر مصرف کنید. اگر که علاقه ای به بوی سیر ندارید از یک مکمل استفاده کنید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *