جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • مهر 15, 1400
  • 5:35 ب.ظ
از کجا بفهمیم که فیلتر بنزین گرفتگی دارد؟

از کجا بفهمیم که فیلتر بنزین گرفتگی دارد؟

از کجا بفهمیم که فیلتر بنزین گرفتگی دارد؟

تعویض صافی بنزینتعویض فیلتر بنزینراه های پی بردن به گرفتگی فیلتر بنزینصافی بنزینکثیف شدن فیلتر بنزین

یکی از قطعات مهم و مصرفی اتومبیل های امروزی صافی بنزین است. بنزین در اتومبیل های کاربراتوری از درون چند ژیگلور عبور می کند که حداقل قطر آن نیم میلیمتر است ،

اما هر انژکتور یا سوخت پاش در اتومبیل های انژکتوری دارای یک یا چند سوراخ بسیار ریز است که بسته به تعداد آن قطری کمتر از دو دهم میلیمتر دارد،

از آنجایی که انژکتور برای زمانی کمتر از پنج هزارم ثانیه باز میشود و مجرای بسیار باریکی دارد ذرات بسیار ریز میتوانند مسیر پاشش سوخت را مسدود یا نیمه مسدود کنند.

پایین آمدن بازده موتور، کثیف شدن انژکتورها، بد روشن شدن موتور ، کوتاه شدن عمر پمپ بنزین، سنسور اکسیژن و در بعضی موارد سوختن سوپاپ موتور خودرو از نشانه های مهم کثیفی و گرفتگی فیلتر بنزین است.

گرفتگی فیلتر بنزین چگونه خود را نشان می دهد؟
بد روشن شدن اتومبیل از نشانه های گرفتگی فیلتر بنزین
بد روشن شدن اتومبیل مخصوصا در حالت استارت سرد یکی از نشانه های کثیف بودن صافی بنزین است . اگر فیلتر بنزین کثیف باشد ، موتور اتومبیل با اولین استارت بلافاصله بعد از باز شدن سوئیچ روشن نمیشود و باید چند ثانیه ای بعد از باز کردن سوئیچ منتظر ماند تا فشار بنزین در ریل سوخت به حد کافی برسد. اگر فیلتر کثیف باشد ، ممکن است برای روشن شدن موتور نیاز به چند استارت باشد.

گرفتگی فیلتر بنزین چه نشانه ای دارد؟
پایین آمدن راندمان موتور از علائم گرفتگی فیلتر بنزین
پایین آمدن راندمان موتور یکی دیگر از علائم کثیفی فیلتر بنزین است که موجب کم شدن کشش موتور می شود. در این شرایط قدرت موتور کاهش می یابد و دور موتور خیلی کند بالا میرود. در سربالایی ها و هنگام استفاده از کولر کاهش قدرت موتور کاملا محسوس است و ممکن است موجب بالا رفتن آمپر آب در ماههای گرم سال گردد.

از کجا متوجه گرفتگی فیلتر بنزین شویم؟
کثیف شدن و گرفتگی انژکتورها نشان دهنده گرفتگی فیلتر بنزین
کثیفی و خرابی فیلتر بنزین ممکن است موجب کثیف شدن و گرفتگی انژکتورها نیز شود. راندمان موتور در این حالت شدیدآً کاهش می یابد و مصرف بنزین بالا می رود . عبور جرم و ذرات ریز از صافی بنزین و وارد شدن این ذرات به انژکتور موجب مسدود شدن مسیر پاشش سوخت و کار افتادن یکی از انژکتورها میشود.

غییر صدای پمپ بنزین خبر از گرفتگی فیلتر بنزین می دهد
تغییر صدای پمپ بنزین یکی دیگر از علائم کثیف شدن فیلتر بنزین اتومبیل است. پمپ بنزین برای چند ثانیه بعد از باز کردن سوییچ اتومبیل به کار می افتد، در اینصورت ممکن است رانندگان به دلیل عادت کردن به صدای پمپ بنزین متوجه بکار افتادن آن نشوند اما کثیفی و گرفتگی فیلتر بنزین صدای غیر طبیعی در پمپ بنزین ایجاد می کند.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *