- admin
- 22 آذر 1400
- 9:29 ب.ظ
جواب سوالات درس دوم فارسی هفتم (خود ارزیابی، نوشتن و درک و دریافت)
جواب سوالات درس دوم فارسی هفتم (خود ارزیابی، نوشتن و درک و دریافت)
جواب سوالات خودارزیابی صفحه ۲۱ و کارگروهی و نوشتن صفحه ی ۲۲ درس دوم فارسی پایه هفتم و همچنین درک و دریافت صفحه ۲۹ فارسی هفتم درس ۲ را در ادامه مشاهده خواهید کرد.
خود ارزیابی درس دوم فارسی پایه هفتم با جواب
جواب خودارزیابی فارسی هفتم درس ۲
1️⃣ در کلاس طبیعت چه زیبایی هایی را می توان درک کرد ؟
در کلاس شگفت آفرینش و زیبایی طبیعت، میتوان عظمت وجلال و جاذبهی خالق را درک کرد.
جواب خودارزیابی صفحه ۲۱ فارسی هفتم
2️⃣ اىن ابیات از بوستان سعدی با کدام بخش از درس ارتباط دارد؟
برآرد تهی دستهای نیاز ز رحمت نگردد تهی دست باز
همه طاعت آرند و مسکین نیاز بیا تا به درگاه مسکین نواز
چو شاخ برهنه برآریم دست که بیرنگ از این بیش، نتوان نشست
سال دیگر که به روستا برگشتم، بر روی سبزهها و کشتههای سیراب، درختان سرسبز باغ و صحرا را دیدم که شاخهی دستهای خویش را به آسمان برافراشته بودند و دعا میکردند و کودکان پرنشاطِ گل بوتهها و نوجوانان امیدوار ذرّتها در گوش نسیم، آمین میگفتند و من با غرور و مهربانی و خشنودی، باغ و صحرا را تماشا میکردم و در درختها و بوتهها مینگریستم.
جواب خودارزیابی صفحه 21 فارسی هفتم
3️⃣ نمونه های دیگری از زیبایی های آفرینش را بیان کنید.
ستارهها، کویرها، پروانه ها و پرندگان و…
❤ JalebFa.ir ❤
کار گروهی صفحه ی 22 فارسی هفتم
1️⃣ گفت و گوی جویبار و درخت تشنه را به صورت نمایشی اجرا کنید.
این فعالیت بایستی در کلاس انجام شود.
جواب کار گروهی درس دوم فارسی هفتم صفحه ۲۲
2️⃣ درباره ی لحن و شیوه ی بیان انواع جمله گفت و گو کنید.
برای خواندن جملهها بایستی به نوع جمله توجه کرد و لحنی متناسب با همان انتخاب کرد، مثلاً وقتی میخواهیم یک جملهی پرسشی را بیان کنیم باید لحن بیان ما پرسشی باشد و با زمانی که قصد داریم یک جملهی خبری بگوییم متفاوت باشد و…
نوشتن درس دوم فارسی هفتم با جواب
جواب نوشتن درس دوم فارسی هفتم صفحه ۲۲
1️⃣ کلمه ها و ترکیب های مهم املایی درس را بنویسید.
- غرق = فرو رفتن
- چشمهی معرفت = مبدأ آگاهی
- نوجوانان امیدوار ذرتها = بلالهای ریز کوچک
- کلاس شگفت آفرینش = آفریدههای خدا
- روح مذاب = هستیبخش جاری
- رگهای خشکیدهی جویهای مزرعه = ریشههای خشکیده درختان
- کودکان پرنشاطِ گل بوتهها = غنچههای پر طراوت گلها
هم خانواده های درس دوم فارسی هفتم
2️⃣ برای هر کلمه یک هم خانواده بنویسید.
هم خانواده اعجاز غرق نقطه معصوم
اعجاز ← معجزه، عاجز، عجز
غرق ← اغراق، غریق
نقطه ← نقاط، مَنقوط
معصوم ← عاصم، عصمت، معصومه
جواب نوشتن صفحه ی 22 فارسی هفتم
3️⃣ در متن زیر چند غلط املایی وجود دارد؛ آنها را پیدا کنید و شکل صحیح آنها را بنویسید.
کودکان پر نشاط گل بوتهها و نوجوانان امیدوار زرّتها در گوش نسیم عامین میگفتند و من با قرور و مهربانی و خشنودی، باغ و سحرا را تماشا میکردم.
در این متن چهار غلط املایی وجود داشت که شکل صحیح آنها را می بینید:
- زرّتها: ذرّتها
- عامین: آمین
- قرور: غرور
- سحرا: صحرا
در بخش بعدی جواب درک و دریافت صفحه ی 29 فارسی هفتم را مشاهده خواهید کرد.
جواب درک و دریافت صفحه 29 فارسی هفتم
در این بخش جواب درک و دریافت فارسی هفتم روان خوانی کژال را مشاهده خواهید کرد.
جواب درک و دریافت های فارسی هفتم درس دوم
1️⃣ به نظر شما کدام یک از شخصیتهای داستان اهمیت بیشتری دارد، چرا؟
به نظر من آزاد مهمترین شخصیت داستان بود چون به کژال کمک کرد و دخترِ نوزادش روناک را از دست گرگ نجات داد و خودش زخمی شد.
2️⃣ اگر شما به جای نویسنده بودید، داستان را چگونه تمام میکردید؟
پایان داستان خوش بود و هم روناک از دست گرگ نجات پیدا کرد و به آغوش مادرش کژال بازگشت و هم آزاد که برای کمک به این نوزاد با گرگ درگیر شده بود زنده ماند، بنابراین اگر من هم نویسنده بودم داستان را به همین شکل به پایان میرساندم.
جواب پیشنهادی یکی از کاربران در قسمت دیدگاهها:
من اگر به جای نویسنده بودم در برگه خود می نوشتم: آزاد موقعی که با گرگ درگیر شد گرگ پنجهای بر سینهی او کشید. و کژال از آنجا رفت… اما آنقدر گرگ با پنجههای تیزش به آزاد ضربه زد که آزاد از بین رفت و کژال نجات پیدا کرد.
جواب سوال های درس دوم فارسی هفتم (شامل خودارزیابی صفحه ۲۱، کارگروهی و نوشتن صفحه ۲۲ و درک و دریافت صفحه ۲۹ فارسی پایه هفتم) را مشاهده کردید و امیدوارم که مورد رضایت شما واقع شده باشد. باز هم به جالب فا سر بزنید.