جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 17, 1400
  • 10:31 ق.ظ

استفاده زیاد از بازی های رایانه ای چه ضرر هایی دارد مطالعات ششم صفحه ۷۲

استفاده زیاد از بازی های رایانه ای چه ضرر هایی دارد مطالعات ششم صفحه ۷۲

امروز براتون مطلبی با عنوان زیر براتون آماده کردیم که امیدواریم مورد استفاده قرار بگیره و حتما در قسمت کامنت ها دیدگاهتون رو به اشتراک بزارید :

استفاده زیاد از بازی های رایانه ای چه ضرر هایی دارد مطالعات ششم صفحه ۷۲

چاقی:

بی تحرکی عامل اصلی چاقی است و بازی های کامپیوتری بی تحرکی کامل است.

پرخاشگری از عوارض بازی رایانه ای:

بازی های خشن کودکان شما را بدون دانستن خودتان خشن بار می آورد و آن ها را اینگونه تربیت می کند پس اجازه ندهید تکنولوژی کودکان دلبندتان را تربیت کند آنهم آنجور که خودش می خواهد.

خستگی از آموزش و ترک تحصیل:

این یک نتیجه بعد از تحقیقات در سال ۲۰۱۰ است که کودکان معتاد تکنولوژی زودتر ترک تحصیل می کنند.

میگرن
سردردهای میگرنی از یک نقطه شروع می شوند و به آرامی گسترش پیدا کرده و دردناک تر می گردند. سردرد شدید می تواند منجر به استفراغ شود. نور و صدا هم می توانند منجر به بروز درد میگرنی شوند. فردی که برای مدت زمان زیادی بازی ویدئویی انجام می دهد به دلیل فشار زیاد به چشم، بیشتر در معرض دردهای میگرنی قرار می گیرد.

اختلالات خواب
اصطلاح اختلال خواب شامل چند نوع مشکل است از جمله بی خوابی، حمله ی خواب ، آپنه ی خواب، میوکلونوس شبانه (پرش پاها یا بازوها در حین خواب) و نابهنجاری خواب ( مثل کابوس های شبانه، راه رفتن در خواب، صحبت کردن و بختک).

اختلالات خواب به علت تحریک بیش از حد مغز ایجاد می شوند. کسانی که بیش از حد به بازی های ویدئویی فکر می کنند، نمی توانند به راحتی در شب بخوابند

اختلالات غذاخوردن
بی نظمی در غذاخوردن در اثر بازی های ویدئویی افزایش می یابد، زیرا بیشتر معتادان به این بازی ها وقت کافی برای غذاخوردن در نظر نمی گیرند و به جای خوردن غذاهای سالم و داشتن وعده های غذایی متعادل، به طور سریع و ناسالم غذا می خورند. در موارد شدید حتی ممکن است غذا نخورند.

یکی دیگر از آسیب های جسمانی ناشی از بازی های رایانه ای آسیب به مفاصل کودکان است. تحقیقات نشان داده به ازای هر یک ساعتی که کودکان صرف بازی کردن با کنسول های بازی می کنند، احتمال ابتلای آنها به دردهای مفصلی نزدیک به ۵۰ درصد افزایش پیدا می کند و هر چه سن کودک پایین تر باشد احتمال ابتلای او به دردهای مفصلی هم بیشتر است به طوری که یک کودک ۷ ساله که در روز ۲ ساعت به بازی های رایانه ای مشغول است نسبت به یک کودک ۱۰ ساله درد بیشتری در ناحیه مچ و انگشتان دست پیدا می کند . چرا که عضلات و تاندون های این کودکان هنوز در حال رشد است

استفاده زیاد از بازی های رایانه ای چه ضرر هایی دارد مطالعات ششم صفحه ۷۲

منبع: سایت انشاء باز

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *