جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 27, 1400
  • 9:38 ق.ظ

جواب کاربرگه 19 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

جواب کاربرگه 19 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی / گام به گام پایه ششم

سوال

از کتاب‌های تاریخ سال‌های گذشته یا کتاب‌ها و مجلات دیگر، چند تصویر از پوشاک مردم ایران مربوط به دوره‌های تاریخی انتخاب کنید و در این صفحه بچسبانید. چه ویژگی هایی در لباس‌های هر دوره مشاهده میکنید؟ زیر هر تصویر توضیح کوتاهی بنویسید.

پاسخ

1️⃣ دوران مادها: لباس‌های دوران مادها، بلند و چین‌دار بوده و آستین‌های گشادی داشتند. لباس های مادی، خصوصاً سربازان جنگی، شبیه فلس‌های ماهی بوده است و از تکه پارچه‌های به هم دوخته شده آماده شده است.

2️⃣ دوران اشکانیان: پیراهن بلند و چین‌دار و با آستین بلند که بر روی این لباس، پیراهن دیگری پوشیده می‌شد که بلندی کم‌تر و یقه‌ی باز داشت. سربند‌ و کلاه‌های بلندی نیز می‌پوشیدند که تور یا چادری از بالای آن آویخته می‌شد.

3️⃣ دوران ساسانیان: پیراهن‌های گشاد با آستین‌های بلند که معمولاً در انتهای پیراهن، پارچه‌ای پرچین داشته است. همچنین بر روی پیراهن، پوششی استفاده می‌کردند که از روی شانه‌ی چپ رد شده یا گره می‌خورد.

4️⃣ دوران قاجار: بر خلاف امروز ملاه یک پوشش همگانی و مهم بود. زنان مانند مردان شلوار گشاد و بلندی به پا می کردند و روی آن دامن گشاد و نسبتاً بلندی می‌پوشیدند که طول آن تا وسط ساق پا می‌رسید و مقداری از شلوار و لبه‌ی آن پیدا بود. شلوار زنان گشاد و پارچه‌های راه راه بود‌.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *