جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • مهر 27, 1400
  • 4:47 ب.ظ
چگونه اسلایم درست کنیم؟

چگونه اسلایم درست کنیم؟

چگونه اسلایم درست کنیم؟

انواع اسلایم های مختلف همیشه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده‌اند. مخصوصا بچه‌ها خیلی به این اسباب بازی هیجان‌انگیز علاقمند هستند و با واکنش‌های آن شگفت‌زده می‌شوند. اسلایم را با هزینه‌ای اندک حتی در خانه هم می‌توان ساخت تا جایی که خود کودک شما هم می‌تواند زیر نظرتان آن را به سادگی بسازد. البته کاربرد اسلایم تنها به شادی کودکان خلاصه نمی‌شود بلکه شیوه‌ای فوق‌العاده اثربخش برای رهایی از استرس و فشار هم به حساب می‌آید. در ادامه با جالب فا همراه شوید و یکی از راه های ساخت اسلایم را بر اساس شرایط و نیاز خود انتخاب کنید تا نهایت لذت را از این اختراع جالب ببرید.

how to make slime

آموزش ویدیویی ساخت اسلایم ساده و پفکی

اسلایم ساده یکی از راحت‌ترین اسلایم‌هایی است که ساخت آن از عهده هر کسی برمی‌آید اما نوع جذاب‌تر آن یعنی پفکی یا فلافی می‌تواند لذت‌بخش‌تر باشد. در ادامه ابتدا ویدیوی قدم به قدم ساخت نوع ساده و سپس نوع پفکی را با جزئیات به مشاهده بنشینید و همراه با فرزندان خود از بازی با آن‌ها لذت ببرید.

در صورتی که فرصت دیدن ویدیو را ندارید می‌توانید در ادامه طرز تهیه چندین نوع اسلایم بامزه را مطالعه کنید و یاد بگیرید.

ساخت اسلایم ساده

مخلوط آب گرم و پودر بوره

۴ قاشق غذاخوری پودر بوره را همراه با یک پیمانه آب گرم (۲۴۰ میلی‌لیتر) درون ظرفی بزرگ میریزیم. این مخلوط را آنقدر هم بزنید که اثری از پودر بوره داخل آب باقی نماند و حل شود.

مراقب باشید که این محلول خورده نشود چون سمی است. در صورتی که کودک‌تان شما را در ساخت اسلایم یاری می‌دهد همیشه مراقب باشید که دستش را در دهانش قرار ندهد.

مخلوط آب و چسب مایع

یک دوم(۱/۲) پیمانه آب (۱۲۰ میلی‌لیتر) را با یک پیمانه چسب مایع در ظرفی دیگر با همدیگر مخلوط نمایید و آن را هم بزنید.

اضافه کردن رنگ خوراکی به مواد اسلایم (اختیاری)

از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید. ابتدا چند قطره را در مخلوط آب و چسب مایع بریزید و هم بزنید. در صورتی که دوست دارید رنگ اسلایم درخشان‌تر باشد می‌توانید چند قطره دیگر هم اضافه کنید. توجه داشته باشید اگر بیش از حد رنگ بریزید بعدا که اسلایم آماده شود و با آن بازی کنید، دستانتان کاملا رنگی خواهد شد و برایتان دردسر می‌شود.

  • همچنین می‌توانید مخلوط آب و چسب مایع را در چند ظرف کوچک‌تر ریخته و از رنگ‌های مختلفی در هر کدام استفاده نمایید سپس بعدا آن‌ها را ترکیب کنید.

ترکیب مخلوط های اولیه اسلایم

مخلوط پودر بوره را به آرامی و با دقت به مخلوط چسب مایع اضافه کنید اما توجه کنید که این کار در نهایت آرامش و دقت انجام شود چون در غیر این صورت اسلایم حالت کشسانی خود را از دست می‌دهد. اکنون مخلوط نهایی را تا زمانی که به حالت مورد نظرتان در می‌آید هم بزنید. ممکن است دوست داشته باشید که حالت سخت‌تری به خود بگیرد یا نرم‌تر باشد؛ تصمیم با شما است.

  • در صورتی که در ظرف‌های کوچک‌تر مخلوط قبلی را ساختید، مخلوط پودر بوره را به اندازه مساوی بین هر کدام از ظرف‌های مخلوط چسب مایع تقسیم نمایید.
  • در نهایت ورز دادن اسلایم را شروع کنید. شاید در ابتدا کمی به دست‌هایتان بچسبد اما با ورز دادن بیشتر، اسلایم بهتری به دست می‌آید. در صورت نیاز برای اینکه کمتر به دستتان بچسبد می‌توانید کمی بوره بیشتر به آن اضافه کنید.

وقت بازی با اسلایم

اسلایم را از ظرف بیرون بیاورید و از بازی کردن با آن لذت ببرید. در صورتی که از بافت آن لذت نمی‌برید و کمی زیاد می‌چسبد با اضافه کردن آب و پودر بوره بیشتر به بافتی برسید که دوست دارید.

ساخت اسلایم زنده

 مخلوط نشاسته ذرت و روغن نباتی

سه چهارم پیمانه (۱۸۰ میلی‌لیتر) نشاسته ذرت را با دو فنجان (۴۷۰ میلی‌لیتر) روغن نباتی ترکیب کنید. این دو را در یک ظرف بزرگ بریزید و آنقدر هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

قرار دادن مخلوط در یخچال

ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. دمای پایین به اسلایم کمک می‌کند تا بافت آن به خوبی سفت شده و میزان سختی مورد نظر به دست آید.

بیرون آوردن اسلایم از یخچال

از آنجا که مواد دوباره از همدیگر جدا شده‌اند، مجددا آن را هم بزنید. تنها به اندازه‌ای بگذارید ماده گرم شود که بتوانید آن را هم بزنید و حالت مایع داشته باشد.

استفاده از فوم

فومی که استفاده می‌کنید می‌تواند در هر سایزی باشد اما اگر حساس هستید می‌توانید از فومی با اندازه ۲۵x150x150 میلی‌متر استفاده نمایید. فوم را روی موکت یا موی سر خود بکشید تا باردار شود.

بازی کردن با اسلایم زنده

به آرامی مخلوط اسلایم را در ظرفی دیگر بریزید و همزمان فوم باردار را در نزدیک مسیر ریخته شدن اسلایم در ظرف دیگر نگه دارید. منظور از نزدیک یعنی فاصله حدود ۲۵ میلی‌متر باشد. فوم باردار کاری می‌کند که اسلایم ریخته شدن را متوقف کرده و دیگر در ظرف دیگر نریزد به صورتی که از دیدن آن حیرت‌زده خواهید شد.

  • فوم را در جهت‌های مختلف مسیر ریخته شدن اسلایم نگه دارید تا اسلایم را به دنبال خود بکشد. بچه‌ها از دیدن این صحنه هیجان‌زده خواهند شد.

ساخت اسلایم خوراکی

استفاده از شیر تغلیظ شده

یک قوطی شیر غلیظ شیرین شده را در ماهی تابه بریزید. ماهی تابه را روی اجاق گاز قرار دهید و یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت به آن اضافه کنید. اکنون این دو ماده را به خوبی هم بزنید تا جایی که کاملا ترکیب شوند.

حرارت دادن مخلوط شیر و نشاسته ذرت

با شعله کم، مخلوط به دست آمده را حرارت دهید. با حرارت کم همچنان به هم زدن مخلوط ادامه دهید. در صورتی که هم زدن مخلوط را متوقف کنید، مواد به کف تابه خواهد چسبید.

فرم پیدا کردن مخلوط اسلایم خوراکی

هنگامی که مخلوط حرارت داده شده به خوبی فرم پیدا کرد می‌توانید آن را از روی اجاق گاز بردارید. با افزایش دمای مخلوط، اسلایم بیشتر و بیشتر حالت ژلاتینی به خود گرفته و هم زدن آن سخت‌تر می‌شود. هنگامی که به این حد از سفت شدن رسید، وقت خاموش کردن اجاق گاز رسیده است و باید ماهی تابه را بردارید.

استفاده از رنگ خوراکی

۱۰ تا ۱۵ قطره رنگ خوراکی به مخلوط اضافه کنید. می‌توانید از هر رنگی که دوست دارید استفاده نمایید. رنگ سبز می‌تواند یک انتخاب کلاسیک باشد اما رنگ قهوه‌ای هم حالت خوشمزه‌تری به اسلایم می‌دهد. البته در انتخاب رنگ می‌توانید نظر کودک خود را هم بپرسید.

مرحله پایانی

قبل از اینکه کودک شما شروع به بازی یا خوردن این مخلوط کند بهتر است کاملا از سرد شدن آن اطمینان حاصل نمایید. این نوع از اسلایم می‌تواند به راحتی هر سطحی را لکه دار کند پس بهتر جایی را برای بازی کودک‌تان انتخاب کنید که از بابت لکه‌دار شدن سطوح نگرانی نداشته باشید.

ساخت اسلایم صابونی

مخلوط آب و صابون

یک پیمانه (۲۴۰ میلی‌لیتر) صابون رنده شده را با ۴ پیمانه (۹۵۰ میلی‌لیتر) آب داغ ترکیب کنید. هنگام ریختن آب داغ مراقب دستانتان باشید. اکنون تا زمانی که صابون کاملا در آب حل می‌شود این ترکیب را هم بزنید.

افزودن رنگ خوراکی (اختیاری)

اضافه کردن چند قطره رنگ خوراکی می‌تواند زیبایی اسلایم را بیشتر کند پس اگر مردد هستید به شما اطمینان می‌دهیم که پشیمان نخواهید شد. رنگ سبز می‌تواند ایده خوبی باشد.

فرم گرفتن مخلوط اسلایم صابونی

اجازه دهید این مخلوط به مدت یک ساعت به همان شیوه‌ای که هست باقی بماند. این کار باعث می‌شود تا بافتی که مد نظرتان است و میزان سختی که دوست دارید به دست آید.

هم زدن دوباره مخلوط

مخلوط آماده شده را با استفاده از یک قاشق و با شدت بیشتری هم بزنید. با هم زدن بیشتر مخلوط یک دستی پیدا می‌کنید و هنگامی که حالت لزج مانندی پیدا کند به معنای آماده شدن اسلایم مورد نظرتان است. اسلایم صابونی آماده است و می‌توانید از آن برای بازی کردن استفاده نمایید.

نگهداری و ماندگاری

این نوع از اسلایم به سادگی قابل نگهداری است و می‌توانید آن را برای دفعه بعدی در یک ظرف که در مقابل نفوذ هوا ایمن است نگهداری کنید. البته ظرف باید دور از گرما و نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *