جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • اسفند 7, 1401
  • 1:25 ب.ظ

انتخاب 5 ارز برتر بازار برای سرمایه گذاری

C:\Users\intel\Downloads\4_6039448514734329627\انتخاب5 ارز برتر بازار برای سرمایه گذاری\investment.jpg

مقدمه

شما که در حال مطالعه این مقاله هستید احتمالا نام رمز ارزها و یا ارزهای دیجیتال را بسیار شنیده‌اید و حال قصد سرمایه گذاری در آنها را دارید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به سراغ معرفی 5 ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری برویم و آنها را به شما معرفی کنیم. اما قبل از شروع اصل مطلب در نظر داریم تا یک نگاه کلی به ارزهای دیجیتال داشته باشیم.

کریپتوکارنسی یک پول دیجیتال می‌باشد که برخلاف پول فیات توسط یک سیستم مرکزی مانند دولت و یا بانک مدیریت نمی‌شود. تمامی ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاکچین می‌باشند و به واسطه این سیستم فعالیت می‌کنند. پس از عرضه بیت کوین بلاکچین بیشتر بر سرزبان‌ها افتاد و کاربران بیشتری با این سیستم آشنا شدند.

ارزهای دیجیتال کاربردهای بسیاری دارد. برخی از کاربردهای کریپتو کارنسی عبارت‌اند از: خرید و فروش و کسب درآمد، پرداخت، سرمایه گذاری و…. تمام کاربردهای رمز ارزها به عنوان مزایا آنها به حساب می‌آیند اما اگر از مزایا فاکتور بگیریم، کریپتو کارنسی معایب مختلفی نیز دارد. برای مثال یکی از معایب ارزهای دیجیتال نوسانات بسیار آنها است.

بازار کریپتو کارنسی یک مارکت 24 ساعته است و به هیچ عنوان تعطیل نمی‌شود. به همین دلیل، نوسانات این بازار می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز اتفاق بی افتد. با توجه به نوسان‌ها و موارد مربوط، باعث می‌شود تا سرمایه برخی از افراد در خطر باشد. بنابراین اگر به دنبال سرمایه گذاری در بازار کریپتو کارنسی هستید، باید مراقب دارایی خود باشید و بازار را در شرایط مختلف بررسی کنید. در ادامه قبل از معرفی رمز ارزهای برتر، به شما خواهیم گفت که به چیزهایی در هنگام سرمایه گذاری باید دقت کنید.

نکات مهم در هنگام سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال تنها نباید به اینکه کدام یک از رمز ارزها پتانسیل رشد دارند اکتفا کنید، بلکه باید به سراغ دلایل دیگری نیز بروید. در ادامه این بخش قصد داریم تا برخی از موارد مهمی که در هنگام سرمایه گذاری باید به آن توجه کنید، اشاره کنیم.

  1. رمز ارزهای مورد نظرتان باید جز تکنیکال از لحاظ فاندامنتال نیز بررسی شوند

همیشه افرادی که قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارند ابتدا به سراغ تحلیل تکنیکال می‌روند و رفتار خریداران و فروشندگان را در بلند مدت تحلیل و بررسی می‌کنند. برخی‌ها پس از بررسی تکنیکالی، به سراغ فاندامنتال نیز می‌روند تا بیشتر با پروژه رمز ارز فوق آشنا شوند اما برخی‌های دیگر خیر!

با توجه به موضوع فوق، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما پس از بررسی تکنیکالی به سراغ فاندامنتال نیز بروید و پروژه فوق را از لحاظ فاندامنتال بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بیشتر با پروژه رمز ارز مورد نظرتان آشنا شوید و بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

  1. مدت زمانی که ارز مورد نظر منتشر شده است بسیار مهم می‌باشد

در سال‌های مختلف تا به این لحظه، رمز ارزهای مختلفی منتشر شده‌اند. هر یک از رمز ارزهای پس از انتشار با توجه به حواشی و یا اتفاقاتی که برای آنها رخ می‌دهند معروف می‌شوند. با توجه به حواشی‌ها ممکن است نام آنها را زیاد شنیده باشید و در نهایت برای سرمایه گذاری در آنها تصمیم بگیرید. حال اگر رمز ارزی که انتخاب می‌کنید از زمان انتشار آن مدت زمانی اندکی گذشته باشد و یا به نوعی نوظهور باشد، ریسک سرمایه گذاری شما افزایش پیدا می‌کند. همیشه سعی کنید به سراغ رمز ارز هایی بروید که سابقه آنها بیشتر است.

  1. باید مقبولیت رمز ارز مورد نظر را بررسی کنید

با توجه به این موضوع شاید برایتان این سوال پیش بیاید که منظور از مقبولیت چیست؟ منظور از مقبولیت در این بخش این است که ببینید چه افرادی رمز ارز موردنظرتان را قبول دارند و یا اینکه چه دیدی نسبت به آنها دارند؟ این دیدگاه را می‌توانید از نظر عموم مردم، سرمایه گذاران کلان و خرد و همچنین دولت‌ها ببینید. زمانی که یک ارز مقبولیت بالایی داشته باشد، هم در امر خرید و فروش و هم در رشد قیمتی آن ارز بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

  1. نقدینگی یک ارز در هنگام فروش (پس از سرمایه گذاری) بسیار مهم است

در صورتی که بر روی یک ارز سرمایه گذاری کنید، پس از رشد قیمت باید سیو سود کنید و در اصل آن را بفروشید. با توجه به این موضوع آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر رمز ارز مورد نظر شما نقدینگی کمی داشته باشد، چگونه می‌توانید آن را بفروشید؟

بنابراین همیشه سعی کنید رمز ارز هایی را انتخاب کنید که نقدینگی بسیار بالایی دارند و شما در هر ساعت از شبانه روز بتوانید رمز ارزهای مورد نظرتان را بفروشید. در غیر این صورت، اگر به سراغ رمز ارز هایی که نقدینگی بسیار پایینی دارند بروید، ممکن است در هنگام فروش با مشکل رو به رو شوید.

معرفی 5 رمز ارز برتر بازار برای سرمایه گذاری

تا به این لحظه بیش از 22 هزار توکن و کوین در بازار رمز ارزها منتشر شده است. همانطور که مستحضر هستید، در ادامه تنها قرار است 5 توکن و کوین برای سرمایه گذاری به شما معرفی شود. بنابراین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید جز رمز ارزهای فوق، پس از بررسی، بر روی توکن های دیگر نیز سرمایه گذاری کنید.

ارز دیجیتال معروف و محبوب بیت کوین BTC

همانطور که اشاره شد، بیت کوین یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین رمز ارزهای بازار کریپتو کارنسی می‌باشد. با توجه به اینکه بیت کوین به عنوان پادشاه رمز ارزها شناخته می‌شود و نسبت به تمام ارزهای دیجیتال کاربردهای بیشتری دارد، معمولا در سبد سرمایه گذاری هر فردی از بیت کوین چند واحد وجود دارد.

اگر قصد سرمایه گذاری در بیت کوین دارید، نیازی نیست تا درباره پروژه و… آن تحقیق کنید چراکه بیت کوین شناخته شده است. در صورت تمابل به سرمایه گذاری در بیت کوین بهتر است از لحاظ تکنیکال آن را بررسی کنید و نقاط ورود امن را استخراج نمایید. در صورتی که بتوانید در محدوده‌های مناسبی ورود خود را انجام دهید، می‌توانید سود بسیار زیادی کسب کنید.

با توجه آخرین اطلاعات موجود در نمودار بیت کوین، پس از ریزش‌های پی در پی در آواخر سال 2021 بیت کوین با کف 15400 برخورد و سپس به سمت اهداف بالاتر هدایت شد. پس از تاچ این محدوده تا به همین لحظه بیت کوین تقریبا 60 درصد صعود کرده است.

حال فرض کنید که اگر شما در محدوده 15400 الی 16000 دلار خرید انجام داده بودید، تا به این لحظه چه مقدار به سرمایه شما افزوده می‌شد؟ بنابراین، در هنگام سرمایه گذاری بیت کوین، همیشه به دنبال نقاط ورود بهینه باشید نه بررسی پروژه!

ارز دیجیتال محبوب اتریوم ETH

اتریوم یکی از شبکه‌های پرطرفدار بلاکچینی می‌باشد چراکه به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا رمز ارزهای خود را در این شبکه لیست کنند و همچنین قراردادهای هوشمند ایجاد کنند. اتریوم از نظر ارزش بسیار از بیت کوین عقب‌تر است؛ اما همچنان از سایر رقبای خودکه از امکاناتی همانند قرارداد هوشمند و… پشتیبانی می‌کنند، بسیار جلوتر می‌باشد.

چندی پیش (تقریبا در سپتامبر 2022) آپدیت مرج اتریوم اتفاق افتاد. پس از این آپدیت مکانیسم این شبکه از POW به POS تغییر پیدا کرد. اگرچه در این آپدیت ماینر های اتریوم حذف شدند اما با توجه به امکانات این شبکه، از طرفداران آن کاسته نشد.

پس از حذف استخراج در شبکه اتریوم، اعتبارسنج‌ها به میدان آمدند و شروع به تایید تراکنش‌ها کردند. در آپدیت‌های بعدی اتریوم قرار است مجدد این شبکه تغییراتی کند که می‌توان با توجه به این تغییرات به آینده اتریوم امیدوار بود. البته نباید فراموش کنیم که اگر آپدیت‌ها و تغییرات اتریوم موفقیت آمیز نباشد، ممکن است قیمت اتریوم با ریزش شدیدی رو به رو شود.

یکی از سوالاتی که معمولا کاربران از مجموعه زوم ارز می‌پرسند این است که شباهت‌ها و تفاوت‌های دو ارز اتریوم و بیت کوین چه چیزهایی است؟ از شباهت‌های بیت کوین و اتریوم می‌توان به بلاکچین مستقل آنها اشاره کرد. هر دو ارز دیجیتال فوق یک شبکه اختصاصی دارند اما شبکه اتریوم نسبت به شبکه بیت کوین محبوب‌تر است.

از طرفی هر دو ارز دیجیتال همانند هم خرید و فروش و ذخیره می‌شوند. چه اتریوم چه بیت کوین هر دو باید در کیف پول‌های ارز دیجیتال ذخیره شوند. آخرین شباهتی که به آن اشاره خواهیم کرد عمومی بودن هر دو شبکه است. کاربران می‌توانند هم از شبکه بیت کوین و هم از شبکه اتریوم استفاده کنند. اتریوم کاملا یک شبکه پویا و شفاف و عمومی دارد. هر فردی می‌تواند بر بستر این شبکه یک قرارداد هوشمند ایجاد و سپس از آن استفاده کند.

در صورتی که قصد دارید تا از قیمت اتریوم مطلع شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ بخش قیمت اتریوم امروز به تومان در سایت زوم ارز بروید. در بخش فوق می‌توانید به صورت زنده و لحظه‌ای قیمت اتریوم را به تومان و دلار مشاهده کنید.

ارز دیجیتال معروف بایننس کوین BNB

همانطور که از نام این توکن مشخص است، ارز دیجیتال بایننس متعلق به صرافی محبوب و معروف بایننس می‌باشد. با توجه به این موضوع توکن BNB طرفدار و سرمایه گذاران بسیاری دارد. اگر شما نیز علاقه مند به صرافی بایننس هستید، می‌توانید یکی از سرمایه گذاران این ارز دیجیتال باشید.

طبق اطلاعات منتشر شده و تحقیقات تیم زوم ارز، این توکن در ژوئیه سال 2017 راه اندازی شد. در زمان انتشار این توکن در عرضه اولیه بخشی از توکن های BNB در بین شرکت کنندگان مختلف همانند سرمایه گذاران انجل Angel investors و همچنین تیم توسعه دهنده بایننس تقسیم شد.

پس از راه اندازی، توکن BNB در 7 نوامبر سال 2018 در صرافی بایننس با قیمتی معادل 1.5 دلار لیست شد. پس لیست شدن این توکن، در همان هفته‌هایی ابتدایی تقریبا 4500 درصد رشد داشت. البته این توکن در حال حاضر نیز نسبت به روز اول هنوز در یک روند صعودی در حال حرکت است و قیمت آن نسبت ابتدا بیش از 130 هزار درصد رشد کرده است.

توکن BNB زمانی که منتشر شد بر روی بلاکچین اتریوم با استاندارد ERC20 لیست شد. پس از مدتی تقریبا در سال 2019 صرافی بایننس بلاکچین بومی خود را راه اندازی کرد. پس از راه اندازی بلاکچین بومی، این توکن از شبکه اتریوم به شبکه Binance chain انتقال یافت.

در صورتی که قصد دارید تا با توکن BNB بیشتر آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به مقاله اختصاصی ارز دیجیتال BNB چیست سایت زوم ارز مراجعه کنید. در مقاله فوق به صورت کامل توکن BNB بررسی شده است. شما می‌توانید پس از مطالعه تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال BNB بگیرید.

ارز دیجیتال محبوب متیک Matic

ارز دیجیتال متیک رمز ارز بومی شبکه Polygon می‌باشد. این شبکه یک راه حل مقیاس پذیر برای شبکه اتریوم می‌باشد. با توجه به این موضوع، شما می‌توانید معاملات مبتنی بر اتریوم را فقط در چندثاینه با استفاده از پروتکل‌های نوآورانه انجام دهید.

طبق گفته توسعه دهندگان، هدف اصلی و مهم این شبکه بهبود تجربه کاربر است. این شبکه از چارچوب پلاسما استفاده می‌کند. استفاده از این چارچوب می‌تواند ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز را برای توسعه دهندگان آسان‌تر کند.

با توجه به این موضوع شاید برایتان این سوال پیش بیاید که منظور از پلاسما چیست؟ منظور از پلاسما در شبکه پالیگان یک چارچوب برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز می‌باشد. این چارچوب به راحتی می‌تواند مقیاس بندی شود و همچنین به طور یکپارچه با یکدیگر تعامل داشته باشد. عنوان پلاسما در ابتدا توسط ویتالیک بوترین (توسعه دهنده اتریوم) مطرح شد و هدف آن در اصل حل مشکل مقیاس پذیری در اتریوم بود.

حال که با شبکه پالیگان به صورت کلی آشنا شدید، در ادامه در نظر داریم تا کمی به ارز دیجیتال متیک نیز اشاره کنیم. با توجه به مکانیسم شبکه پالیگان ارز دیجیتال متیک غیرقابل استخراج است. شما نمی‌توانید این ارز را همانند بیت کوین و… استخراج کنید.

در صورتی که تمایل به سرمایه گذاری بر روی این توکن داشته باشید، می‌توانید پس از خرید، به جای نگه داری از آن در داخل کیف پول، رمز ارزهای خود را استیک کنید. استیک این توکن به شما کمک می‌کند تا سود بیشتری کسب کنید. همچنین شما با انجام این کار به امنیت پلتفرم پالیگان نیز کمک می‌کنید.

در صورتی که قصد دارید تا بیشتر با ارز دیجیتال متیک آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه مقاله ارز دیجیتال متیک چیست را در سایت زوم ارز از دست ندهید. در مقاله فوق این توکن به صورت کامل بررسی شده است. شما می‌توانید به راحتی پس از مطالعه مطلب فوق برای سرمایه گذاری بر روی این توکن تصمیم بگیرید.

ارز دیجیتال معروف کاردانو ADA

اگر در سال 2021 از معامله گران و تریدرهای بازار مالی می‌پرسیدید که کدام رمز ارز را برای سرمایه گذاری بخرم؟ احتمالا یکی از رمز ارز هایی که به شما معرفی می‌کردند ارز دیجیتال کاردانو ADA بود. در طی سال‌های گذشته، با توجه به ریزش‌های بازار افراد مختلفی در نقاط مناسب و بهینه اقدام به خرید رمز ارز ADA کردند.

همانطور که احتمالا تا به این بخش مطلع شدید، ارز دیجیتال آدا ADA رمز ارز بومی شبکه کاردانو می‌باشد. ارز دیجیتال ADA برای عملیات‌های مختلف در شبکه کاردانو مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین تریدرهای زیادی بر روی این رمز ارز ترید های اسکلپ و… می‌کنند چراکه آدا نوسان‌های بسیار مناسبی دارد.

کاردانو یک بلاکچین نسل سوم است و به همین عنوان نیز طراحی شده است. هدف توسعه دهنده گان شبکه کاردانو حل مشکل مقیاس پذیری بیت کوین (نسل یک) و همچنین اتریوم (نسل دو) می‌باشد.

شبکه رمز ارز ADA به گونه‌ای طراحی شده است که از فناوری‌های قرارداد هوشمند استفاده کند. این موضوع به شبکه کاردانو کمک می‌کند تا توافقات اجرای خودکار که نیازی به نظارت ندارند را ایجاد کند.

شبکه کاردانو بسیار گسترده است. برای آشنایی بیشتر با این شبکه به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله ارز دیجیتال ADA چیست را در سایت زوم ارز مطالعه کنید. پس از مطالعه مقاله فوق به صورت کامل با شبکه کاردانو و رمز ارز آن یعنی ADA آشنا می‌شوید و راحت‌تر می‌توانید برای سرمایه گذاری تصمیم بگیرید.

سوالات متداول

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به چند سوال مهم پاسخ دهیم. در صورتی که سوالات خود را در بین سوال های ذیل یافت نکردید، می‌توانید در بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید.

  1. یک کاربر مبتدی باید بر روی چه رمز ارز هایی سرمایه گذاری کند؟

اگر مبتدی هستید، پس از مشخص نمودن درصد ریسک، بهتر است به سراغ رمز ارزهای معروف بروید. در ابتدا سرمایه گذاری را از رمز ارزهای معروف مثل بیت کوین و یا اتریوم و یا دیگر رمز ارز هایی که در این مقاله معرفی کرده‌ایم، شروع کنید. در این میان، بهترین پیشنهاد این است که به سراغ یادگیری حوزه کریپتو کارنسی بروید و در صورتی که کمی حرفه‌ای‌تر شدید به سراغ دیگر ارزهای دیجیتال بروید و بر روی آنها سرمایه گذاری کنید.

  1. کدام یک از رمز ارزهای فوق پتانسیل رشد بیشتری دارند؟

فناوری بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده، با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت هستند و کسی نمی‌تواند مطمئن باشد که کدام یک از پتانسیل‌های بیشتری برخوردار است. با این حال تمام رمز ارز هایی که پیشتر با آنها آشنا شدید همگی جزء رمز ارزهای معروف و پرطرفدار می‌باشند. همچنین با توجه به پروژه هر یک از رمز ارزها تاحدودی می‌توان گفت که آنها پتانسیل رشد بالایی نیز دارند. شما می‌توانید بررسی کنید و در نهایت یکی را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید.

  1. آیا استیبل کوین ها برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟

همانطور که می‌دانید استیبل کوین ها همیشه قیمتی معادل با 1 دلار آمریکا دارند. استیبل کوین ها در حالت عادی در کشورهایی که تورم وجود ندارد، ارزش سرمایه گذاری ندارد. اما در کشورهایی که تورم باعث ایجاد نوسان در قیمت دلار شده است می‌تواند استیبل کوین سرمایه گذاری مناسبی باشد.

در صورتی که قصد دارید تا در استیبل کوین ها سرمایه گذاری کنید، حتما در نظر داشته باشید که کدام یک از آنها را انخاب می‌کنید. با توجه به گسترش حوزه کریپتو کارنسی در حال حاضر استیبل کوین های بسیار منتشر شده است. شما می‌توانید به راحتی، از بین آن استیبل کوین هایی که معروف هستند، یکی را انتخاب و سپس در آن سرمایه گذاری کنید.

سخن آخر

اگر در صدد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستید، سعی کنید ابتدا سرمایه کمی را وارد این بازار کنید. به هیچ عنوان برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو دیگر دارایی خود مثل ملک و مستغلات، خودرو و… را برای فروش نگذارید. همیشه سعی کنید با میزان پولی ریسک کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید.

همانطور که در این بازار به دلاری سود می‌کنید، به دلاری نیز ضرر خواهید کرد. در نتیجه نباید عجولانه عمل کنید و یا دچار فومو (ترس از دست دادن) شوید. در صورتی که توانایی کنترل خود در هنگام سرمایه گذاری نداشتید، می‌توانید به سراغ متخصص‌های این حوزه بروید و از آنها راهنمایی دریافت کنید.

منبع: زوم ارز

 

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *