جدید ترین عناوین خبری امروز
جالب فا

توجه: رمز عبور شما به صورت اتوماتیک به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  • admin
  • آذر 19, 1400
  • 7:58 ق.ظ

جواب فعالیت های درس چهارم مطالعات هشتم

جواب فعالیت های درس چهارم مطالعات هشتم

جواب فعالیت های درس چهارم مطالعات اجتماعی هشتم (وظایف دولت) شامل جواب فعالیت صفحه ی ۲۰ و ۲۱ مطالعات هشتم و کاربرگه شماره ۲ مطالعات هشتم با جواب در این نوشتار از جالب فا تقدیم شما خواهد شد.

جواب فعالیت های درس ۴ مطالعات هشتم

جواب فعالیت صفحه 20 مطالعات هشتم

1️⃣ فرض کنید رئیس جمهور می‌خواهد از منطقه‌ای که شما در آن زندگی می‌کنید (شهر، روستا یا استان) بازدید یک روزه داشته باشد و از شما خواسته‌اند که برنامه زمانی این بازدید را بنویسید. به طور گروهی همفکری کنید و برنامه‌ای برای این بازدید بنویسید. در برنامه خود معین کنید رئیس جمهور از کدام مناطق دیدن کند. با چه کسانی ملاقات و گفت و گو کند و…، برای هر کار زمانی را درنظر بگیرید.

به عنوان مثال:

به عنوان مثال رئیس جمهور قصد دارد در سفری یک روزه از شهر زاهدان بازدید کند. او می‌تواند در ساعت اول با مسئولین این شهر جلسه برگزار کند و در ساعت دوم به بازدید از مناطق محروم این شهر بپردازد و همچنین در ساعت سوم برای احداث یکی از طرح‌های در درست اجرا اقدام کند. همچنین در ساعت پایانی با جمعی از دانشگاهیان و فعالین حوزه‌ی صنعت در این شهر دیدار کند.

جواب فعالیت صفحه ی ۲۰ مطالعات هشتم

2️⃣ با استفاده از منابع مختلف (روزنامه‌ها، پایگاه اینترنتی دولت و…) درباره یکی از فعالیت‌های رئیس جمهور یا هیئت دولت، خبر و عکس تهیه کنید و به کلاس بیاورید.

به عنوان مثال:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سخنگوی دولت گفت که دولت تا سال آینده با صرف حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان بستر را برای ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند. وی  اظهارداشت: این اعتبار با هدف حمایت از اشتغال متوسط پائین پیش‌بینی و توزیع خواهد شد و طبیعتاً با پرداخت آن ضمن آنکه پایه پولی کشور کاهش نمی یابد بلکه ایجاد اشتغال جدید هم در این سطوح جامعه شاهد خواهیم بود.

ربیعی (سخنگوی دولت) همچنین با اشاره به اقدامات دولت در زمان شیوع کرونا تاکنون در کشور گفت : در شوک نخست کرونا  دستکم یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل دچار آسیب شد و در نتیجه یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل در معرض تهدید قرار گرفت و در پی آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هم از کار بیکار شدند. هم اکنون دستکم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند و به محض تغییر وضعیت کرونا از حالت قرمز به عادی و گشایش های اقتصادی این تعداد نیرو آمادگی دارند به محل کارشان باز گردند. 

جواب فعالیت صفحه ی ۲۱ مطالعات هشتم

3️⃣ کاربرگه ی شماره ی 2 دولت را انجام دهید.

✅ مراحل انتخاب و شروع به کار یک رئیس جمهور را با شماره گذاری مرتب کنید.
✅ با خط، هر یک از اخبار روزنامه‌ها را به یک وزارتخانه مربوط کنید.

جواب کاربرگه شماره 2 مطالعات هشتم

جواب کاربرگه شماره ی 2 دولت مطالعات اجتماعی هشتم را در عکس زیر مشاهده می‌کنید.

کاربرگه شماره ۲ مطالعات هشتم با جواب

با ادامه ی سوالات درس 4 مطالعات هشتم با جواب همراه باشید.

جواب فعالیت صفحه 21 مطالعات هشتم

4️⃣  گفت و گو کنید: به نظر شما متکی بودن درآمد یک کشور به صادرات نفت چه معایبی دارد؟ برای حل این مشکل چه راه هایی را باید در نظر گرفت؟

با توجه به اینکه بیشترین صادرات ایران خام فروشیِ نفت، گاز و مواد معدنی است در نتیجه متکی بودن درآمد کشور به صادرات، باعث استفاده‎ی بی رویه از منابع طبیعی و همچنین جلوگیری از کارآفرینی می‌شود و همچنین عدم توجه به پالایش و فرآوری این منابع ملی باعث سوق پیدا کردن اقتصاد کشور به سمت اقتصاد تک محصولی میشود که بسیار آسیب‌پذیر است.

برای حل این مشکل بایستی از خام فروشی جلوگیری کرد و به عنوان مثال پس از پالایش و فرآوری نفت در صنایع مختلف، محصول به دست آمده را صادر کرد. و یا حمایت از تولید ملی یکی دیگر از راهکارهایی است که اتکا به صادرات بی رویه‌ی نفت را کاهش می‌دهد.

جواب به کار ببندیم مطالعات هشتم صفحه 22

1️⃣ نامه‌ای به رئیس جمهور بنویسید و در آن انتظارات خود را به عنوان یک شهروند از دولت فهرست کنید. در این فهرست، حداقل پنج چیزی را که انتظار دارید دولت درباره ی آن اقدام کند، به ترتیب اولویت و اهمیت بنویسید.
به عنوان مثال:

  1. ایجاد اشتغال در شهر ما
  2. بهلود روابط دیپلماتیک با کشورهای خارجی
  3. بهبود اوضاع اقتصادی با اتخاذ تصمیمات صحیح در حوزه‌ی ارز
  4. افزایش حقوق کارگران
  5. ایجاد فضای سبز و اماکن ورزشی برای جوانان در شهر ما

امبدوارم جواب فعالیت های درس چهارم مطالعات اجتماعی هشتم مورد رضایت شما واقع شده باشد. باز هم به جالب فا سر بزنید.

دیدگاه ها 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *