جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • مهر 29, 1400
  • 12:30 ب.ظ

چگونه لیموناد خانگی درست کنیم؟

چگونه لیموناد خانگی درست کنیم؟

لیموناد یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی های فصل تابستان به حساب می‌آید زیرا این نوشیدنی خوشمزه جزو معدود چیز هایی است که می‌تواند در گرماب تابستان شما را خنک نگه دارد. تهیه این نوشیدنی خوشمزه سخت نیست و به وسایل پیجیده‌ای هم نیاز ندارد مخصوصا در این نوع، زیرا روشی خانگی است. در ادامه با جالب فا همراه باشید تا با طرز تهیه لیموناد خانگی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه لیموناد خانگی

  • یک لیوان آب لیمو ( ۲۴۰ میلی‌لیتر) تقریبا به ۸ عدد لیمو نیاز دارید
  • ۱ پیمانه شکر (۲۲۵ گرم)
  • ۶ لیوان آب (۱٫۴ لیتر)
  • یخ

طرز تهیه لیموناد خانگی

how to make lemonade 445656758 - چگونه لیموناد خانگی درست کنیم؟

آب لیمو ها را بگیرید – تقریبا باید ۱ لیوان آبلیمو تهیه کنید

لیمو ها را روی تخته برش قرار دهید اما قبل از اینکه آن ها را ببرید و آبشان را بگیرید کمی آن ها را روی تخته بغلتانید و همزمان فشار دهید. این کار کمک می‌کند تا بتوانید مقدار بیشتری از آب لیمو ها را بگیرید. پس از آن لیمو ها را ببرید و با استفاده از وسیله های مناسب آب آن ها را بگیرید. با توجه به این‌که ممکن است اندازه لیمو ها متفاوت باشد شاید به تعداد بیشتری نیاز داشته باشید به هر حال سعی کنید یک لیوان آب لیمو تهیه کنید. تعداد لیمو ها چندان مهم نیست و اگر نیاز داشتید از تعداد بیشتری استفاده کنید.

  • لیمو ها را به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه درون دستگاه مایکروویو قرار دهید تا نرم تر شوند.
  • برای گرفتن آبلیمو می‌توان از دستگاه مخصوص این کار استفاده کرد اما اگر چنین وسیله‌ای در دسترس نیست می‌توان لیمو را با دست فشار داد و پس از آن با استفاده از یک چنگال کناره های آن را فشار دهید تا آب باقی‌مانده درون لیمو تخلیه شود.

پس از گرفتن آبلیمو آن را داخل یک پارچ آب بریزید

پس از گرفتن آب لیمو ها، آن را داخل یک پارچ بزرک بریزید. معمولا آب لیموی خانگی دارای پالپ هستند اگر دوست ندارید که در لیمونادتان از آن ها استفاده کنید بهتر است هنگام ریختن آبلیمو درون پارچ با استفاده از یک صافی تکه های لیمو را جدا کنید تا فقط آبلیمو باقی بماند، پس از آن تکه های باقی مانده را دور بریزید.

  • پارچ‌تان را متناسب با مقدار لیمونادی که می‌خواهید درست کنید انتخاب کنید.

اکنون نوبت اضافه کردن شکر است

how to make lemonade 645657577 - چگونه لیموناد خانگی درست کنیم؟

از آنجاییکه آبلیمو اسید است، پس از ریختن شکر آن را به خوبی در خود حل می‌کند و خوشبختانه همین ویژگی زحمت شما را کمتر خواهد کرد. شکر را مستقیما داخل پارچ بریزید و پس از آن به مدت ۴-۳ دقیقه آن را هم‌بزنید البته هم زدن صرفا برای کسب اطمینان از حل شدن کامل شکر درون آبلیمو است.

  • مقدار شکر گفته شده تقریبا به خودتان بستگی دارد. اگر دوست دارید لیمونادتان شیرین نباشد می‌توان از مقدار کم‌تری هم استفاده کرد برای مثال سعی کنید ۱/۲ یا ۳/۴ پیمانه را به آن اضافه کنید.
  • تا زمانی که شکر درون آبلیمو کاملا حل نشده است آب را اضافه نکنید. اضافه کردن آب آن را رقیق‌تر می‌کند و به همین دلیل شکر سخت‌تر حل خواهد شد.

به ترکیب شکر و آبلیمو آب خنک هم اضافه کنید

پس از اطمینان پیدا کردن از حل شدن کامل شکر نوبت به اضافه کردن مقدار آب گفته شده (۱٫۴ لیتر) به ترکیب آبلیمو و شکر اضافه است. با استفاده از پیمانه های درجه دار و یا هر چیز دیگری که در دسترس است سعی کنید آب را درون پارچ بریزید. دقیق بودن مقدار آب اهمیت زیادی دارد زیرا اگر بیش از اندازه باشد لیموناد طعم خود را از دست خواهد داد به همین دلیل بهتر است از پیمانه های دقیق و مناسب استفاده کرد.

  • بهتر است از آب خنک استفاده کنید زیرا لیموناد هم سریع‌تر خنک می‌شود.
  • حتما از حل شدن کامل شکر اطمینان پیدا کنید زیرا اگر هوز ذرات شکر درون آبلیمو باقی مانده باشند با اضافه شدن آب خنک حل شدنشان بسیار سخت‌تر خواهد شد.

لیموناد را با استفاده از یک قاشق بزرگ هم بزنید

how to make lemonade 453645647 - چگونه لیموناد خانگی درست کنیم؟

با استفاده از یک قاشق پلاستیکی یا چوبی بزرگ، لیموناد را هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. میزان هم زدن آن زمان مشخصی ندارد و معمولا کار را تا یکدست شدن ترکیب ادامه می‌دهند. شما هم بهتر است برای رعایت صحیح طرز تهیه لیموناد خانگی از همین شیوه پیروی کنید.

  • اگر متوجه ذرات ریز شکر شدید نگران نباشید زیرا شکر زمانی مشکل ساز خواهد بود که مقدار زیادی از آن در کف پارچ باقی بماند در غیر این‌صورت نیازی نیست نگران آن باشید.

لیموناد خانگی خود را بچشید

اکنون باید لیمونادتان را بچشید. با استفاده از یک قاشق مقداری از لیمونادتان را بچشید. اگر اندازه ها را به خوبی رعایت کرده باشید تا به اینجا لیمونادتان طعم خوبی خواهد داشت اما به هرحال گاهی اوقات ممکن است طعم آن، آنطور که انتظار دارید نباشد. یه طور کلی آنچه اهمیت دارد مقدار شیرینی و ترشی آن است زیرا طعم آن تقریبا ثابت است.

  • اگر لیمونادتان ترش است سعی کنید چند قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید. بهتر است پس از اضافه کردن هر قاشق شکر آن را دوباره بچشید زیرا ممکن است بیش از حد شیرین شود.
  • اگر حس کردید که لیمونادتان بیش از حد شیرین است آب یک نصفه لیمو را به آن اضافه کنید. البته هنگام اضافه کردن آبلیمو ها هم مواظب باشید تا لیموناد ترش نشود.

لیمونادتان را با یخ میل کنید

how to make lemonade 3242343242 - چگونه لیموناد خانگی درست کنیم؟

یخ بهترین گزینه برای خنک کردن لیموناد است البته به شرطی که فورا آن را میل کنید زیرا یخ ها کم کم ذوب شده و لیموناد را رقیق‌تر می‌کنند. سعی کنید تکه های کوچکی از یخ را درون لیوانتان بریزید. شاید فکر کنید که یک قطعه یخ بزرگ دورن پارچ بهتر است اما اینطور نیست زیرا یخ بزرگ درون پارچ پس از ذوب شدن لیموناد را به شدت رقیق می‌کند و در نهایت طعم خود را از دست خواهد داد.

  • استفاده از یخ کاملا اختیاری است زیرا می‌توان آن را درون یخچال هم قرار داد تا کاملا خنک شود.
  • البته یخ بیشتر در زمانی کاربر دارد که بخواهید آن را فورا میل کنید در غیر اینصورت بهتر است آن را درون یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.

باقی مانده لیموناد تهیه شده را می‌توانید در یخچال نگه داری کنید

می‌توان سر پارچ را با استفاده از سلفون پوشاند تا بعدا بتوانید از لیموناد باقی مانده استفاده کنید. لیموناد را می‌توان به مدت ۴ تا ۵ روز درون یخچال نگه داری کرد البته باید قبل از هر بار مصرف آن را به خوبی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. لیموناد طرز تهیه ساده‌ای دارد و می‌توان به سرعت آن را آماده کرد.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *