جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 20, 1400
  • 3:04 ب.ظ

درس آزاد فارسی ششم ابتدایی فرهنگ بومی ۲ (درس سیزدهم با جواب)

درس آزاد فارسی ششم ابتدایی فرهنگ بومی ۲ (درس سیزدهم با جواب)

درس آزاد فارسی ششم ابتدایی فرهنگ بومی ۲ به همراه درک مطلب درس 13 (جواب صفحه ی ۹۰ و ۹۱ درس سیزدهم فارسی ششم دبستان) در این صفحه از جالب فا تقدیم شما می‌شود که شامل یک نمونه درس آزاد فرهنگ بومی 2 ششم ابتدایی می‌باشد.

جواب صفحه ۹۰ درس آزاد فارسی ششم فرهنگ بومی ۲ نیز همچون فرهنگ بومی ۱ کلاس ششم بستگی به وظایف و موضوع تعیین شده توسط معلم شما در کلاس دارد و هدف از درس سیزدهم فارسی ششم ابتدایی این است که شما دانش آموزان عزیز بتوانید به صورت فردی یا گروهی درباره آداب و فرهنگ‌های اقوامی که برای شما تعیین شده است یک درس تنظیم و ارائه کنید. پرورش مهارت در نوشتن و بند نویسی به صورت منسجم درمورد یک موضوع، تقویت دامنه واژگان، جمله‌بندی صحیح و استفاده از علائم نگارشی از اهدافی است که در درس آزاد فرهنگ بومی دنبال می‌شود.

در ادامه یک نمونه درس آزاد فارسی ششم درس سیزدهم فرهنگ بومی 2 تقدیم شما می‌شود.

درس سیزدهم فارسی ششم فرهنگ بومی 2 با جواب

نمونه درس آزاد فرهنگ بومی ۲ فارسی ششم

✅ عنوان درس آزاد فارسی ششم در مورد فرهنگ بومی ۲ :

تهرانِ من

✅ متن درس آزاد فارسی ششم در مورد فرهنگ بومی ۲ :

شهر تهران در آغوش دامنه‌های باشکوه و برفی البرز و در قسمت شمالی ایران، در سال ۱۱۶۵ هجری شمسی توسط آقا محمدخان قاجار به عنوان پایتخت ایران شناخته شده است.

تهران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و حتی جهان، جاذبه‌های تفریحی و جذاب زیادی را در دل خود جای داده است که می‌تواند گردشگران را بسیار سرگرم کند. بازدید از مکان‌های تفریحی همچون پل طبیعت، کاخ گلستان، بازار بزرگ، برج میلاد و میدان آزادی در این کلان‌شهر با تاریخی کهن، بسیار جذاب خواهد بود.

برج آزادی به عنوان نماد سنتی و قدیمی شهر تهران شناخته شده که قدمت زیادی دارد و در هر عکسی از شهر تهران می‌توان آن را دید. جالب فا (شما ننویسید، تله است برای سایت‌های کپی کننده)، این سازه‌ی عظیم و باشکوه ۵۰ متری که در میدان آزادی و بخش غربی شهر تهران واقع شده است در سال ۱۳۴۹ و با الهام از سبک‌های معماری پیش از اسلام و پس از اسلام ایران ساخته شده است. اگرچه در گذشته میدان آزادی به عنوان نماد شهر تهران شناخته می‌شد اما امروزه، برج میلاد نماد تهران است.

تهران، مرکز سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران محسوب می‌شود و ساختمان دولت، ساختمان مجلس و بسیاری از مراکز قانونی مهم در این شهر قرار دارند و همین مسئله سبب شده تا وضعیت تهران از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

مردم تهران در ۲۰۰ سال گذشته همیشه از تاثیرگذارترین‌ها در سیاست کشور ایران بوده‌اند. این تأثیرگذاری شامل حضور آن‌ها در ساختار سیاسی کشور، جریان‌های تغییردهنده سیاست کشور شامل انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی می‌شود به طوری‌که درصد شهدا در برخی محله‌های تهران از این درصد در همه نقاط دیگر کشور بیشتر است.

محبوب‌ترین غذا در تهران چلوکباب است. اگر از پیاده‌روی و گشت و گذار در تهران خسته شده‌اید می‌توانید به کافه‌های مدرن و یا چایخانه‌های سنتی آن سری بزنید و لحظاتی را در آرامش و سکوت به تماشای شهر بنشینید.

 زبان گویشی مردم تهران، فارسی است اما در طی سالیان متفاوت با مهاجرت‌های مردم مناطق مختلف به این شهر، اندکی لهجه‌ی مردم شهر تغییر کرده است، فرهنگ مردم تهران نیز به همین دلیل آمیزه‌ای از فرهنگ‌های مختلف تمام ایران است.

درک مطلب درس ۱۳ فارسی ششم صفحه ۹۱ با جواب

سوالات این بخش هم بایستی بر مبنای درس تنظیم شده در بخش قبل طرح و پاسخ داده شود که شما در این قسمت چند سوال از متن فوق مشاهده خواهید کرد.

1️⃣ چند مورد از جاذبه‌های گردشگری تهران را نام ببرید.

پل طبیعت، کاخ گلستان، بازار بزرگ، برج میلاد و میدان آزادی.

2️⃣ محبوبترین غذا در شهر تهران چیست؟

چلوکباب

3️⃣ زبان محلی شهر تهران چیست؟

فارسی

4️⃣ نماد شهر تهران چیست؟

برج میلاد و برج آزادی

امبدوارم جواب و نمونه درس 13 (فرهنگ بومی 2) درس آزاد فارسی ششم ابتدایی مورد رضایت شما واقع شده باشد و باز هم به جالب فا سر بزنید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *