جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • مهر 24, 1400
  • 11:16 ق.ظ

آیا تزریق چربی به صورت باعث جوان شدن پوست میشود؟

آیا تزریق چربی به صورت باعث جوان شدن پوست میشود؟

برجسته کردن گونه با تزریق چربی بزرگ کردن سینه ها با تزریق چربی تزریق چربی تزریق چربی برای درمان گودی زیر چشم جوان کردن پوست با تزریق چربی

تزریق چربی که به نام پیوند چربی نیز از آن نام برده می‌شود، شیوه‌ای طبیعی و کمتر تهاجمی برای انتقال چربی از قسمنی از بدن که چربی زیادی دارد به صورت و برگرداند حجم از دست رفته‌ی صورت است. چربی با استفاده از تکنیک‌های مدرن لیپوساکشن برداشته شده و سپس برای تزریق به صورت آماده می‌شود. این رویکرد، ظاهری بسیار طبیعی ایجاد می‌کند و خطر عفونت یا پس زده شدن چربی توسط بدن بسیار کم است. نواحی از صورت که معمولا با تزریق چربی درمان می‌شوند شامل چین خوردگی‌های نازولابیال یا خط خنده (بین بینی و لب‌ها)، خط ماریونت (خط اندوه)، صافی گونه‌ها، افتادگی آرواره و گودی پای چشم‌ها می‌شود.

ایمپلنت‌های صورت معمولا برای بهبود خطوط ساختاری چهره و حجم صورت در افراد جوان‌تر که دوست دارند استخوان‌های گونه و چانه‌شان برجسته‌تر باشد استفاده می‌شوند. ایمپلنت‌های کوچک از طریق عمل جراحی در نواحی که نیاز به حجم دهی دارد قرار داده می‌شوند تا خطوط صورت را به صورت دائمی بهبود بدهند و زیباتر کنند. این شیوه معمولا همراه با سایر جراحی‌های صورت مانند رینوپلاستی انجام می‌شود تا تعادل کلی چهره برقرار شود.

فیلر‌های صورت، روشی غیر جراحی برای پُر کردن چین و چروک‌ها و گودی‌ها هستند که زیرکانه به صورت در حال سالخوردگی‌تان حجم می‌دهند. این راهکار‌ها قابل تزریق بوده و غیر تهاجمی‌اند، اما نتایج آن موقتی‌اند. برخی از فیلر‌ها باعث افزایش تولید کلاژن شده و ماندگاری نتیجه را بیشتر می‌کنند.

چه افرادی کاندید تزریق چربی و ایمپلنت صورت هستند

شرایط گوناگونی برای کاندید شدن جهت هر یک از شیوه‌های حجم دهی صورت وجود دارد و شرایط خاص شما طی جلسه‌ی مشاوره‌ای که با پزشک متخصص‌تان دارید ارزیابی خواهد شد. اصول اولیه برای اینکه کاندید عمل زیبایی باشید این است که سالم باشید و توقعات واقع گرایانه از عمل داشته باشید. برای تزریق چربی به صورت شما باید ذخیره‌ی کافی چربی داشته باشید و قبل از عمل به وزن ثابتی رسیده باشید. فیلر‌ها بسیار کم عارضه بوده و برای کاندید چنین روشی شدن نیاز به شرایط خاصی ندارید.

مراحل تزریق چربی و ایمپلنت صورت چگونه است

تزریق یا پیوند چربی چند مرحله دارد. اول از تکنیک لیپوساکشن برای برداشتن چربی از ناحیه‌ای از بدن که از قبل مشخص شده، مثلا شکم، باسن یا ران‌ها، استفاده می‌شود. این کار از طریق برش‌های بسیار ریزی که هیچ جای زخمی به جا نمی‌گذارند انجام می‌شود.

سپس چربی بازیابی شده کمی دست کاری شده (خالص سازی) و برای تزریق آماده می‌شود. چربی با احتیاط به خطوط، گودی‌ها و فرورفتگی‌های صورت تزریق می‌شود تا جوانسازی شده و دوباره حاشیه سازی شود. این کار با تیوب‌های کوچکی از طریق برش‌های ظریفی که روی پوست ایجاد شده تزریق می‌شوند. جراح، نواحی مورد درمان را با چربی پُر می‌کند تا درصدی که جبران چربی‌های از دست رفته بشود.

عمل جراحی ایمپلنت صورت نسبتا مستقیم است و شامل یک برش کوچک و ساده در ناحیه مورد نظر و جا دادن ایمپلنت می‌شود. ایمپلنت از طریق این برش وارد شده و جراح قبل از بستن برش، اطمینان حاصل می‌کند که ایمپلنت حرکت نکرده و سپس عمل را تمام می‌کند.

ریکاوری و دوره نقاهت تزریق چربی و ایمپلنت صورت چگونه است؟

دوره‌ی نقاهت تزریق چربی در هر بیماری متفاوت است، اما بیشتر افراد باید دست کم ۷ تا ۱۰ روز از کار و سایر فعالیت‌های اجتماعی استراحت کنند. التیام اولیه چند هفته زمان می‌برد و بعد از آن که تورم کم کم برطرف شد، نتایج نهایی ظاهر می‌شوند. هر چند دوره‌ی ریکاوری برای تزریق چربی نسبتا کوتاه است، اما نباید عجله کنید و اجازه دهید التیام کاملا صورت بگیرد. شما بعد از شش ماه، نتیجه‌ی نهایی را خواهید دید، هر چند در عرض دو سه روز بعد از عمل، بهبود‌هایی را مشاهده خواهید کرد.

دوره‌ی ریکاوری ایمپلنت صورت نیز پروسه‌ای کوتاه و بی‌دردسر است و دست کم به یک هفته استراحت نیاز دارد. تا چند هفته تمرین و ورزش محدود می‌شود. نتیجه‌ی ایمپلنت صورت فورا قابل مشاهده است، اما تورم اجازه نمی‌دهد روز‌های اول، نتیجه نهایی را ببینید. تورم صورت شما کم کم رفع می‌شود و باید طی شش ماه بعدی به طور کامل نتیجه را ببینید.

در خیلی از موارد تزریق چربی یا ایمپلنت صورت، همراه با سایر عمل‌های جراحی خواهد بود. در چنین مواردی دوره‌ی استراحت و ریکاوری طبیعتا طولانی‌تر می‌شود.

پاسخ به چند سوال متداول در مورد تزریق چربی و ایمپلنت صورت

آیا اثر تزریق چربی همیشگی است؟

طی عمل تزریق چربی، جراح معمولا صورت را با مقداری چربی اضافی پُر می‌کند تا جبران این احتمال که بعضی از سلول‌های به تزریق جواب نخواهند داد و مقداری از چربی توسط بدن جذب خواهد شد، بشود. این کار باعث می‌شود سلول‌های سالم بتوانند تامین خون را به اندازه کافی انجام داده و در صورت همیشگی بشوند. تقریبا شش ماه بعد از عمل، چربی که باقی می‌ماند باید نسبتا دائمی بوده و بهبودی ماندگار حاصل شود.

ایمپلنت‌های صورت از چه ساخته می‌شوند؟

ایمپلنت‌های صورت انواع متعددی دارند، اما متداول‌ترین موادی که برای ایمپلنت‌های صورت استفاده می‌شوند سیلیکون یا Gore-Tex هستند که ظاهری طبیعی‌تر داشته و عوارض بسیار کمتری دارند.

فیلر‌های پوستی چقدر ماندگاری دارند؟

انواع و اقسام فیلر‌ها از برند‌های گوناگون در بازار وجود دارند و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. بیشتر فیلر‌ها حدود ۶ ماه تا یک سال دوام دارند، اما فیلر‌هایی نیز هستند که می‌توانند تا دو سال یا بیشتر، نتیجه را حفظ کنند. فیلری که مناسب شما باشد به چند فاکتور بستگی دارد. پزشک جراح شما می‌تواند متناسب با شرایط شما، بهترین نوع فیلر را به شما توصیه کند.

آیا پیوند چربی برای کاهش وزن نیز خوب است؟

هرچند تزریق یا پیوند چربی شامل برداشتن چربی از قسمت‌هایی از بدن می‌شود، اما این هدف اصلی در عمل شما نیست. تزریق چربی برای کاهش وزن مفید نیست، چون چربی که برداشته می‌شود آن اندازه نیست که تفاوتی ایجاد کند. عمل جراحی برداشتن چربی با هدف کاهش وزن و پیکرتراشی، بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند از شر چربی‌های سرسخت خلاص شوند و به وزن ثابتی برسند.

آیا ایمپلنت‌های صورت برای جوانسازی پوست نیز مفیدند؟

هر چند ایمپلنت‌های صورت می‌توانند حجم از دست رفته را به صورت برگردانند، اما بیشتر برای تغییر ساختار چهره طراحی شده‌اند تا جوانسازی پوست. افرادی که دچار پیری پوست صورت شده‌اند از تزریق یا پیوند چربی یا فیلر‌های صورت بهتر نتیجه می‌گیرند و می‌توانند حجم از دست رفته را به صورت برگردانند، که البته این روش معمولا همزمان با لیفت صورت انجام می‌شود.

آیا بازیابی حجم صورت، افتادگی پوست را برطرف می‌کند؟

هدف از تزریق چربی، بازیابی جوانی و ساختار صورتی است که در حال پیر شدن است. افتادگی پوست تا حدودی ناشی از از دست رفتن حجم صورت می‌باشد، بنابراین برگرداندن بخشی از این حجم از دست رفته با تزریق چربی می‌تواند به رفع افتادگی خفیف تا متوسط پوست کمک کند. اما افتادگی پوست در حالت‌های شدیدتر ممکن است نیاز به درمان‌های قوی‌تری داشته باشد؛ بنابراین افرادی که دچار افتادگی پوست در حد متوسط تا شدید هستند، باید سراغ شیوه‌های ضد پیری و جوانسازی موثرتری بروند، مانند لیفت صورت.

عکس, آیا تزریق چربی به صورت باعث جوان شدن پوست میشود؟

بعد از بازیابی حجم صورت چگونه به نظر خواهید رسید؟

در بهترین حالت شما خودتان را چند سال جوانتر یا با چارچوب زیباتری در صورت‌تان خواهید دید. تزریق چربی زمانی بهترین نتیجه را دارد که ساختار‌های موجود چهره را بازیابی کند، نه اینکه ویژگی‌های جدیدی خلق کند. ایمپلنت صورت می‌تواند بر تعادل صورت اثر گذاشته و بهبود‌های قابل توجهی در زیبایی‌های کلی چهره ایجاد نماید.

عوارض احتمالی تزریق چربی به صورت چیست؟

عوارض جانبی تزریق یا پیوند چربی بسیار نادرند، زیرا این شیوه بسیار ملایم و بی‌خطر است. اما درست مانند هر عمل دیگری، این کار نیز ریسک‌های خودش را دارد:

  • عفونت
  • عوارض ناشی از بیهوشی یا بی‌حسی
  • کلسیفیکاسیون چربی
  • ترمیم بیش از حد کم یا زیاد

حتما در جلسه‌ی مشاوره در مورد عوارض احتمالی عملی که قرار است انجام دهید با پزشک‌تان صحبت کنید.

چه خواهد شد اگر بعد از تزریق چربی، وزن اضافه یا کم کنید؟

سلول‌های چربی تزریق شده در نواحی که تزریق صورت گرفته به حیات خود ادامه خواهند داد و جریان خون خوبی دارند و مانند سایر سلول‌های چربی رفتار می‌کنند. این یعنی اگر وزن قابل توجهی از دست بدهید یا به دست بیاورید، این سلول‌ها می‌توانند منبسط یا منقبض شوند و بر نتایج کلی عملی که انجام داده‌اید اثر بگذارند. به همین دلیل همیشه بیماران تشویق و توصیه می‌شوند که قبل از عمل، ابتدا به یک وزن ثابت برسند و همان وزن را بعد از عمل نیز حفظ کنند تا نتیجه‌ی عمل ماندگارتر شود.

 

برجسته کردن گونه با تزریق چربیبزرگ کردن سینه ها با تزریق چربیتزریق چربیتزریق چربی برای درمان گودی زیر چشمجوان کردن پوست با تزریق چربی
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *