جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 11, 1400
  • 9:17 ق.ظ

چگونه یک شخص محبوب باشیم؟

خوب بودن اغلب در حرف آسان‌تر است تا در عمل. زندگی در طول روز همیشه آسان نیست شاید فکر کنید که چه نیازی به مهربان بودن دارید؟ چه نیازی دارید تا با مهربانی با دیگران حرف بزنید؟ مهربانی مردم را به طرف شما جذب می‌کند و راه را برای به وجود آمدن روابط جدید صاف می‌کند. جالب است بدانید که افراد بیشتر دوست دارن به افراد مهربان کمک کنند و به خواسته های آنان توجه کنند، به عبارتی دیگر مهربانی کمک می‌کند تا آنجه را که می‌خواهدی به دست آورید. در ادامه با جالب فا همراه باشید تا با چگونگی تبدیل شدن به یک شخص محبوب در بین دیگران آشنا شوید.

چگونه یک شخص محبوب باشیم؟

مهربان بودن از هر نظر

how to be nice 234324234234 - چگونه یک شخص محبوب باشیم؟

به دیگران توجه کنید

وقتی که از کنار دیگران رد می‌شوید، حتی یک غریبه، سعی کنید با گفتن یک سلام ساده به حضور آن ها واکنش نشان دهید و توجه کنید. حتی یک اشاره سر یا تکان دادن دست کافی است. به دیگران اجازه دهید تا متوجه حضور شما شوند و با خوشرویی با آن ها برخورد کنید زیرا اینگونه احساس می‌کنند که خاص هستند و به آن ها توجه شده است و در نتیجه خیلی زود به یک شخص محبوب در بین دیگران تبدیل می‌شوید.

  • در شهر های بزرگ تقریبا غیر ممکن است با هر کسی که می‌بینید احوال پرسی کنید، در عوض اگر کنار یک نفر در اتوبوس نشستید یا اتفاقی به یک نفر برخورد کردید سعی کنید خوش‌رو و مهربان باشید.
  • گفتن یک صبح بخیر ساده به همکلاسی ها یا همکاران شروع خوبی برای خوب بودن است و به مرور زمان بر محبوبیت شما می‌افزاید.

شنونده خوبی باشید

اگر با کسی حرف می‌زنید سعی کنید به آن ها نشان دهید که به حرف هایشان گوش می‌کنید تا به یک شخص محبوب تبدیل شوید. خودتان را جای آن ها بگذارید، اگر شما بخواهید با کسی حرف بزنید قطعا دوست دارید که طرف مقابل به حرف هایتان گوش دهد پس شما هم هم بهتر است مقابل دیگران همین کار را انجام دهید.

  • اگر حس کردید ک طرف مقابلتان گستاخانه رفتار می‌کند سعی نکنید رفتاری نادرست نشان دهید، در عوض آرام بمانید و منتظر شوید تا موضوع بحث را عوض کند.
  • البته که خوب بودن بخه این معنا نیست که به دیگران اجازه دهید هر طور که می‌خواهند رفتار کنند، اگر با یک غریبه صحبت می‌کنید و احساس می‌کنید که شما را آزار می‌دهد و یا حس خوبی به شما انتقال نمی‌دهد، بهتر است مکالمه را قطع کنید.

مودب باشید و به دیگران کمک کنید

how to be nice 45545656 - چگونه یک شخص محبوب باشیم؟

اخلاق خوبی داشته باشید و از کلمات محبت آمیز و مهربانانه استفاده کنید. صبور باشید، توجه نشان دهید و با مراعت و ملاحظه باشید و همیشه با مهربانی با دیگران برخورد کنید، حتی اگر کسی را نشناسید  نخواهید با آن ها آشنا شوید. وقتی متوجه شدید کسی به کمک نیاز دارد، به آن ها کمک کنید.

  • به جای اینکه با بدرفتاری به دیگران دستور دهید و عصبانی شوید بهتر است به صورتت محترمانه درخواستتان را مطرح کنید. بهرحال مردم همانند خودتان رفتار خواهد کرد، هرچقدر خوب باشید آن ها هم همانطور خواهند بود.
  • اگر در یک مکان عمومی هستید، برای مثال در اتوبوس، سعی کنید جای خود را به افراد ناتوان، پیر و زنان حامله تعارف کنید.
  • اگر متوجه شدی شدید کسی به کمک نیاز دارد داوطلب شوید.

لبخند بزنید

همیشه لبخند بزنید و خوش‌رو باشید تا نشان دهید یک شخص محبوب چگونه فردی است. وقتی افراد لبخندتان را ببیند آن ها ناخودآگاه سعی خواهند به روش خوبی جواب بدهند. همچنین کسانی که نزدیک شما هستند خوشحال خواهد شد و احساس امنیت بیشتری را در کنار شما تجربه می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است افراد با خوشرویی برخورد نکنند، حتی برخلاف خنده ها، مهم نیست، شاید آن ها روز بدی را پشت سرگذاشته‌اند. خندیدن همیشه نتیجه بخش نخواهد و قرار نیست حتما واکنش خوبی از طرف مقابل بگیرید اما به هر حال تاثیرات مثبت خودش را دارد.

  • بخندید!! در طول روز، هنگام کار یا خرید یا هر زمانی که ارتباط چشم برقرار می‌کنید. حتی اگر روز خوبی هم نداشتید مهم نیست باز هم سعی کنید خوشحال باشید و نگذارید انرژی منفی به دیگران هم انتقال پیدا کند.
  • اگر در وضعیت نامناسب و بحرانی قرار دارید و راهی برای خوشحال شدن ندارید، سعی کنید با کار یا یک فعالیت جدید خودتان را سرگرم کنید. موسیقی گوش دهید خلاصه هرکاری که به شما لذت می‌دهد را انجام دهید. به این شیوه هم به خودتان کمک خواهید کرد و هم مانع از تخلیه عصبانیت‌تان بر دیگران خواهید شد.

همدردی کنید

how to be nice 54676765768 - چگونه یک شخص محبوب باشیم؟

همدلی و همدردی به این معنی است که خودتان را جای دیگران بگذارید، هرچند که کار آسانی نیست اما بسیار مهم است و باید آن را یادبگیرید. خودتان را به جای طرف مقابل فرض کنید، فکر کنید و ببینید که چه چیزی آن ها را خوشحال خواهد کرد. قبل از اینکه بخواهید برای آن ها کاری انجام دهید نیاز ها و خواسته هایشان را مقدم‌ بدانید و به آن ها توجه کنید، به این ترتیب کم کم یادخواهید گرفت که چگونه با دیگران همدردی کنید.

  • تبعیض قائل نشوید و دیگران را قضاوت نکنید. با افراد به طور یکسان برخورد کنید. اگر اینگونه برخورد نکنید ممکن است دیگران فکر کنند گه رفتار شما واقعی نیست.

پشت سر دیگران حرف نزنید

هرچند که نباید دیگران را قضاوت کرد اما گاهی اوقات ممکن است افراد دچار اشتباهاتی شوند که باید از آن ها مطلع شوند. در چنین مواقعی تحت هیچ شرایطی نباید پشت سر آن ها حرف زد بلکه باید هنگام حضور آن ها در مورد کار نادرست‌شان حرف زد. غیبت کردن در کل کار نادرستی است و دیگران اغلب چنین افرادی را دوست نخواهند داشت. این دست از افراد قطعا هیچ جایگاهی به عنوان یک فرد محبوب و مهربان در بین مردم نخواهند داشت.

  • اگر با کسی مشکلی دارید بهتر است رودرو و با یک روش محترمانه آن را حل کنید، قبل از اینکه به مشکلات بزرگتری تبدیل شود.

مواظب همه باشید نه فقط افراد نزدیک

اگر برای دوستانتان مهربان باشید بسیار خوب است اما کسی واقعا مهربان است که چنین رفتاری را با دیگران هم داشته باشد. کمک کنید، توجه و اهمیت نشان دهید و با همه خوب باشید نه لزوما دوستان و افراد نزدیک.

  • احوال پرسی های کوتاه روش خوبی برای نشان دادن توجه‌تان است اما دقت کنید که نباید زیاده روی کرد مخصوصا زمانی که طرف مقابل نمی‌خواهد آن را ادامه دهد.

مهربان بودن با افرادی که می‌شناسید

how to be nice 547657878 - چگونه یک شخص محبوب باشیم؟

مثبت باشید

یک شخص محبوب هنگامی که با دوستان یا آشنایان خود حرف می‌زند سعی می‌کند فضایی مثبت و مناسب ایجاد کند. از قضاوت های نادرست پرهیز کرده و تا جای ممکن چنین جوی را هنگام گفتگو نسازید. هر انسانی نیمه خوب و نیمه بد دارد اما شما سعی کنید بیشتر بر نیمه خوب خود تاکید کنید. در کل تلاش کنید تا اکثر اوقات نیمه روشن را ببینید.

  • دوستانتان را برای دستاوردهایشان تشویق کنید به خصوص اگر حس کردید که آن ها در انجام آن خوب هستند.
  • از آن ها تعریف و تمجید و بر جنبه های خوبشان تاکید کنید حتی اگر آن ها را هم دوست ندارید مشکلی نیست. اگرچه ممکن است که کاملا صادق نباشید اما به هر حال مهم مهربان بودن است.
  • گاهی اوفات مردم نیاز دارند تا جربان منفی را از خودشان دور کنند، در چنین شرایطی سعی کنید با مثبت بودن محیط لازم را برای آنان فراهم کنید.

فروتن باشید

اگر خودتان را بالاتر از دیگران فرض کنید قطعا کسی شما را مهربان نمی‌داند. درست مانند بقیه شما هم یک آدم عادی هستید که با کمک کردن و مهربانی با بقیه می‌توانید زندگی بهتری را بسازید. انسان ها با هم برابر هستند اما وقتی شما در مورد خودتان حرف می‌زنید دیگران را کم اهمیت نشان می‌دهید.

  • اگر دست آورد های مهمی در زندگی داشته‌اید نیازی نیست بیش از حد بر آن ها تاکید کنید و مغرور باشید. به هرحال دیگران را درک کنید و بیش‌ازحد خودنمایی نکنید، یادتان باشد که افراد زیادی به شما کمک کرده‌اند تا به موفقیت برسید.
  • افراد را زود قضاوت نکنید تا زمانی که به خوبی آن ها را بشناسید. قضاوت کردن بر اساس نحوه حرف زدن یا نوع رفتار کردن کار درستی نیست و اطلاعات زیادی را به شما نخواهد دارد.

صادقانه رفتار کنید

how to be nice 6758788789 - چگونه یک شخص محبوب باشیم؟

یکی از ویژگی‌های بارز یک شخص محبوب قطعا صداقت او است. اگر به خاطر کار یا چیز دیگری با بقیه مهربان هستید اشتباه است، چنین کاری نه تنها به معنای مهربان بودن نیست بلکه بسیار فریبنده و برخلاف واقعیت است. مهربان و خوب باشید اما نه به خاطر هیچ چیز و هیچ کس، تنها به خاطر اینکه خودتان می‌خواهید خوب باشید.

  • دو رو نباشید، لاف نرنید و خیانت نکنید. با بقیه مهربان باشید و به اعتماد دیگران خیانت نکنید. اگر پشت سر دیگران هم بدگویی کنید در حقیقت به آن ها خیانت کرده‌اید پس بهتر است هیج وقت اینگونه نباشید.

روزتان را با کار های خوب و مهربانانه پر کنید

کار های روزانه کوچک، از نگه داشتن در گرفته تا فعالیت های مهم‌تر بسیار تاثیر گذار هستند و شما را مهربان‌تر نشان خواهند داد. شاید اینگونه به نظر نرسد اما تاثیرات فراوانی دارد.

یاد بگیرید که تقسیم کنید و به اشتراک بگذارید

باقی‌مانده غذا ها و یا دسرتان را با خواهر برادر کوچک‌تر تقسیم کنید یا حتی چیزی فراتر از آن مانند عقل و وقتتان برای کمک کردن به بقیه را به اشتراک بگذارید. این موقعیت حتی شرکت در خیریه را هم شامل می‌شود. در کل سخاوتمند بودن بسیار تاثیر گذار است و جدا از آن سعی کنید بیشتر از آنچه نیاز دارید را برندارید و در صورت امکان میزان بیشتری را ببخشید.

مهربان بودن با افرادی که دوست دارید

how to be nice 546765787 - چگونه یک شخص محبوب باشیم؟

پیشنهاد کمک دهید

اگر پدر یا مادرتان در حال کار است و نیاز به کمک دارد پیشنهاد کمک دهید؛ این کاری است که یک شخص محبوب انجام می‌دهد تا محبوبیت خود را افزایش دهد. وقتی که انرژی و وقت اضافه دارید دیگران را در اولویت قرار داده و به آن ها کمک کنید. در آخر جواب کار های خوبتان را در درازمدت دریافت خواهید کرد.

  • منتظر نباشید تا دیگران درخواست کمک کنند خودتان یادبگیرید که چه زمانی باید وارد عمل شوید و به بقیه کمک کنید.
  • راه های خلاقانه‌ای برای کمک کردن پیدا کنید، هرچقدر هم که کار ها کوچک و آسان به نظر برسند مهم نیست بعدا متوجه تاثیرات آن ها خواهید شد.

رازدار و قابل اطمینان باشید

اگر می‌خواهید نسبت به افراد خانواده مهربانی و محبت نشان دهید، سعی کنید وقتی که به کمک نیاز دارند حاضر آماده باشید. تلفن را جواب دهید، برنامه های خانوادگی را به هم نزنید و به بقیه گوش دهید وقتی به شما نیاز دارند.

  • اگر کسی با شما تماس گرفته و قادر به پاسخ گویی نبوده‌اید در اسرع وقت به آن ها زنگ بزنید. درست نیست دیگران را به مدت طولانی منتظر نگه داشت.
  • قرار است جایی باشید یا کاری دارید که باید انجام دهید؟ پس سعی کنید آن را انجام دهید. اگر بدقول باشید افراد اعتمادشان را نسبت به شما از دست می‌دهند هرچند در کل چنین کاری درست نیست.

اگر افرادی هستند که به شما نیاز دارند خودتان را در دسترس قرار دهید

how to be nice 547587899 - چگونه یک شخص محبوب باشیم؟

دلیل محبوبیت یک شخص محبوب قطعا آن است که همیشه برای کمک به دیگران آماده است. اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده در یک وضعیت بحرانی قرار دارد آماده شوید تا آن ها را یاری دهید. در حقیقت مهربانی واقعی در چنین شرایطی پدیدار می‌شود و همین شرایط است که حس های واقعی را به بقیه ثابت می‌کند پس همیشه سعی کنید تا یک آدم خوب واقعی باشید تا یک انسان فریبنده چون در غیر این صورت نمی‌توانید محبوب باشید.

صبور باشید

گاهی اوقات مهربان بودن آسان نیست و باید با شخصیت های خوب و بد زیادی سروکار داشت. موقعیت هایی بدی هم وجود دارد که باید با آن ها روبه‌رو شد، حتی افرادی که دوست دارید هم ممکن است بداخلاق شوند و رفتار های آزار دهنده‌ای داشته باشند. در چنین وضعیتی سعی کنید اصلا بحث نکنید تا شما هم به آن ها تبدیل نشوید زیرا در اینصورت فورا تغییر خواهید کرد و اوضاع به خوبی پیش نخواهد رفت. در واقع چنین اتفاقتی کمک می‌کند تا صبور تر شوید و در اصل باعث پیشرفتتان خواهد شد.

  • وقتی که عصبانیی می‌شوید و ممکن است و رفتار های نادرستی از خودتان نشان می‌دهید سعی کنید به روش دیگری عصبانیتتان را خالی کنید. ورزش یا بازی های رایانه‌ای روش های خوبی به حساب می‌آیند.
  • فراموش نکنید که با دیگران به همان شکلی رفتار کنید که از بقیه انتظار دارید. وقتی که خودتان به احترام و شان بقیه توجه کنید دیگران هم اینگونه خواهند بود.

بخشنده باشید

کینه‌ای نباشید و دعوا را ادامه ندهید، سعی نکنید طرف مقابل را با خشم و تنفر تنبیه کنید و زمانی که از شما خواسته شد تا اشتباهاتشان را بپذیرید جواب رد ندهید. فراموش نکنید که نگه داشتن خشم و تنفر افکارتان را تسخیر خواهد کرد و برای هیج کسی نمی‌توانید مهربان و خوب باشید. حتما نیازی نیست بعد از دعوا دوباره به حالت قبلی برگشت و به طور کامل به طرف مقابل اعتماد کرد بلکه سعی کنید کم کم ماجرا را فراموش کنید و به تدریج به حالت قبل بازگردید. جدا از آن اگر می‌خواهید یک شخص محبوب باشید باید خوش‌رفتاری را در خودتان پرورش دهید نه خشم و تنفر.

  • اگر هم کسی از شما به خاطر رفتار نادرستش معذرت خواهی نکرد مهم نیست آن ها را پشت سربگذارید زیرا چنین انسان هایی ارزش اهمیت و نگرانی شما را ندارند و نیازی نیست برای چنین انسان هایی نگران باشید.
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *