جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 22, 1400
  • 4:56 ب.ظ

جواب کاربرگ 2 اجتماعی ششم

جواب کاربرگ 2 اجتماعی ششم

جواب کاربرگ شماره 2 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی تقدیم شما می‌شود. برای مشاهده‌ی پاسخ کاربرگه ی شماره ۲ نه گفتن مطالعات ششم دبستان با جالب فا همراه باشید.

کاربرگه ۲ مطالعات اجتماعی ششم با جواب

 1️⃣ تمرین «نه گفتن»: همفکری کنید و جمله‌ای مناسب بنویسید.

یکی از همکلاسی‌هایتان، شما را به جشن تولدش دعوت کرده است. پدر و مادرتان، هم کلاسی شما و خوانواده‌اش را نمی‌شناسند و به شما اجازه نمی‌دهند در این مهمانی شرکت کنید. همکلاسی شما دوباره تلفن می‌زند و به شما اصرار می‌کند که حتماً بیاید. شما چه می‌گویید؟ چگونه؟

با کمال احترام و لحن جدی به همکلاسی‌ام می‌گویم: پدر و مادرم راضی نیستند و از آنجایی که احترام به پدر و مادر خیلی مهم است پس نمی‌توانم بیایم. در پایان هم تولّد او را تبریک گفته و بابت نرفتن عذرخواهی می‌کنم.

جالب فا

جواب کاربرگ ۲ مطالعات ششم

یکی از دوستان شما، تشویقتان می‌کند که باهم در امتحان تقلّب کنید و شیوه‌ای را هم برای این کار به شما نشان می‌دهد. اما نظر شما این است که هر نمره‌ای بگیرید، بهتر از این است که این کار نادرست را انجام بدهید. شما چه می‌گویید؟ چگونه نظر خود را مطرح می‌کنید؟

با کمال احترام و لحن جدی می‌گویم: هر نمره‌ای بگیریم بهتر از تقلب‌کردن است. زیرا تقلّب کردن، نوعی دزدی و دروغ گفتن به خودمان و معلم است.

💛💚

جواب کاربرگه ۲ مطالعات ششم

حمید با عجله در حال رفتن به مدرسه است. پسری با موتور به او نزدیک می‌شود و می‌گوید: می‌خواهی تو را سریع  به مدرسه برسانم؟ سوار شو. حمید آن پسر را نمی‌شناسد؛ اگرچه چند بار او را در آن کوچه دیده است. به نظر شما حمید چه باید بگوید؟ چرا؟

حمید باید با قاطعیت به او بگوید: «نه». زیرا ممکن است آن موتورسوار به حمید آسیب بزند و حمید نباید اعتماد کند.

❤ JalebFa.ir ❤

جواب کاربرگ ۲ مطالعات ششم

نرگس و نسترن در حال  برگشتن از مدرسه هستند. خانمی به آنها نزدیک می‌شود و می‌گوید: در کوچه‌ی مجاور، در خانه‌ای نمایشگاه لباس‌های قشنگ و ارزان‌قیمت بر پا شده است. او به نرگس و نسترن اصرار می‌کند که به همراهش بروند و اگر لباس‌ها را پسندیدند، بعداً با خوانواده‌هایشان به خرید بیایند. به نظر شما نرگس و نسترن چه پاسخی باید بدهند؟ چرا؟

نرگس و نسترن باید قاطعانه «نه» بگویند و بگویند که همراه مادرشان می‌آیند. چون هیچوقت نباید به کسی که نمی‌شناسیم اعتماد کنیم.

همچنین در عکس زیر هم بخش اول جواب کاربرگه شماره 2 مطالعات اجتماعی ششم دبستان را مشاهده کرده و می‌توانید آن را ذخیره کنید.

جواب کاربرگ 2 اجتماعی ششم

جواب کاربرگه 2 مطالعات ششم

✅ در یک بند به طور مختصر بنویسید.

2️⃣ شما به عنوان یک دوست خوب چه کارهایی برای دوستانتان انجام می‌دهید و چگونه رفتار می‌کنید؟

به آنها احترام می‌گذارم، هرگز به آنها دروغ نمی‌گویم و با آنها صادقانه رفتار می‌کنم. اگر خطایی از آنها سر زد با اخلاق خوش به آنها گوشزد میکنم و تا جایی که بتوانم به دوستانم کمک می‌کنم و سعی می‌کنم مشکلاتشان را حل کنم. 

❤ JalebFa.ir ❤

3️⃣ این عبارت‌ها را به دلخواه کامل کنید:

  • دوست من کسی است که من را دوست داشته باشد و در سختی‌ها و مشکلات من را تنها نگذارد. وقتی مرتکب اشتباهی می‌شوم به من گوشزد کند و با من مهربان و خوش اخلاق باشد.
  • من به دوستانم احترام می‌گذارم، زیرا به آنها علاقه دارم و دوست دارم که آنها نیز به من احترام بگذارند و مرا دوست داشته باشند.
  • هر گاه از دوستم خطایی مشاهده کنم پنهانی و در خلوت به او گوشزد می‌کنم و اگر این خطا را در حق من مرتکب شده باشد او را می‌بخشم.
جواب کاربرگه شماره ۲ مطالعات اجتماعی ششم

جواب کاربرگ شماره 2 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی را خواندید که امیدوارم برایتان مفید بوده باشد و به صفحات دیگر جالب فا نیز سر بزنید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *