جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • مهر 23, 1401
  • 11:48 ب.ظ

اشتباهاتی که در طراحی وب سایت نباید انجام دهید!

ما برخی از اشتباهات بد در طراحی وب سایت را جمع آوری کرده ایم تا به شما در جلوگیری از این اشتباهات طراحی کمک کنیم. به خواندن ادامه دهید تا در مورد اشتباهات رایج طراحی وب برای جلوگیری و راه حل های این مشکلات بیشتر بدانید. برای اطلاع از آخرین نکات و ترفندهای طراحی وب، این مطلب را تا انتها همراه ما باشید.

در این بین ما برایت تکمیل این مقاله از برند مطرح پارسی طرح ایرانیان کمک گرفته ایم.

ابتدا، ناوبری دشوار

اولین اشتباهی که شرکت‌ها در طراحی سایت مرتکب می‌شوند، ناوبری دشوار در سایت است. کاربران می خواهند اطلاعات را سریع و آسان پیدا کنند. اگر آنها نتوانند به سرعت اطلاعات را پیدا کنند، بازدیدکنندگان سایت شما برای مدت طولانی باقی نمی مانند.

اگر ناوبری شما به هم ریخته باشد، کاربران را از مرور سایت شما باز می دارد. ناوبری نامنظم، یافتن صفحات مورد نیاز را برای افراد دشوار می کند. شما کاربران بیشتری را از صفحه خود دور خواهید کرد زیرا نمی توانند اطلاعاتی را پیدا کنند.

ناوبری نامنظم افراد را از تعامل با سایت شما باز می دارد. با سازماندهی نابسامان، ممکن است صفحاتی در مکان های غیرمنتظره در منوی خود داشته باشید یا صفحاتی از ساختار پیمایش شما گم شده باشند. کاربران نمی توانند صفحه مورد نظر خود را پیدا کنند و می توانند آن را بسیار خسته کننده بدانند.

ناوبری خوب باعث می شود سایت شما سازمان یافته تر به نظر برسد، مرور آن آسان تر شود و سرنخ ها در سایت شما حفظ شوند. بحث کنید که چگونه یک نفر می تواند ناوبری بد خود را برطرف کند.

رفع مشکل ناوبری

اگر فکر می کنید وب سایت شما از ناوبری دشوار رنج می برد، چند مرحله وجود دارد که می توانید برای رفع این مشکل انجام دهید:

سلسله مراتب تعیین کنید:

برنامه ریزی کنید که بازدیدکنندگان شما چگونه در سایت شما حرکت می کنند. صفحات اصلی سایت شما باید به طریقی از منوی ناوبری شما قابل دسترسی باشند.

دسترسی سریع به صفحه ی اصلی:

بازدیدکنندگان شما باید بتوانند به صفحه اصلی شما برگردند، چه از طریق منوی پیمایش یا آرم شرکت شما. مطمئن شوید که آن ویژگی ها را برای یک تجربه مرور آسان اضافه کرده اید.

لینک های داخلی خود را بررسی کنید:

پیوندهای موجود در سایت خود را مجدداً بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آنها کار می کنند و به جایی که قرار است هدایت شوند. بازدیدکنندگان با کلیک بر روی لینک های شکسته تعامل خود را از دست می دهند.

انتخاب رنگ ضعیف

یکی از بدترین اشتباهات طراحی وب سایت که یک شرکت می تواند مرتکب شود، پالت رنگ وب سایت آنها است.

رنگ های شما اولین چیزی است که بازدیدکنندگان سایت شما متوجه آن می شوند. برخی از شرکت ها اشتباه می کنند که از رنگ های زیاد استفاده می کنند و بازدیدکنندگان خود را غرق می کنند.

رنگ‌های زیاد سایت شما را گیج‌کننده می‌کند و کاربران را نمی‌داند به کجا نگاه کنند. از آنجایی که رنگ ها تأثیر زیادی بر هویت برند دارند، می خواهید مطمئن شوید که رنگ های مناسب برای صفحه خود را انتخاب می کنید.

عدم وجود طراحی واکنشگرا

طراحی وب ریسپانسیو موبایل بخش اساسی یک تجربه اینترنتی صاف است. بیش از 50 درصد از ترافیک اینترنت از طریق تلفن همراه است، با این حال بسیاری از کسب و کارها از بهینه سازی سایت خود برای کاربران موبایل غفلت می کنند.

اگر وب سایت شما طراحی ریسپانسیو نداشته باشد، تجربه خوبی برای افرادی که در تبلت ها و دستگاه های تلفن همراه مرور می کنند، ایجاد نخواهید کرد. آنها نسخه دسکتاپ سایت شما را در تلفن همراه مرور می کنند، که خواندن اطلاعات و پیمایش سایت شما را دشوار می کند.

زمان بارگذاری آهسته

داشتن یک وب سایت کم بار یکی دیگر از نمونه های بد طراحی وب سایت ما است. یک وب سایت با بارگذاری کند، افراد را از ماندن در سایت شما باز می دارد.

مردم به سرعت پاسخ می خواهند، و اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد طول بکشد، به سایت دیگری می روند. کاربران انتظار دارند صفحه وب سایت در عرض دو ثانیه بارگیری شود. بنابراین، اگر بارگذاری سایت شما بیش از دو ثانیه طول می کشد، باید سایت خود را برای عملکرد بهتر بهینه کنید.

عناصر بسیار زیاد

برخی از سایت ها این اشتباه را مرتکب می شوند که هر اینچ را با چیزی پر می کنند، خواه متن فراوان باشد یا دیوارهای عکس. ازدحام بیش از حد یکی از رایج ترین اشتباهات بد طراحی وب سایت است که باعث می شود کاربران به نتایج جستجو برگردند.

اگر عناصر زیادی در سایت خود داشته باشید، کاربران را قبل از اینکه بتوانند درباره کسب و کار شما بیاموزند، از صفحه خارج می کنید.

 

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *