جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 23, 1400
  • 8:32 ق.ظ

جواب کاربرگ 4 اجتماعی ششم

جواب کاربرگ 4 اجتماعی ششم

جواب کاربرگ شماره 4 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی تقدیم شما می‌شود. برای مشاهده‌ی پاسخ کاربرگه ی شماره ۴ تصمیم گیری مطالعات ششم دبستان با جالب فا همراه باشید.

کاربرگه شماره ۴ مطالعات اجتماعی ششم با جواب

درباره‌ی موقعیت‌های زیر تصمیم‌گیری کنید. فراموش نکنید هنگام تصمیم‌گیری، «سؤال‌های مهم» را درباره‌ی آن تصمیم از خودتان بپرسید. نتیجه، دلایل و مراحل تصمیم‌گیری خودتان را در کلاس بیان کنید.

✅ موقعیت ۱

مدرسه تعطیل شده است و شما می‌خواهید به خانه برگردید. در چند قدمی مدرسه می‌بینید که یک کیف کوچک روی زمین افتاده است. آن را بر می‌دارید و مشاهده می‌کنید مقداری پول در آن است امّا نام و نشانی صاحب کیف در آن نیست. چه تصمیمی می‌گیرید؟

جواب کاربرگه ی ۴ مطالعات ششم – موقعیت ۱

برداشتن این کیف، خلاف دستورات دینی و  قوانین است. همچنین بی‌توجهی به آن هم بر خلاف دستورات دینی است. پس آن را بر می‌دارم و به یکی از مغازه‌های مورد اعتماد محله می‌سپارم و با همدیگر روی یک کاغذ می‌نویسیم: «یک کیف دستی پیدا شده است، با گفتن مشخصات، آن را دریافت کنید.» و روی شیشه‌ی مغازه می‌زنیم تا اگر صاحب واقعی کیف از آنجا رد شد، با گفتن مشخصات کیفش، آن را تحویل بگیرد.

جالب فا

✅ موقعیت ۲

یکی از دوستان شما، کتابی را به امانت به شما تحویل داده است. دوست دیگری این کتاب را در دست شما می‌بیند و خواهش می‌کند تا به او بدهید که بخواند. او اصرار می‌کند که تا دو روز دیگر آن را می‌خواند و به شما پس می‌دهد. چه تصمیمی می‌گیرید؟

جواب کاربرگه 4 مطالعات ششم – موقعیت 2

 امانتداری یکی از ویژگی‌های پسندیده‌ی اخلاقی و دستورات دینی است. بنابراین به دوستم می‌گویم که این کتاب مال من نیست و من حق ندارم ندارم آن را بدون اجازه به تو بدهم. پس با عجولانه تصمیم نمی‌گیرم و پس از مطرح کردن موضوع با آن دوستی که کتاب را از او امانت گرفته‌ام، تصمیم‌گیری می‌کنم.

✅ موقعیت ۳

شما به یک سالن ورزشی رفته‌اید. فردی در آنجا لباس‌های ورزشی حراجی پهن کرده است و می‌فروشد. دوستان شما از او خرید می‌کنند. شما پول کافی همراه ندارید و به لباس جدید هم نیاز ندارید امّا دوستان به شما اصرار می‌کنند و حاضرند به شما پول قرض بدهند …

جواب کاربرگ ۴ مطالعات ششم – موقعیت ۳

ما باید قدرت نه گفتن داشته باشیم. چون من پول کافی همراه ندارم و نیازی هم به لباس ندارم بنابراین به حرف آنها گوش نمی‌دهم. زیرا اینکار برای خانواده دردسر ایجاد می‌کند. همچنین وقتی به لباس نیاز نداریم، خرید آن اسراف است و اسراف هم بر خلاف دستورات دینی است.

❤ JalebFa.ir ❤

✅ موقعیت ۴

مدرسه تعطیل شده است و شما و دوستانتان می‌خواهید به خانه بروید. دوستتان از شما خواهش می‌کند که باهم به یک فروشگاه لوازم ورزشی بروید تا وسیله‌ای بخرد و فروشگاه هم از آنجا خیلی دور است …

جواب کاربرگ ۴ اجتماعی ششم – موقعیت ۴

پدر و مادرم به من گفته‌اند که بعد از تعطیلیِ مدرسه، مستقیماً به خانه بروم پس این قانون خانه‌ی ماست و من هم به آن عمل کرده و از دوستم معذرت‌خواهی می‌کنم و همراه او نمی‌روم. ضمناً اگر بروم باعث نگرانی خانوده‌ام می‌شوم و برای آنها دردسر به وجود می‌آورم.

❤ JalebFa.ir ❤

جواب کاربرگ شماره 4 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی را مشاهده نمودید که امیدوارم برایتان مفید بوده باشد و از شما دعوت میکنم که به صفحات دیگر جالب فا نیز سر بزنید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *