جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 22, 1400
  • 11:19 ق.ظ

تحقیق درباره ی ابوعلی بلعمی برای کلاس ششم کوتاه

تحقیق درباره ی ابوعلی بلعمی برای کلاس ششم کوتاه

در صفحه ی 24 و در بخش کارگاه درس پژوهی درس دوم فارسی پایه ششم از دانش آموزان خواسته  شده است که: یکی از نویسندگان زیر را به دلخواه انتخاب و گزارش کوتاهی درباره ی آن به کلاس ارائه کنید. ابوعلی بلعمی یکی از این نویسندگان است که در این مطلب گزارشی کوتاه در مورد او می‌خوانید.

  • ابوعلی بلعمی
  • سعدی
  • ابوالقاسم حالت

حال در این نوشتار یک تحقیق و گزارش کوتاهی درباره ی ابوعلی بلعمی برای کلاس ششم تقدیم شما خواهد شد.

تحقیق درباره ی ابوعلی بلعمی برای کلاس ششم کوتاه

محمد بن محمد بن عبیدالله التمیمی البلعمی معروف به ابوعلی بلعمی در بخارا متولد شده است و در ارتباط با دوران كودكی و ایام ابتدایی زندگی­ اش اطلاعات چندانی در دست نیست. علت شهرت او به بلعمى به خاطر انتساب او و نیاكان وى به بلعمان از قراء مرو بود.

ابوعلی بلعمی مورخ و ادیب ایرانی است که وزارت عبدالملک بن نوح و منصور بن نوح از پادشاهان سامانی را بر عهده داشته است و به دستور منصور بن نوح، تاریخ طبرى را از عربى به فارسى ترجمه كرده است. بلعمى در این ترجمه بسیارى از موارد تاریخ طبرى را تلخیص كرده و در موارد بسیاری از منابع دیگری استفاده كرد به گونه ای که كتاب او حكم تألیف جدیدى را پیدا كرده است.

تاریخ مرگ ابوعلی بلعمی چندان روشن نیست. همچنین ممکن است بلعمی اشعاری نیز سروده باشد که ‌مانند بسیاری از آثار کهن فارسی، متأسفانه اثری از آن به جای نمانده ‌است.

همچنین برای مشاهده گزارش درباره ابوالقاسم حالت برای کلاس ششم بر روی این لینک کلیک کنید. و برای مشاهده ی جواب سوالات درس دوم فارسی ششم ابتدایی اینجا کلیک کنید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *