جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 22, 1400
  • 4:57 ب.ظ

جواب کاربرگ 1 اجتماعی ششم

جواب کاربرگ 1 اجتماعی ششم

جواب کاربرگ شماره 1 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی تقدیم شما می‌شود. برای مشاهده‌ی پاسخ کاربرگه ی شماره ۱ دوستی مطالعات ششم دبستان با جالب فا همراه باشید.

کاربرگه ۱ مطالعات اجتماعی ششم با جواب

بحث گروهی – موقعیت های زیر را بخوانید و درباره ی کارهای افراد گفت و گو کنید. کار کدامیک از آنها درست یا نادرست است؟ بهتر است هر یک از آنها در این موقعیت چگونه رفتار کنند؟

✅ موقعیت 1

حسن و پوریا در همسایگی هم زندگی می‌کنند و با هم دوست و همکلاس هستند. آنها فردا امتحان ریاضی دارند. پوریا نتوانسته است بعضی مطالب را خوب یاد بگیرد و از حسن خواهش می‌کند که به خانه‌ی آنها بیاید و به او ریاضی یاد بدهد. از طرفی حسن می‌خواهد بهترین نمره‌ی کلاس را بگیرد و نفر اول باشد و نمی‌داند چه تصمیمی بگیرد.

جواب کاربرگه ۱ مطالعات ششم – موقعیت ۱

کار پوریا درست است که  از حسن در خواست کمک کرده است. حسن هم می‌تواند به پوریا ریاضی یاد بدهد و هم خودش می‌تواند با تلاش، بهترین نمره‌ی کلاس را بگیرد و این دو هیچ منافاتی با هم ندارد.

جالب فا

✅ موقعیت ۲

سارا و نرگس دوستان صمیمی هستند. آنها هر روز باهم به مسابقه می‌روند. با هم درس می‌خوانند و گاهی در روز‌های تعطیل نیز به خانه یکدیگر می‌روند. خانواده‌ی نرگس خانه‌ی جدیدی در یک محلّه‌ی دیگر شهر خریده‌اند و قرار است به آنجا اسباب‌کشی کنند. نرگس هم باید در یک مدرسه‌ی دیگر ثبت‌نام کند. سارا خیلی گریه می‌کند و نمی‌تواند درس‌هایش را خوب بخواند.

جواب کاربرگه 1 مطالعات ششم – موقعیت 2

کار سارا درست نیست. سارا و نرگس می‌توانند هفته‌ای یکی دوبار با اجازه‌ی والدین به خانه‌ی همدیگر بروند تا با هم درس بخوانند و همدیگر را ببینند. همچنین سارا باید بداند دوستی تا جایی خوب است که به زندگی و روحیه‌ی ما لطمه نزند. سارا نباید در دوستی افراط کند و باید تلاش کند این اخلاقش را اصلاح کند.

✅ موقعیت ۳

مریم و لیلا باهم دوست هستند مریم متوجه می‌شود که لیلا گاهی پشت سر یکی از همکلاسی‌هایشان بدگویی می‌کند. مریم با مهربانی به لیلا می‌گوید: همان‌طور که ما دوست نداریم کسی پشت سر ما حرف بزند، پس ماهم نباید عیب دیگران را بازگو کنیم؛ امّا لیلا اخم‌هایش را در هم می‌کشد و ناراحت می‌شود و …

جواب کاربرگ ۱ مطالعات ششم – موقعیت ۳

کار لیلا اشتباه است و ناراحتی‌اش بیجاست. او باید بداند که دوستِ خوب کسی است که عیب‌های دوستش را به او گوشزد کند و مریم کار درستی انجام داده است و نشانه‌ی علاقه‌ی او به لیلا می‌باشد.

جواب کاربرگ شماره 1 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی را خواندید که امیدوارم برایتان مفید بوده باشد و به صفحات دیگر جالب فا نیز سر بزنید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *