جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 21, 1400
  • 8:40 ق.ظ

جواب فعالیت های درس هشتم مطالعات هشتم

جواب فعالیت های درس هشتم مطالعات هشتم

جواب فعالیت های درس هشتم ۸ مطالعات اجتماعی هشتم (درس رسانه ها در زندگی ما) شامل پاسخ کاربرگه شماره ۴ و جواب فعالیت صفحه ی ۴۳ و ۴۵ مطالعات هشتم و همچنین جواب به کار ببندیم درس ۸ صفحه ۴۶ مطالعات هشتم در این نوشتار از جالب فا تقدیم شما خواهد شد.

پاسخ فعالیت های درس ۸ مطالعات هشتم

جواب فعالیت صفحه ۴۳ مطالعات هشتم

جواب فعالیت صفحه 43 مطالعات اجتماعی هشتم را در این بخش مشاهده می‌کنید.

1️⃣ شما یا اعضای خانواده‌تان تاکنون از کدام یک از فناوری های ارتباطی که در دو صفحه قبل آمده استفاده کرده اید؟ فهرست کنید.

  1. ارسال و دریافت پست الکترونیکی (ایمیل)
  2. فعالیت های علمی از طریق جستجو در اینترنت
  3. استفاده از آموزش های مجازی و سامانه شاد
  4. بهره‌گیری از خدمات دولت الکترونیکی مثل خرید شارژ از سامانه 7030 و…
  5. انجام عملیات بانکی از خودپرداز و همراه بانک

2️⃣ آیا می دانید پلیس فتا چیست؟ در این باره تحقیق کنید و برخی خدمات این مرکز را در کلاس مطرح کنید. (برای این کار می توانید به سایت پلیس فتا مراجعه کنید.)

 فتا مخفف فضای تولید و تبادل اطلاعات می باشد و وظیفه‌ی پلیس فتا ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی در جامعه‌ اطلاعاتی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی، مراقبت و پایش از فضای تولید و تبادل اطلاعات برای پیشگیری از تبدیل شدن این فضا به بستری برای انجام هماهنگی‌ها و عملیات‌ برای انجام و تحقق فعالیت‌های غیرقانونی و ممانعت از تعرض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه از جمله‌ وظایف و مأموریت‌های پلیس فتا می‌باشد.

پاسخ کاربرگه شماره ۴ مطالعات هشتم

3️⃣ کاربرگه ی شماره 4 پیش بینی آینده را در منزل کامل کنید. شما چند هفته وقت دارید درباره موضوع فعالیت فکر کنید.

فرض کنید زمان، چهل سال جلوتر رفته و تحولات در فناوری های ارتباطات و اطلاعات ادامه یافته و محصولات جدیدی ابداع و اختراع شده است. تصور خود را درباره فضای چهل سال بعد، اختراع یک محصول جدید و نقش آن در زندگی انسانها به صورت یک متن کوتاه در این قسمت بنویسید و یا یک نقاشی خیالی درباره ی آن بکشید.

متنی بر اساس پیش بینی مجله آمریکایی وایرد:

درمان قطعی سرطان کشف شده و واکسنی برای مقابله با بیماری ایدز ساخته شده است. ماشین‌های مجهز به هوش مصنوعی اختراع شده است ولی نزدیک است که این ماشین های هوشمند کنترل و سلطه ی ما را در دست بگیرند! این ماشین‌ها به حدی طبیعی به نظر می‌رسند که امکان تشخیص آنها از انسان‌ها بسیار مشکل است.

نقاشی برای جواب کاربرگ شماره ۴ مطالعات هشتم

جواب کاربرگ شماره ۴ مطالعات هشتم

جالب فا ❤ JalebFa.ir ❤

جواب فعالیت صفحه ۴۵ مطالعات هشتم

4️⃣ شما در محل زندگی تان به کدام رسانه های جمعی، دسترسی دارید؟ فکر می‌کنید تاکنون کدام یک از رسانه های جمعی بیشتر روی افکار و رفتار و سبک زندگی شما اثر گذاشته اند؟ چه تأثیری؟

شبکه های تلویزیونیِ صدا و سیمای ایران و تلویزیون های اینرتنتی مثل نماوا و فیلیمو. 

شبکه های تلویزیونی بیشترین تاثیر را گذاشته اند زیرا بیشترین استفاده‌ی ما از اینهاست. من از برنامه های آموزنده و علمی تلویزیون اسنفاده می‌کنم که باعث افزایش آگاهی و علم من شده است.

5️⃣ تحقیق کنید: با راهنمایی معلم، پرسش نامه ای طراحی کنید و از حداقل بیست نفر از افراد در گروه های سنی مختلف، سؤال (4) را بپرسید و در هر ستون پاسخ‌ها را بنویسید، سپس نتایج را جمع بندی و به کلاس گزارش کنید.

به عهده ی خودتان

جواب به کار ببندیم مطالعات هشتم درس 8 صفحه 46

یکی از فعالیت های زیر را انتخاب کنید و به دلخواه انجام دهید.

  1. یک برنامه تلویزیونی (ترجیحاً سریال یا فیلم) را به طور گروهی نقد کنید و نکات مثبت و منفی آن را روی یک کاغذ بنویسید و در کلاس بخوانید. (برای مشاهده‌ی فیلم 23 به علاوه 1 نفر مربوط به درس تفکر هفتم بر روی لینک قرمز کلیک کنید و برای تماشای نقد و توضیحات آن اینجا کلیک کنید: جواب درس سوم تفکر هفتم)
  2. یک یا چند پیام بازرگانی را نقد و درباره آن اظهار نظر کنید.
  3. با راهنمایی معلم از موزه ارتباطات یا یکی از مراکز مخابرات، پست و ارتباطات در محل زندگیتان بازدید و به طور گروهی گزارشی تهیه کنید.
  4. به پایگاه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بروید و دستورالعمل حفاظت کودکان و دستورالعمل حفاظت نوجوانان در محیط رسانه های رقمی (دیجیتال) را دریافت و در کلاس نصب کنید.

جالب فا

امبدوارم از جواب فعالیت های درس هشتم ۸ مطالعات اجتماعی هشتم  به خوبی استفاده کرده باشید و باز هم به جالب فا سر بزنید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *