جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 23, 1400
  • 4:34 ب.ظ

داستانی در مورد عشق به میهن بیابید و در کلاس تعریف کنید فارسی کلاس ششم

داستانی در مورد عشق به میهن بیابید و در کلاس تعریف کنید فارسی کلاس ششم

داستانی در مورد عشق به میهن بیابید و در کلاس تعریف کنید. داستان کوتاه در مورد عشق به میهن برای کارگاه درس پژوهی صفحه ۶۱ فارسی کلاس ششم ابتدایی (درس دریا قلی) در این نوشتار تقدیم شما خواهد شد. با جالب فا همراه باشید.

در ادامه چند نمونه داستان کوتاه درباره عشق به میهن مشاهده خواهید کرد که می توانید آن  را در کلاس درس فارسی ششم دبستان تعربف کنید.

ستارخان، سردارِ مقاومتِ آذربايجان و جنبش مشروطیت نوشته بود:

من هیچ وقت گریه نمی‌کنم، چون اگه اشک می‌ریختم آذربایجان شکست می‌خورد و اگر آذربایجان شکست بخورد، ایران زمین می‌خورد.

اما تو مشروطه دو بار، اون هم تو یه روز، اشک ريختم.

حدود ۹ ماه بود تحت فشار بودیم؛ بدون غذا، بدون لباس. از قرار گاه اومدم بیرون، چشمم به یک زن افتاد با یه بچه تو بغلش. دیدم که بچه از بغل مادرش اومد پایین و چهار دست پا رفت به طرف بوته‌ی علف… علف رو از ریشه در آورد و از شدت گرسنگی شروع کرد خاک ریشه‌ها رو خوردن… با خودم گفتم الان مادرِ اون بچه به من فحش میده و میگه لعنت به ستارخان که مارو به این روز انداخته.

اما مادر کودک اومد طرفش و بچش رو بغل کرد و گفت : عیبی نداره فرزندم… خاک میخوریم اما خاک نمی‌دهیم… اونجا بود که اشکم در اومد…

همچنین در مطلب دیگری داستان کوتاه از شهدای حماسه ساز دفاع مقدس تقدیم شما شد که می‌توانید با کلیک بر روی همین لینک بنفش، از آن مطلب نیز بازدید کنید.

💛 JalebFa.ir 💜

داستانی در مورد عشق به میهن بیابید کلاس ششم – امیرکبیر

ایران، سال های فراوانی را به یاد دارد که بیگانگان به سرمایه های ملی آن، دست‌اندازی و در سرنوشت ایرانیان دخالت می‌کردند. دوران قاجارها نیز با زورگویی‌های انگلستان و روسیه همراه بود. میرزا تقی خان امیرکبیر از مخالفان گسترش نفوذ تاراج‌گرانه‌ی بیگانگان در ایران بود. او حامی استقلال ملی بود و در برابر خواسته های نابجای بیگانگان، سرسختانه مقاومت می‌کرد. ازاین رو، می‌کوشید از دادن هرگونه امتیازی به این کشورها پرهیز شود.

ایجاد رابطه با کشورهایی همچون اتریش، ایالات متحده، فرانسه و آلمان، سیاست دیگری برای محدود کردن وابستگی به دو دولت انگلستان و روسیه بود. یکی از نمایندگان انگلیس میگوید: «سعی من و کوشش نماینده روسیه و تلاش مشترک ما، همگی باطل است. کسی نمی‌تواند میرزا تقی خان را از تصمیمش بازدارد»

میرزا تقی خان امیر کبیر مدت ۳ سال و دو ماه و بیست و هشت روز، صدر اعظم ناصرالدین شاه قاجار را برعهده داشت و در همین مدت توانست منشأ خدمات فراوانی برای کشور شود. اقدامات امیرکبیر مخالفت‌های فراوانی را از بیرون و حتی درون دربار به دنبال داشت اما امیرکبیر بی توجه به مخالفت‌ها به تغییرات زیر بنایی واساسی برای پیشبرد کشور پرداخت. ناظم الاسلام کرمانی معتقد است که «امیرکبیر یکی از کسانی بود که سبب شد مردم ایران در راه تمدن قدم گذارند.»

امیر کبیر، میرزا محمدتقی خان فراهانی که در مدت کوتاه صدارت 39 ماهه‌ی خود، چنان تحولات شگرفی را در نظام فرهنگی و سیاسی ایران ایجاد کرد که به جرات می‌توان گفت نظیر آن در تمام ادوار تاریخ ایران به چشم نمی‌خورد. اعتلای فرهنگ، بهبود اقتصاد و تطهیر عرصه سیاست کشور، اقدام در جهت احیای دین و بسط عدالت در سطح جامعه، مبارزاتش در جهت قطع نفوذ اجانب و استعمارگران، حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، ریشه‌کن نمودن فقر و بسیاری دیگر از اقداماتی که نتیجه آن تا امروز روز زندگی ایرانیان پابرجاست، نام او را نه تنها در ایران، که در تمام جهان پر آوازه و کم نظیر نموده است و بدون شک همه‌ی اینها ناشی از عشق امیرکبیر به میهن خودش بوده است.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *