جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آبان 12, 1400
  • 12:59 ب.ظ

چگونه از شر مو و پوست سر خشک خلاص شویم؟

خشکی پوست و مو به طور کلی آزار دهنده و مشکل ساز هستند مخصوصا در پوست و موهای سر. به طور کلی خشکی موها به عوامل زیادی از جمله نحوه مراقبت از موها، تغذیه و شرایط محیطی بستگی دارد و به همین دلیل برای رفع آن باید موارد زیادی را در نظر گرفت. امروزه ما انسان ها از مواد شیمیایی بسیاری برای تمیز کردن موهایمان استفاده می‌کنیم و متاسفانه تعدادی زیادی از آن ها باعث خشکی پوست و مو شده و در نهایت کمکی به اوضاع نخواهد کرد. در ادامه با جالب فا همراه باشید تا دلایل اصلی و البته درمان خشکی مو و پوست سر را بررسی کنیم.

چگونه از شر مو و پوست سر خشک خلاص شویم؟

تنظیم عادت های مقابله با خشکی مو و پوست سر

how to get rid of dry hair and dry scalp 32423434234 - چگونه از شر مو و پوست سر خشک خلاص شویم؟

درمان خشکی پوست سر – استفاده کمتر از شامپو

شستن بیش از حد مو ها در نهایت منجر به خشکی پوست سر و موهایتان خواهد شد. نیازی نیست به شستشوی روزانه نیست زیرا شسشوی بیش از حد به موها و پوست سرتان آسیب خواهد زد و در نهایت منجر به خشک شدنشان خواهد شد. سعی کنید در طول هفته حدااکثر ۲ تا ۳ بار موهایتان را بشویید نه بیش‌تر از آن.

  • در طول هفته به طور معمول برای حفظ سلامت موهایتان می‌توان حداکثر آن ها را ۲ تا ۳ بار با شامپو شست اما اگر احساس کردید که موهایتان بیش از حد کثیف هستند بهتر است از شامپو های خشک استفاده کنید.
  • می‌توان از نرم کننده هم استفاده کرد و محدودیتی برای تعداد دفعات استفاده از آن وجود ندارد.
  • موهایتان را با آب گرم و سرد بشویید اما نه بیش از اندازه، زیرا آب گرم مو ها را خشک خواهد کرد و در عوض آب سرد کوتیکول ها را مسدود کرده و موها نرم‌تر و شفاف‌تر خواهند شد.

درمان خشکی موی سر – شامپو بدون سولفات و نرم کننده

سولفات پوست و موی سر را خشک خواهد کرد و مشکل ساز خواهد بود اما شامپو های دارای مرطوب کننده به جلوگیری از خشک شدن موها بسیار کمک خواهند کرد. حتما هنگام خرید شامپو به توضیحات آن نگاه کنید و از نبودن سولفات اطمینان حاصل کنید.

  • اگر پوست سرتان خارش دارد و پوسته پوسته شده است به احتمال زیاد شوره سر دارید و باید از شامپو های مخصوص شوره استفاده کنید.

استفاده روزانه از نرم کننده و مرطوب کننده

how to get rid of dry hair and dry scalp 435435435 - چگونه از شر مو و پوست سر خشک خلاص شویم؟

موهایتان را با استفاده از یک نرم کننده مناسب بشویید اما هنگام شستشو مواظب باشید تا نرم کننده به پوست سرتان نرسد. سپس به مدت ۳ دقیقه بگذارید روی موهایتان باقی بمانند سپس آن ها را آب بکشید.

  • اگر با شوره سر درگیر هستید بهتر است از نرم کننده استفاده نکنید زیرا اوضاع را بدتر خواهد کرد.

درمان خشکی موی سر – استفاده از نرم کننده های طولانی‌مدت

در طول هفته یک بار موهایتان را با استفاده از مواد نرم کننده بشویید. مدت زمان استفاده از این مواد تقریبا ۳۰ دقیقه است و باید موهایتان را با آن شستشو دهید اما آن ها را آب نکشید و بگذارید بر موهایتان باقی بمانند. با این روش به موهایتان کمک می‌کنید تا رطوبت خودشان را دوباره به دست آوردند.

درمان خشکی پوست سر – استفاده کمتر از حالت‌دهنده‌ها

متاسفانه استفاده بیش از حد از وسایل حالت دهنده م باعث از بین رفتن و ضعیف شدن موهایتان خواهد شد. بهتر از استفاده از چنین وسایلی را محدود کنید زیرا نه تنها به مو ها آسیب خواهند زد بلکه مشکلات دیگری را هم تقویت می‌کنند. از بین به بعد سعی کنید در طول هفته فقط ۱ تا ۲ بار از سشوار و سایر وسایل مشابه آن استفاده کنید.

  • هنگام استفاده از چنین وسایلی سعی کنید از سرم های محافظ حرارتی استفاده کنید، بدین ترتیب آسیب کم‌تری به مو ها وارد خواهد شد.

روش های خانگی درمان خشکی مو و پوست سر

how to get rid of dry hair and dry scalp 4355467 - چگونه از شر مو و پوست سر خشک خلاص شویم؟

درمان خشکی پوست سر – روغن نارگیل

موهایتان را به چند بخش تقسیم کنید البته تقسیم بندیی ممکن است با توجه به میزان ضخامت و پرپشتی مو ها کمی بیشتر یا کم‌تر شود. پس از آن روغن نارگیل را به تمامی بخش ها و پوست کف سرتان بزنید و آن را در حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی موهایتان نگه‌دارید و سپس موهایتان را با کلاه حمام و حوله بپوشانید و در نهایت پس از اتمام زمان مورد نظر با شامپو و نرم کننده آن ها را بشویید.

  • اگر وقتی کافی ندارید می‌توانید پس از ۱۰ دقیقه موهایتان را بشویید اما به هرحال نباید انتظار زیادی هم از روغن نارگیل و اثرات آن داشته باشید.
  • اگر موهایتان بسیار خشک است می‌توانید روغن نارگیل را برای مدت بیشتری روی موهایتان نگه دارید. شب قبل از خواب موهایتان را روغن بزنید و سپس با استفاده از کلاه حمام و حوله موهایتان را پوشیده نگه دارید و بگذارید تا صبح باقی بمانند و پس از اینکه بیدار شدید موهایتان را بشویید.

درمان خشکی موی سر – روغن نارگیل گرم

برای این کار به ۵ پیمانه روغن نارگیل (۱۲۰ میلی‌لیتر) نیاز دارید سپس باید آن را درون مایکروویو قرار دهید تا گرم شود و پس از آن موهایتان را به آن آغشته کنید و بگذارید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه باقی بماند سپس موهایتان را با شامپو  نرم کننده بشویید.

  • در این روش حتما نیازی به استفاده از روغن نارگیل نیست بلکه می‌توان از روغن آووکادو هم استفاده کرد اما به طور کلی بهتر است بسته به نیاز موها از روغن متناسب استفاده کنید تا بهترین اثر را بگیرید.

درمان خشکی پوست سر – زرده تخم مرغ

how to get rid of dry hair and dry scalp 454365656 - چگونه از شر مو و پوست سر خشک خلاص شویم؟

برای این کار به ۲ تا ۳ عدد تخم مرغ نیاز دارید سپس باید آن زرده آن ها را جدا و آن را با چند قطره آبلیمو ترکیب کنید سپس آن ها را هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. پس از ترکیب کامل تخم مرغ ها آن را به موهایتان بزنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بر موهایتان باقی بمانند و سپس موهایتان را با آب سرد بشویید.

  • می‌توان از این ماسک یک بار یا دوبار در ماه استفاده کرد.
  • به هیچ وجه موهایتان را با آب گرم نشویید زیرا در صورت برخورد آب گرم با تخم مرغ پاک کردن آن بسیار سخت‌تر خواهد شد.

درمان خشکی پوست سر – ماسک ژلاتین خانگی

یک قاشق ژلاتین را به مدت ۵ دقیقه در یک لیوان آب گرم بریزید سپس ۱ قطره سرکه سیب و ۶ قطره روغن اسانس رزماری را به آن اضافه کنید. اکنون ماسک را به موهایتان بزنید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه باقی بماند و پس از آن موهایتان را با شامپو و نرم کننده بشویید.

  • به جای روغن اسانس رزماری می‌توان از مریم گلی، اسطوخودوس و یاس هم استفاده کرد.

درمان خشکی موی سر – سس مایونز

how to get rid of dry hair and dry scalp 456454565 - چگونه از شر مو و پوست سر خشک خلاص شویم؟

قبل از زدن ماسک موی حمام، موهایتان را با آب ولرم خیس کنید و سپس سس مایونز را به موهایتان بزنید. پس از سس زدن، موهایتان را با ماسک بپوشانید و بگذارید سس به مدت ۳۰ دقیقه روی موها باقی بماند و پس از آن موهایتان را با شامپو و نرم کننده بشویید.

  • از مایونزی استفاده کنید که در آن از تخم مرغ و روغن استفاده شده است.

مرطوب‌سازی مو و پوست سر با ماسک آووکادو

یک آووکادو رسیده، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چای‌خوری عسل را با یکدیگر ترکیب کنید سپس آن ها را هم بزنید تا زمانی که کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. پس از آن ماسک را به موهایتان بزنید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند. پس از پایان ۳۰ دقیقه موهایتان را با آب سرد و شامپو و نرم کننده بشویید.

  • آووکادو منبعی غنی از انواع ویتامین ها و منابع معدنی است و به همین دلیل بهترین گزینه برای مرطوب کردن موهایتان است.

عسل؛ یک نرم‌کننده قوی

به عنوان یک روش آسان، عسل و نرم کننده را به نسبت ۱ به ۲ باهم ترکیب کنید اما غیر از آن روش دیگری هم برای ساخت ماسک عسل وجود دارد. می‌توان ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون، ۲ قاشق غذاخوری گلیسیرین خالص گیاهی و ۲ قاشق غذاخوری عسل خالص را با یکدیگر ترکیب کنید سپس آن را به موهایتان بزنید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند و پس از آن موهایتان را با آب سرد بشویید.

  • عسل می‌تواند موهایتان را روشن و براق کند.
دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *